iphone via USB opladen niet ondersteund

arjanvmax

MF'er
27 sep 2010
122
0
Amsterdam
Onlangs heb ik een 12V aansluiting laten inbouwen in m'n Vmax. Deze is geschakeld aan het contact, dus contact aan = spanning op de uitgang (sigaretten-aansteker-type). Als ik er vervolgens een USB-converter in steek, krijg ik op mijn iPhone4 de volgende melding te zien:

"opladen niet ondersteund met dit accessoire"

scaled.php


(afbeelding van internet geplukt)

Toen er een andere iPhone4 in gestoken werd, deed deze het wèl.

Het rare is dat met dezelfde plug in mijn auto, mijn iPhone probleemloos wordt opgeladen, zonder dat deze melding verschijnt. Dus het heeft niet te maken met al of niet orginele accessoires. Ik heb ook een plug die ik al in mijn auto gebruik, in mijn motor geprikt. Deze gaf de helft van de tijd bovenstaande melding, maar als ik 'm dan opnieuw inplugde, laadde hij soms wel weer op. De plug die ik meegeleverd kreeg toen het spul in mijn motor gebouwd werd, gaf helemaal geen sjoege en gaf continu de melding hierboven.

Is er iemand die dit probleem bekend voorkomt of weet hoe ik dit kan oplossen ?

Ik vermoed dat het te maken zou kunnen hebben met de spanning die de accu levert, wellicht te laag of teveel schommelingen in spanning ? Het probleem doet zich overigens zowel voor met als zonder draaiende motor. Beide USB-converters/pluggen zijn voorzien van een klein ledje, maar ja... dat verbruikt vrijwel niets volgens mij.

Ben benieuwd of iemand mij hiermee kan helpen.

GrtZ!

arjan
 
Laatst bewerkt:
Dank je dat jullie zeggen dat het me siert ;) Maar ik ben van mening dat als je fout zit en het niet toegeeft, ga je nooit iets bijleren & beter in iets worden... :)
Ik weet al wat van vanalles, maar bijlange niet alles... Dus dank voor deze les! :} (en dat jullie me niet helemaal zitten uit te lachen :+ )

Maar goed, OT! :)
TS, heb je nu genoeg info? :)
 
Goed, hier even een beknopte samenvatting van m'n fout!
Ik dacht dat een iPhone enkel 5V nodig had om op te laden, en dat de lader die gebruikt werd deze niet accuraat genoeg leverde :)
Vervolgens raadde ik dus aan om een regelaar ertussen te stoppen om het signaal beter af te regelen enzo. Liefst een hele moeilijke om het nog ingewikkeld te maken :+ En omdat het bij mij hielp om het signaal ook "properder" te maken :)
Nu blijkt dus (zie latere posts) dat een iPhone weer moeilijk moet doen en nog spanning nodig heeft buiten die 5V. Een schema om dat op te lossen, vind je eveneens verderop.
Ga dus niet zomaar regelaars inbouwen en 5V aan je iphone hangen, gaat niets oplossen :)

Hééél netjes :) :)

( Dat die iPhone buiten de 5V nog meerdere spanningen nodig heeft wist ik trouwens ook niet )
 
Haha... ik zag -tig notifications in m'n inbox van hotmail, zó kort op elkaar dat ik dacht dat er iets niet helemaal goed ging... dus ik had alle berichten vanaf pagina 2 even gemist.

Helder verhaal dat de iphone dus kennelijk twee extra stroompuntjes in de USB nodig heeft. Toch blijft het dan fascinerend dat de iPhone4 het sòms wel doet en dat de iphone 4S zo'n extra stroompuntje dus kennelijk niet nodig heeft aangezien die helemaal geen problemen geeft ? Het probleem wat ik tegen kom is gewoon wat inconsequent, wat het er allemaal niet simpeler op maakt.

Dan heeft het wellicht ook zin om eventueel op zoek te gaan naar een in de 12V-aansluiting inplugbare USB-adapter die dat stroompje wèl biedt dus. Hoef ik de bestaande aansluiting niet aan te passen aangezien die gewoon 12V levert (iig genoeg voor de iphone 4S).

En @Corneoo: mocht ik er toch voor willen kiezen: de aansluiting van die ebay-link: is dat een schroefbus met die ribbels ? Kan ik 'm dus 'vlak' in een plaatje laten verzinken ? Waar het om gaat is dat hij naast mijn contactslot komt, en hij daar niet mag uitsteken op een paar mm + dopje na.

En @Flip: thanks voor het meedenken, ondanks het feit dat je wellicht op het verkeerde been was gezet, maar het heeft er uiteindelijk wel toe geleid dat er veel input op mijn topic is gekomen.

Sowieso alvast dank daarvoor allemaal. :Y

Mocht iemand zo'n hele platte (moet helemaal in de 12V verzinken) USB-adapter weten die wèl die extra stroompjes levert: let me know !

arjan
 
Bij mij zie ik het laad-icoontje niet rechtsboven in het batterij-symbool, dus ga ik er vanuit dat hij niet laadt. De motor zelf moet nog wat afgesteld worden, dus ik ga het tzt even rijdend uitproberen met GPS aan. Zie ik gauw genoeg of hij laadt : )
Goed plan, gewoon uitproberen. Bij mij laadt ie gewoon op ondanks dat je dat icoontje niet ziet. Succes!
 
Haha... ik zag -tig notifications in m'n inbox van hotmail, zó kort op elkaar dat ik dacht dat er iets niet helemaal goed ging... dus ik had alle berichten vanaf pagina 2 even gemist.

Helder verhaal dat de iphone dus kennelijk twee extra stroompuntjes in de USB nodig heeft. Toch blijft het dan fascinerend dat de iPhone4 het sòms wel doet en dat de iphone 4S zo'n extra stroompuntje dus kennelijk niet nodig heeft aangezien die helemaal geen problemen geeft ? Het probleem wat ik tegen kom is gewoon wat inconsequent, wat het er allemaal niet simpeler op maakt.

Dan heeft het wellicht ook zin om eventueel op zoek te gaan naar een in de 12V-aansluiting inplugbare USB-adapter die dat stroompje wèl biedt dus. Hoef ik de bestaande aansluiting niet aan te passen aangezien die gewoon 12V levert (iig genoeg voor de iphone 4S).

En @Corneoo: mocht ik er toch voor willen kiezen: de aansluiting van die ebay-link: is dat een schroefbus met die ribbels ? Kan ik 'm dus 'vlak' in een plaatje laten verzinken ? Waar het om gaat is dat hij naast mijn contactslot komt, en hij daar niet mag uitsteken op een paar mm + dopje na.

En @Flip: thanks voor het meedenken, ondanks het feit dat je wellicht op het verkeerde been was gezet, maar het heeft er uiteindelijk wel toe geleid dat er veel input op mijn topic is gekomen.

Sowieso alvast dank daarvoor allemaal. :Y

Mocht iemand zo'n hele platte (moet helemaal in de 12V verzinken) USB-adapter weten die wèl die extra stroompjes levert: let me know !

arjan
Die inconsequentheid van het laden bij jouw telefoon volg ik ook niet helemaal, als die 2 extra spanningen er niet zijn, zal geen enkele iPhone laden, never. Dus die zijn er wss wel. Zou kunnen dat die niet helemaal juist zijn en af en toe er één te laag is bijv, weet niet waar de grens ligt.

