Iridium en normale bougie mixen

lionofjudah

MF veteraan
9 jul 2019
1.370
623
Gelderland
Dag mensen,

Mijn Cb750 heeft 4 bougies. waarvan 2 alleen te verwijderen zijn als ik de tank verwiider. Nu is dat niet veel werk, maar ik vroeg mij af:
Wat als ik de middelste 2 bougies vervang door Iridium versies?

Hoorde van Scotty Kilmer (Youtube) dat auto's soms ook bij moeilijke plekken de Iridium gebruiken en op de goed gangbare plekken de normale bougies gebruiken.
 
Dag mensen,

Mijn Cb750 heeft 4 bougies. waarvan 2 alleen te verwijderen zijn als ik de tank verwiider. Nu is dat niet veel werk, maar ik vroeg mij af:
Wat als ik de middelste 2 bougies vervang door Iridium versies?

Hoorde van Scotty Kilmer (Youtube) dat auto's soms ook bij moeilijke plekken de Iridium gebruiken en op de goed gangbare plekken de normale bougies gebruiken.
Als je er voor zorgt dat de tank niet vol zit zou het verwijderen van de tank een eitje moeten zijn bij een cb750.

Verschillende bougies verdeeld over de cilinders is beunhazerij imho.

db
 
Hah en dat bij een naked bike? Gewoon die tank verwijderen en vervangen die hap. Bij mijn ZX10R-2005 moet ik delen van het frame die het blok vasthouden demonteren. :+ Dan heb ik het nog niet over het kuipwerk.
 
Dag mensen,

Mijn Cb750 heeft 4 bougies. waarvan 2 alleen te verwijderen zijn als ik de tank verwiider. Nu is dat niet veel werk, maar ik vroeg mij af:
Wat als ik de middelste 2 bougies vervang door Iridium versies?

Hoorde van Scotty Kilmer (Youtube) dat auto's soms ook bij moeilijke plekken de Iridium gebruiken en op de goed gangbare plekken de normale bougies gebruiken.
Klopt, mijn vrouws auto met V6 had iridium en gewone bougies
 
vroeg me laatst trouwens af of iridium eigenlijk wel meerwaarde heeft
Ik heb bij diverse motoren de gewone bougies vervangen door iridium ,sommige mensen zeggen dat het bij hun
een merkbaar verschil opleverde,ik zelf merkte geen enkel verschil,en al zou de acceleratie er iets door verbeteren
zoals de fabrikanten beweren dan is dat zo minimaal dat je het niet merkt,blijft dus alleen de langere levensduur over,
al heb ik ook met gewone bougies meer dan 40000km gedaan zonder problemen en aangezien je ongeveer 3 setjes gewone bougies
koopt tegenover 1 setje iridium zie ik er de meerwaarde niet van.
 
Dag mensen,

Mijn Cb750 heeft 4 bougies. waarvan 2 alleen te verwijderen zijn als ik de tank verwiider. Nu is dat niet veel werk, maar ik vroeg mij af:
Wat als ik de middelste 2 bougies vervang door Iridium versies?

Hoorde van Scotty Kilmer (Youtube) dat auto's soms ook bij moeilijke plekken de Iridium gebruiken en op de goed gangbare plekken de normale bougies gebruiken.
Ik zou niet al te veel uit gaan van de langere standtijd van irridium bougies. Ik heb ze ook gehad, en ja, het ging iets langer mee, maar niet zo lang als de verpakking probeerde te beweren.
 
maar waar wil je nu op besparen, arbeidstijd, kosten, of wat precies??
En waarom zou je gaan mixen..
Koop dan gewoon 4 dezelfde bougie's, zodat je zeker weet dat daar geen ellende van komt..
Die dingen kunnen zonder problemen 40k blijven zitten, wat bespaar je door er twee niet te vervangen..man man man
 
@Clank : dat is jammer dat ze niet zolang meegaan in een motorfiets. Hoe anders is de techniek van een auto met een motorfiets vraag ik mij af. In een auto hoor ik veel betere levensduur.

@k@WA: zit wat in. of ik doe het , of ik hou het bij de normale types. kosten iets van 3 euro per stuk. ipv ~ 14 euro voor iridium...
 
Ik heb nu net een iridium in mijn ktm zitten.
Gelukkig een 1 cilinder, dus dat zijn de kosten niet.
De ontsteking is iets beter, en loopt iets beter.
Nou kan dat ook liggen aan het feit dat hij überhaupt vervangen moest worden.
Maar koste mij niet heel veel meer, dus ben benieuwd wat het op langere termijn doet.
 
@Clank : dat is jammer dat ze niet zolang meegaan in een motorfiets. Hoe anders is de techniek van een auto met een motorfiets vraag ik mij af. In een auto hoor ik veel betere levensduur.

@k@WA: zit wat in. of ik doe het , of ik hou het bij de normale types. kosten iets van 3 euro per stuk. ipv ~ 14 euro voor iridium...
Over het algemeen veel hoger toerental op een motorfiets?
 
@Clank : dat is jammer dat ze niet zolang meegaan in een motorfiets. Hoe anders is de techniek van een auto met een motorfiets vraag ik mij af. In een auto hoor ik veel betere levensduur.

@k@WA: zit wat in. of ik doe het , of ik hou het bij de normale types. kosten iets van 3 euro per stuk. ipv ~ 14 euro voor iridium...
Bougies slijten voornamelijk door het aantal gemaakte vonkjes. Laat een motor nou net meer toeren maken dan een auto.
 
Ik heb bij diverse motoren de gewone bougies vervangen door iridium ,sommige mensen zeggen dat het bij hun
een merkbaar verschil opleverde,ik zelf merkte geen enkel verschil,en al zou de acceleratie er iets door verbeteren
zoals de fabrikanten beweren dan is dat zo minimaal dat je het niet merkt,blijft dus alleen de langere levensduur over,
al heb ik ook met gewone bougies meer dan 40000km gedaan zonder problemen en aangezien je ongeveer 3 setjes gewone bougies
koopt tegenover 1 setje iridium zie ik er de meerwaarde niet van.
precies , dat dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan