Sinds ik in de Virago Iridium al 3 jaar (ong 23000 km) de zelfde in heb, heeft hij nog geen misslag gemaakt, zelfs de afgelopen vorst periode (en de vorige) is het in één keer starten met amper choke, zodra de motor loop gaat ook in de winter de choce meteen dicht. Met gewone bougisch had ik bij kou en vocht regelmatig vet geslagen bougies.
Ik wil even het verhaal nuanceren.
Je koopt pas nieuwe bougies als je motor rottig loopt, als je er een aanleiding voor hebt (tenzij je hem netjes in onderhoud hebt). Dus het moment wanneer je Iridium bougies koopt ben je ontevreden met de loop van je motor. Je hebt een probleem en probeert dat op te lossen.
Op dat moment steek je er nieuwe Iridium bougies in. Sja, dan loopt dat ALTIJD wel beter. Als je er gewone bougies in had gedaan had je blok ook beter gelopen.
Koop nou eens een set gewone bougies en een set Iridiums, en ga die eens uitproberen. Eerst een half uur met de ene, dan een half uur met de andere, dan weer een half uur met de ene. Doe dat eens een dagje (bijvoorbeeld circuitdag).
Er van uit gaande dat je bobine's, bougiekabels en bougiedoppen gewoon goed zijn: wedden dat je met de gewone bougies net zo tevreden bent als met de Iridiums?
Anyway, waar de Iridiums dus ZEKER winnen is de levensduur.
En als je een supersport hebt met een beperkte ruimt tussen de tank en de cylinderkop, dan schelen die paar extra euro's ook nog een hoop ergernis.
Ik gebruik ze in beide motoren: straat en circuit.