V.w.b. die optie die ik linkte op ebay: het is een beugel met een ronde bus waarin de 2 usb aansluitingen zitten. Ik heb ff een plaatje gemaakt, wordt het iets duidelijker, had alleen geen schuifmaat bij de hand.
Het geribbelde gedeelte is een 'moer' waarmee je de bus vastzet op de beugel die ik met rood gemerkt heb. Het gat zal ong 27mm moeten worden denk ik, het geheel met dop steekt dan 2cm uit ongeveer, maar dan ben je ook klaar, hoef je geen 12v -> usb adapter meer, want die zit er al in :9

full
 
@Corneoo: check !

Ik overweeg vanwege dat inconsequente maar gewoon te wachten tot de iPhone5 er is en te kijken hoe het gaat... hopelijk is het probleem dan weg, aangezien de 4S er ook geen probleem mee heeft. Kreeg m'n oude HTC weer aan de praat waar ook nog Tomtom op zit, dus die kan ik ook gebruiken, al zijn routes dan niet mogelijk. Er zijn ergere dingen hoor ! : )

Thanks all !
 
Ik krijg deze melding ook vaak als ik in de auto zit.

Als ik de Iphone 4s aansluit (originele of usb lader) dan doet hij het meteen. geen enkel probleem en de batterij wordt geladen.

Nu heeft mijn auto een start/stop systeem en elke keer als dit in werking treed krijg ik daarna deze melding. Even het snoertje in en uit de telefoon en alles werkt weer.
 
Onlangs heb ik een 12V aansluiting laten inbouwen in m'n Vmax. Deze is geschakeld aan het contact, dus contact aan = spanning op de uitgang (sigaretten-aansteker-type). Als ik er vervolgens een USB-converter in steek, krijg ik op mijn iPhone4 de volgende melding te zien:

"opladen niet ondersteund met dit accessoire"

[afbeelding]

(afbeelding van internet geplukt)

Toen er een andere iPhone4 in gestoken werd, deed deze het wèl.

Het rare is dat met dezelfde plug in mijn auto, mijn iPhone probleemloos wordt opgeladen, zonder dat deze melding verschijnt. Dus het heeft niet te maken met al of niet orginele accessoires. Ik heb ook een plug die ik al in mijn auto gebruik, in mijn motor geprikt. Deze gaf de helft van de tijd bovenstaande melding, maar als ik 'm dan opnieuw inplugde, laadde hij soms wel weer op. De plug die ik meegeleverd kreeg toen het spul in mijn motor gebouwd werd, gaf helemaal geen sjoege en gaf continu de melding hierboven.

Is er iemand die dit probleem bekend voorkomt of weet hoe ik dit kan oplossen ?

Ik vermoed dat het te maken zou kunnen hebben met de spanning die de accu levert, wellicht te laag of teveel schommelingen in spanning ? Het probleem doet zich overigens zowel voor met als zonder draaiende motor. Beide USB-converters/pluggen zijn voorzien van een klein ledje, maar ja... dat verbruikt vrijwel niets volgens mij.

Ben benieuwd of iemand mij hiermee kan helpen.

GrtZ!

arjan

Hoi Arjan, ik had hetzelfde probleem en kwam daardoor via Google hier terecht.
Ik heb het inmiddels opgelost door een andere lader aan te schaffen want ik kwam er net zoals jou niet goed uit. Ik heb daarom deze lader gekocht en nu doet ie het gelukkig weer helemaal. Succes! *O*
 
Hai, dat is het overwegen misschien waard. Het inconsequente van de klacht is vooral irritant en maakt het moeilijk om te zeggen wat nou het probleem is. Dit is iig een optie die niet al te duur hoeft te zijn om e.e.a. uit te kunnen sluiten.

Thanks
 
De link is alleen een kabeltje, maar bedenk me ook dat ik al 3 kabeltjes heb getest (2x orgineel, 1x after market) en de resultaten hetzelfde bleven. Het is een hardnekkig probleem, zeker omdat de 4S geen issues heeft en mijn eigen 4 in de auto dus ook niet. Anders zou ik nog aan de docking-connector gaan denken, maar dan zou hij het dus in de auto ook niet moeten doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan