Iridium vizier "poetsen"

Spons in een nylonkous stoppen en met lauw water zachtjes wrijven. :o ;)
Klinkt raar, werkt perfect.
 
Laatst bewerkt:
toen ik mijn helm met spiegelvizier kocht werd geadviseerd alleen warm water te gebruiken om schoon te maken.. gewoon natgemaakt keukenpapier erop leggen en zachtjes schoonvegen na een klein poosje inweken.. en daarna met een zachte keukendoek droogmaken

niet gaan poetsen!!

werkt bij mij prima.. geen krassen of vlekken..
.


dat is de enige goede methode ja.
natte doek met wat zeep, 15min erop laten zitten. daarna valt het er zo allemaal af
 
ik heb een soortgelijk vizier gehad,

wat bij mij het beste werkte ( zelfs als de vliegenlijkjes er al een week opzitten ofzo )

een vaatdoekje natmaken iets uitknijpen, het doekje op de helm leggen zodat het hele vizier bedekt is,
dan kan je na 5 minuutjes alle zooi zo van je vizier vegen en vervolgens in een keer droog vegen met een SCHONE theedoek.

niet met middeltjes gaan klooien, en ook niet te hard poetsen....
krijg je de lijkjes er na 5 minuten niet vanaf verhaaltje hierboven herhalen
( ik kreeg hem altijd in 1 keer mooi schoon zonder hard te poetsen)


zo dat is een behoorlijk lange beschrijving voor het schoonmaken van een viziertje :+
 
Het is ook wel een vaste laag, maar het is een laag OP je vizier. Een zwart vizier is het glas gewoondonkerder. Het is eigenlijk hetzelfde als een normale spiegel, dat is ook een "losse" bovenlaag zeg maar ;)

Bij een zwart vizier is het erin gebrand, verder helemaal met je eens.

Dreft is ook niet agressief, en dan gewoon met lauwwarm water..
 
Een panty is ook makkelijk om vliegjes van je motor te verwijderen ;)


of een knijp-flessie "insekten-verwijderaar" van de Action voor 1,25 euro ,......
.....hoeft je meissie niet met 2 verschillende fatasie-penties over straat :) :)
 
Als je thuiskomt gewoon je helm op het aanrecht zetten, natte doek erover gooien en na een tijdje zit de troep gewoon los.
Ik pak meestal zo'n microvezeldoekje en maak hem droog met een schone theedoek.

En inderdaad..... geen papier! Houtvezels are killing! :Y
 
Als je thuiskomt gewoon je helm op het aanrecht zetten, natte doek erover gooien en na een tijdje zit de troep gewoon los.
Ik pak meestal zo'n microvezeldoekje en maak hem droog met een schone theedoek.

En inderdaad..... geen papier! Houtvezels are killing! :Y

same here

vizier van me helm en 15 min natte theedoek er over
daarna afspoelen en met iets wat vochtig vezeldoekje druppels eraf vegen

overigens is irridium krasbestendiger tot nu toe als ik had verwacht

19-06-07006.jpg


EDIT:
als we dan toch aan posen zijn gelijk maar ff van mmfm vorig jaar :9

effd5c770d87a3120f4d960226e742c0
 
Laatst bewerkt:
Ik poets mn systeem 5 met donker vizier gewoon met polish voor lakdelen :P (edit: en een poetsdoek natuurlijk)

Krast niet, ze gaan zelfs weg :+ (en ja, ook een nanomillimetertje lak).

Istie de komende week weer blingbling :P
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad wat een lelijk kutding. Ik ga gewoon proberen om constant naar links of rechts te kijken zodat er geen vliegjes tegenaan komen.
*DirkB moet nog gaan ervaren hoe zijn nieuwe helmpje (+ vizier) gaat bevallen*
[afbeelding]
Ben serieus benieuwd naar reacties...

oe oe , wat is het Type van deze helm en waar komt hij vandaan ?? echt :9~

sorry voor het off-topic
 
Ja, hoe doen jullie dat nou, zo'n kek iridium viziertje boenen? Lekker stevig met een doekje er overheen gaat natuurlijk niet want zo'n vizier krast al als je er naar kijkt :/ In een beetje agressief schoonmaaksopje knallen is volgens mij ook niet goed voor de coating. En als je heel voorzichtig in een bak met warm water in de weer gaat zitten er weer overal vingerafdrukken op :X Wat een kut ding is 't toch eigenlijk :')

Excuses als het al een keer is gezegd, maar heb niet alle reacties gelezen.

Ik gebruik altijd een lauw wonderdoekje en dep daarmee (NIET WRIJVEN!). Daarna droog ik hem met een droog stuk van dat wonderdoekje (NIET WRIJVEN, maar deppen).

Mijn Suomy vizier is wel naar de klote gegaan, maar dat is omdat het enorme slechte kwaliteit is aldus de dealer. Kreeg ook gratis een nieuwe *D en als het weer gebeurd krijg ik er weer een zei hij. Hij adviseerde zelfs een donkere te nemen, maar olie is net even wat mooier :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan