iridium bougies

fastpeter

Rookie
5 jun 2004
17
0
duiven
Weet iemand hoelang iridium bougies mee gaan?
Bij mijn kawasaki 1400 gtr moeten ze volgens het boekje bij 12000 km vervangen worden. Maar bij BMW hoeft dit pas bij de 40000km.
Ik vraag dit omdat zo'n bougie toch €25,- per stuk kost.

Groetjes
Fastpeter
 

LoSBoL

MF veteraan
22 okt 2004
23.355
16
Waterland
Heb ze na 48K (dubbel t.o.v. standaard interval) vervangen uit voorzorg ivm een lange trip. Ze zagen er overigens nog prima uit, en hadden het vast nog een stuk langer uit kunnen houden.


Tip, trek ze van Ebay af, heb je ze voor onder de prijs van een standaardbougie.
 

BandY

MF veteraan
17 apr 2008
39.785
12.228
Weet iemand hoelang iridium bougies mee gaan?
Bij mijn kawasaki 1400 gtr moeten ze volgens het boekje bij 12000 km vervangen worden. Maar bij BMW hoeft dit pas bij de 40000km.
Ik vraag dit omdat zo'n bougie toch €25,- per stuk kost.

Groetjes
Fastpeter


Die van mij zitten er nu ong. 5000 km in , verleden week even gekeken hoe ze er uit zagen en ze leken nog als nieuw.

Ik dach dat ik € 25,= voor 2 stuks had betaald hier in Hoorn ????

:W
 

___Ray___

MF veteraan
22 feb 2006
7.117
211
12k bij iridium bougies :?
Heb je wel goed gelezen?
Bij m'n VFR staat dat ze bij 24k gecontroleerd moeten worden... vond het wel vreemd dat bougies gecontroleerd moeten worden want de spanning van de vonk is zo sterkt dat er maar weinig spanningsmeters zijn die dat aankunnen _O-
Maar ik heb ze bij ongeveer 30k vervangen en heb ze bij David Silver gekocht in England.
Bij Louis zou ik incl. verzendkosten €110,- kwijt zijn en nu (voor genuine Honda... wat gewoon NGK in een honda doosje is) incl. verzendkosten €64,-
Wie weet zit daar ook een dergelijke Kawa dealer maar ik denk dat je nog rustig minimaal 12k verder kan :Y
 

gix-addict

MF veteraan
26 dec 2003
20.754
317
12k bij iridium bougies :?
Heb je wel goed gelezen?
Bij m'n VFR staat dat ze bij 24k gecontroleerd moeten worden... vond het wel vreemd dat bougies gecontroleerd moeten worden want de spanning van de vonk is zo sterkt dat er maar weinig spanningsmeters zijn die dat aankunnen _O-
Maar ik heb ze bij ongeveer 30k vervangen en heb ze bij David Silver gekocht in England.
Bij Louis zou ik incl. verzendkosten €110,- kwijt zijn en nu (voor genuine Honda... wat gewoon NGK in een honda doosje is) incl. verzendkosten €64,-
Wie weet zit daar ook een dergelijke Kawa dealer maar ik denk dat je nog rustig minimaal 12k verder kan :Y
kan wel hoor, bij mijn 1000 zijn ze standaard en moeten ook na 12000 gewisseld worden.
Ik vroeg wat dan het verschil was tov de gewone want de 600 en 750 hebben die.

Wel een duurgrapje elke keer 100,- aan bougies -O-
 

MasterTommy

MF veteraan
14 sep 2008
13.390
282
Amsterdam
12k bij iridium bougies :?
Heb je wel goed gelezen?
Bij m'n VFR staat dat ze bij 24k gecontroleerd moeten worden... vond het wel vreemd dat bougies gecontroleerd moeten worden want de spanning van de vonk is zo sterkt dat er maar weinig spanningsmeters zijn die dat aankunnen _O-
Maar ik heb ze bij ongeveer 30k vervangen en heb ze bij David Silver gekocht in England.
Bij Louis zou ik incl. verzendkosten €110,- kwijt zijn en nu (voor genuine Honda... wat gewoon NGK in een honda doosje is) incl. verzendkosten €64,-
Wie weet zit daar ook een dergelijke Kawa dealer maar ik denk dat je nog rustig minimaal 12k verder kan :Y

Ooit gehoord van de electrodenafstand? :W
 

wallly

MF veteraan
28 apr 2009
1.688
0
nvt
maar wat is nou precies het verschil van gewone en iridium boegies
is het puur alleen de vonk die sterker is of s de levensduur ook langer ?

en kan het zomaar in elke motor ongeacht merk en type
 

BandY

MF veteraan
17 apr 2008
39.785
12.228
maar wat is nou precies het verschil van gewone en iridium boegies
is het puur alleen de vonk die sterker is of s de levensduur ook langer ?

en kan het zomaar in elke motor ongeacht merk en type

Al 4 jaar gekloot met het starten van mijn Virago bij vochtige weersomstandigheden en koude. Altijd sloegen de bougie's vet, zal het soort materiaal van deze bougie zijn en wij delen mee in de ontwikkeling.

Nu geen problemen meer.
 
Bovenaan Onderaan