Iridium vizier "poetsen"

MooMoo

MF veteraan
25 sep 2008
2.327
153
Ja, hoe doen jullie dat nou, zo'n kek iridium viziertje boenen? Lekker stevig met een doekje er overheen gaat natuurlijk niet want zo'n vizier krast al als je er naar kijkt :/ In een beetje agressief schoonmaaksopje knallen is volgens mij ook niet goed voor de coating. En als je heel voorzichtig in een bak met warm water in de weer gaat zitten er weer overal vingerafdrukken op :X Wat een kut ding is 't toch eigenlijk :')
 
Inderdaad wat een lelijk kutding. Ik ga gewoon proberen om constant naar links of rechts te kijken zodat er geen vliegjes tegenaan komen.
*DirkB moet nog gaan ervaren hoe zijn nieuwe helmpje (+ vizier) gaat bevallen*
516252210_5_uKs6.jpeg

Ben serieus benieuwd naar reacties...
 
Laatst bewerkt:
Ik maak hem hier schoon met lauw water en een poetsdoekding (zo'n ding die je bij de dealer kan halen) Daarna maak hem droog met een schone theedoek.

Wat ook goed werkt is xeramic visor cleaner oid. Gewoon erop spuiten en dan met een theedoek er voorzichtig afvegen. (zijn vast ook wel andere merken voor te vinden)
 
Ik poets mijn vizier altijd met brillenpoetsdoekjes, of het goed is weet ik niet, maar het werkt wel!
 
Brillendoekje zit alcohol in, erg slecht voor je vizier.

lauw water, druppel dreft en beetje boenen met zacht sponsje, droog maken met zachte schonen theedoek
 
Brillendoekje zit alcohol in, erg slecht voor je vizier.

lauw water, druppel dreft en beetje boenen met zacht sponsje, droog maken met zachte schonen theedoek

Niet de doekjes die je vaak van de opticien krijgt (zo'n mini doekje). Daar hebben ze ook grotere van bij de camera winkels :) Geen idee of het ook werkt voor zo een visier, maar je kan ze wassen en maken mijn bril en cameralenzen altijd krasloos schoon (ook vette vingers).
 
Niet de doekjes die je vaak van de opticien krijgt (zo'n mini doekje). Daar hebben ze ook grotere van bij de camera winkels :) Geen idee of het ook werkt voor zo een visier, maar je kan ze wassen en maken mijn bril en cameralenzen altijd krasloos schoon (ook vette vingers).
Ja, maar die iridium laag is een losse laag op je vizier. En alcohol zou er niet goed voor zijn. Dus een camera lens of brillenglas is wat anders dan de iridium laag op je vizier. Sowieso niet met wc/keukenpapier schoonmaken, want daar zit hout in (ook brillen en cameralenzen niet :) )
 
Je hoofd link en rechts draaien tijdens het rijden voorkomt niet de vliegensmurrie op je helm, dan komt het wel meer op de zijkant maar kan jij niet ontspannen op de motor zitten, je bent constant met je hoofd aan het draaien.

Heb je al eens groene zeep geprobeerd ?
Na een rit eerst een kletsnatte papieren keukendoek op het vizier plakken, zodat het hele vizier is bedenkt met nat keukenpapier. Wacht een half uurtje dan weken de vliegenlijkjes los van je vizier dan is de meeste zooi er vanaf.
Ga niet wrijven als er nog troep op zit, dan krijg je krasjes ne lelijke vegen erop.
Ik zou het eens met deppen proberen met een warme natte microvezel doek met een beetje groene zeep.
Of met een brilledoekje.
 
Je hoofd link en rechts draaien tijdens het rijden voorkomt niet de vliegensmurrie op je helm, dan komt het wel meer op de zijkant maar kan jij niet ontspannen op de motor zitten, je bent constant met je hoofd aan het draaien.

Heb je al eens groene zeep geprobeerd ?
Na een rit eerst een kletsnatte papieren keukendoek op het vizier plakken, zodat het hele vizier is bedenkt met nat keukenpapier. Wacht een half uurtje dan weken de vliegenlijkjes los van je vizier dan is de meeste zooi er vanaf.
Ga niet wrijven als er nog troep op zit, dan krijg je krasjes ne lelijke vegen erop.
Ik zou het eens met deppen proberen met een warme natte microvezel doek met een beetje groene zeep.
Of met een brilledoekje.
Geen keukenpapier gebruiken dus ;)
 
da's goed afgelopen dan ,.....wat moet ik me voorstellen bij glassex ? ....pervers hoor :)
 
toen ik mijn helm met spiegelvizier kocht werd geadviseerd alleen warm water te gebruiken om schoon te maken.. gewoon natgemaakt keukenpapier erop leggen en zachtjes schoonvegen na een klein poosje inweken.. en daarna met een zachte keukendoek droogmaken

niet gaan poetsen!!

werkt bij mij prima.. geen krassen of vlekken..

en ik elk papier zit hout... maar zolang je de vezels niet ziet zitten kan het weinig kwaad hoor... is allemaal zo verpulverd..
 
Ja, maar die iridium laag is een losse laag op je vizier. En alcohol zou er niet goed voor zijn. Dus een camera lens of brillenglas is wat anders dan de iridium laag op je vizier. Sowieso niet met wc/keukenpapier schoonmaken, want daar zit hout in (ook brillen en cameralenzen niet :) )
Mwoa, lijkt me wel een vaste laag eigenlijk hoor..
 
na elke rit in de zomer even met lauw warm water en handzeep schoonmaken... en dan op laten drogen.
 
Mwoa, lijkt me wel een vaste laag eigenlijk hoor..
Het is ook wel een vaste laag, maar het is een laag OP je vizier. Een zwart vizier is het glas gewoondonkerder. Het is eigenlijk hetzelfde als een normale spiegel, dat is ook een "losse" bovenlaag zeg maar ;)
 
Ik gebruik altijd een vochtig Netman microfibre handschoen. Zijn speciaal voor vizieren en kuipruiten. Je krijgt er geen krassen van en droogt mooi streepvrij op.

hier te bestellen:

Easy Wipe handschoen.
 
Laatst bewerkt:
heb mijn iridium vizier een keer schoongemaakt met van die speciale vizierpoetsdoekjes. Resultaat: op meerdere plaatsen is de spiegellaag verdwenen en het vizier is nu onbruikbaar... -O-

Dus; inderdaad geen doekjes met alcohol gebruiken, maar enkel lauw water
( of de voorgestelde iridium-vizier-poetsdoekjes ;))
 
heb mijn iridium vizier een keer schoongemaakt met van die speciale vizierpoetsdoekjes. Resultaat: op meerdere plaatsen is de spiegellaag verdwenen en het vizier is nu onbruikbaar... -O-

Dus; inderdaad geen doekjes met alcohol gebruiken, maar enkel lauw water
( of de voorgestelde iridium-vizier-poetsdoekjes ;))
:^

Inderdaad, alcohol is om te drinken en niet om te poetsen ;)







Das zonde!
 
Terug
Bovenaan Onderaan