irc kanaal?

Effe verplaatst naar \'Vragen en opmerkingen\'
Trouwens het staat je vrij een IRC op te zetten.
Ik weet alleen niet of er genoeg animo voor is.
 
Dit is toch veel leuker dan chatten *D
Voor mij hoeft het echt niet.
En als je wat wilt vragen aan een bepaald persoon op het M-F kun je het via ICQ doen.
 
ja lijkt me leuk, open anders eens een kanaaltje... kun je het eens uitproberen!
 
chatten is zo tijdelijk....

op een forum kun je tenminste nog iets terug lezen/opzoeken wat je leuk/interessant vind

+ als je een paar dagen niet op een forum bent geweest lees je ff de laatste topics zodat je weer \"bij\" bent
 
WTF = IRC + ICQ ???? :(

IRC=Internet Relay Chat (als ik het goed heb.
Met een speciale client zoals MIRC kan je chatten met mensen. Het is text-only, dus erg snel. Een wereld op zich, waar je ook vanalles kan vinden (films, etc.)

ICQ= I Seek You (echt waar! :) ), een programma a la MSN Messenger. Chatten met een klein programmaatje in windows, waar je mee kan zien of je vrienden ook online zijn.
http://www.icq.com :)

Weet je genoeg?
 
irc is geen vervang van het forum, als het aanslaat en dat er nagenoeg bijna altijd mensen zijn, kun je daar ook dingen makkelijk afspreken, en over de \'onzin\' hebben die je op het forum niet zou plaatsen.

icq is niet echt een optie, dat is niet op één kanaal, dat gebruik je min of meer als e-mail...

nogmaals, ik zou zeggen open eens een kanaal, en kijk of het wat is, want veel mensen hebben volgens mij koudwatervrees... :+
 
Het is voor mij minstens een jaar geleden dat ik met een irc-server bezig ben geweest, ben er oper...server is geloof ik pengo.chatnl.nl (kijk ik thuis ff na)

Maar de server is nooit echt van de grond gekomen, tijdgebrek...bel binnenkort wel weer een keer de admin om te vragen hoe het staat.

Maar goed, heb op dalnet geprobeerd een kanaal te openen, maar ik ken alleen maar de services chanserv etc....en die draaien ze blijkbaar niet (meer) op dalnet.

Ik moet dus even kijken hoe ik chanserv een kanaal kan laten behouden als er niemand in zit.

Ik ga binnenkort weer even klooien, een goed netwerk vinden waar chanserv draait, zodat het kanaal niet overgenomen wordt...
 
Ruud: Of je hebt teveel vrije tijd of geen bal te doen op het werk, want volgens mij kost dit forum + alle nevenactiviteiten je flink wat tijd. :} Wat een toewijding!!! :)
 
Mwoah...uit de hand gelopen hobby he...

Het is trouwens pengo.dutchirc.nl :)

Dus, start mirc (of bitchX), type in /server pengo.dutchirc.nl en voila, daar staat mijn naam in de MOTD :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan