iPhone op de motor!? Of toch niet zo veilig?

Gewoon wat knutselen :)

montage.jpg


Velcro erop:

velcropower.jpg


En dan de wederhelft op je ih-phone, of op z'n leren-/siliconenjasje ;)
 
Nee, je kunt helaas geen routes inladen. Maar met welke nav van 99,- wel?
Je kunt wel een route plannen met meerdere tussenlocaties.

Tja.. gaat me niet om de prijs.. Voor mijn part schroeven ze die op naar 150,-
Maar het inladen van routes lijkt me toch wel van belang...
Hoe dat inladen zou moeten ? Mogelijkheden zat.. van het werken via Itunes tot het inladen via een website met een speciale URL.. Zo moeilijk is dat allemaal niet..

Maar dan moeten ze eerst wel een navigatie maken die dat kan !
 
Tja.. gaat me niet om de prijs.. Voor mijn part schroeven ze die op naar 150,-
Maar het inladen van routes lijkt me toch wel van belang...
Hoe dat inladen zou moeten ? Mogelijkheden zat.. van het werken via Itunes tot het inladen via een website met een speciale URL.. Zo moeilijk is dat allemaal niet..

Maar dan moeten ze eerst wel een navigatie maken die dat kan !
Vond 'n programmaatje waarmee je .GPX file's kunt importeren. Het is geen navigatie, maar meer een soort Google Maps. Je kunt ook je route opnemen en exporteren, om 'm dan later in bv. Google Earth weer terug te kijken.

Het werkt idd zoals jou idee, als de .GPX file ergens online staat kun je 'm inladen.
Ff leuk om te proberen voor €1,59.

Gaat in het buitenland niet werken, want je hebt een internet connectie nodig voor de kaarten zelf. Wordt zo'n dure hobby dan... B|

http://www.iphoneclub.nl/22390/routes-in-gpx-formaat-importeren-en-exporteren-met-trails/
http://trails.lamouroux.de/modx/ (Trails · Your Outdoor GPS Tracker and Logbook for iPhone & Apple Watch)
 
http://www.thoughtout.biz/PED3-Bike (iPhone houder voor op de motor)

Helaas heb ik er totaal geen vertrouwen in dat mijn iPhone blijft zitten in zo'n houder, bovendien lijkt me een regenbui ook niet de manier om de vette vingers van mijn scherm te krijgen..
Maar het zou wel geweldig zijn, standaard buienrader in beeld, of een van de navigatie pakketten, of file nieuws (om de file's op te zoeken mocht je zin hebben), of, of... de mogelijkheden lijken me gigantisch!!
Daarom erg jammer dat dit niet gaat werken,.. Is er iemand die wel een werkende oplossing heeft?

Zoek eens op "Aquabox" gebruik ik ook voor m'n Xperia X1 werkt super (tevens waterdicht :Y )
 
Laatst bewerkt:
RAM-B-149Z-AQ2-iPhone-2T.jpg


Ik heb deze ook maar besteld, leek mij de beste tussen alle ander oplossingen. Nu ben ik alleen nog op zoek naar een accuoplader voor mijn iPhone voor onderweg op de motor. Weet iemand daar een mooie waterdichte oplossing voor? ben nu wel wat aan het maken op mijn werk maar das een beetje zwaar ding om onder de kuip te verstoppen...
 
Nog nieuwe ervaringen met iphone houders op de motor?

Ik hoor ze graag, want ik ben nog steeds niet onder de indruk wat in dit topic is besproken. Een iphone plaatsen gaat niet op elke motor makkelijk?
 
2 weken geleden zo'n 120 km gereden met mijn iPhone in de TomTom houder. Met de zuignap op de tank en de iPhone gewoon normaal in de houder, dat ging prima! Het was af en toe bij drempels wel even eng, maar de houder bleef prima zitten!

edit:

Deze dus!

3598197174_b65eb3c345_m.jpg
 
Laatst bewerkt:
2 weken geleden zo'n 120 km gereden met mijn iPhone in de TomTom houder. Met de zuignap op de tank en de iPhone gewoon normaal in de houder, dat ging prima! Het was af en toe bij drempels wel even eng, maar de houder bleef prima zitten!

edit:

Deze dus!

[http://navigatiewereld.nl/wp-content/uploads/2009/08/3598197174_b65eb3c345_m.jpg (afbeelding)]

Mijn TomTom zuignap, lijkt me dezelfde als deze, bleef op mijn tank zitten tot 200 km/u op de gps.
 
Mijn TomTom zuignap, lijkt me dezelfde als deze, bleef op mijn tank zitten tot 200 km/u op de gps.

Dan weet ik zeker dat ik er vaker gebruik van ga maken, hoewel er toch steeds een touwtje om mijn houder zal zitten! (toch die extra zekerheid, hoewel dat misschien helemaal niet nodig is! :P)
 
Dan weet ik zeker dat ik er vaker gebruik van ga maken, hoewel er toch steeds een touwtje om mijn houder zal zitten! (toch die extra zekerheid, hoewel dat misschien helemaal niet nodig is! :P)

Joa, als ie los raakt komt ie toch in mijn schoot terecht + laderkabel hangt er nog aan :)
 
2 weken geleden zo'n 120 km gereden met mijn iPhone in de TomTom houder. Met de zuignap op de tank en de iPhone gewoon normaal in de houder, dat ging prima! Het was af en toe bij drempels wel even eng, maar de houder bleef prima zitten!

edit:

Deze dus!

[http://navigatiewereld.nl/wp-content/uploads/2009/08/3598197174_b65eb3c345_m.jpg (afbeelding)]

Die houder heb ik ook voor in de auto, je gebruikt dezelfde zuignap op de motor als de orginele? Moet je wel een plat stuk tank hebben of niet?
 
Oma, aan de kant, ik heb iets handigs!



Ik kwam per toeval er achter dat mijn handschoenen het WEL doen met de iPhone! Woohoo!
Inmiddels al de eerste sms-jes verstuurd met 300 km/h :P

Zie:
 
Ik gebruik de set van iBike rider: http://www.ibike-rider.com/english/index.html

1) De iPhone zit stevig vast in zijn zakje, dat veel meer schokken opvangt dan zo'n harde houder.
2) Is flexibel vast te snoeren aan ieder stuur dankzij de lange stroken klitteband.
3) Is volledig waterdicht.
4) Kan bediend worden met handschoenen door de speciale samenstelling van het plastic kapje.
5) Met de optionele batterij gaat je iPhone langer mee, want zaken zoals navigatie vreten toch wel een beetje stroom ...

Nadeel: de lijm waarmee bepaalde onderdelen vastzitten is erg slecht. Ik reed met mijn zwarte helm in de zon en na 2 uur rijden bengelde mijn microfoon los. Daar moet je dus zelf een paar druppeltjes secondelijm aan doen.

Voor de rest een prima set, hoewel ik het nog niet echt getest heb tijdens het bellen. Ik gebruik het enkel voor mijn navigatie.

groetjes
 
Laatst bewerkt:
Er is 1 voordeel, hij is verzekerd tegen ongeveer alles.. ~Moet ik hem alleen wel terug vinden als de houder hem dan toch loslaat.. ~
Hoe meer ik nadenk over de mogelijkheden hoe meer ik mijn telefoon op mijn stuur wil hebben. Het lijkt me dat er wel iets moet zijn waarmee je je handschoen toch kunt gebruiken op het scherm..


Een elastiek aan je phone en je jas, schiet ie zo terug :+
 
Hmm nou met alle respect,

maar motorrijden is voor mij een ik momentje. Als je me zo nodig moet spreken, bel later nog maar een keer :+
 
Android of iPhone je motor is voornamelijk een goedkope navigatie mogelijkheid. Daarnaast heb je leuke apps die je route kunnen bijhouden e.d
 
Ik heb mijn iphone 4s gejailbreakt en heb van Navigon de versie van Europa geinstalleerd. Hierin kun je je eigen route maken/laden. Nu moet ik voor op mijn motor nog een standaard zien te fixen waarmee ik de route kan zien. Ik heb tot nu toe altijd de telefoon in mijn binnenzak gehouden met oordopjes in voor de gesproken aanwijzingen. Wordt moeilijk op een Fireblade 2003 met clip-ons denk ik. Het mooie weer komt er weer aan dus maar eens kijken wat er te vinden/fabriceren is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan