Irish roadracing: ervaringen en hoe bij te wonen?

sandberg

MF veteraan
29 apr 2005
9.751
193
Alkmaar
De meesten hier op MF hebben 't over de IoM TT races en daarnaartoe gaan om 't zelf eens mee te maken, maar ik ben meer geïnteresseerd in het (dit jaar) bijwonen van 1 van de Irish roadraces die ieder jaar verreden worden (niet dat ik de TT niet onwijs gaaf vind, maar minpuntje vind ik dat er met tussenpozen gestart wordt en er dus geen echte strijd is aan de kop voor de overwinning).

Oftewel, zijn er hier mensen die weleens naar Ierland gegaan zijn om 1 van die races bij te wonen (Tandragee 100 en NW200 bv.) en hoe kun je zoiets het beste regelen?
 
Het zegt me helemaal niks, maar het klinkt wel goed.

WTF??? :?

Dat zegt je niks???

NorthWest200 zegt je ook niks?

Kijk ook ff op youtube, daar vind je ook zat, of Googlevideo.

Zoals ik al zei, de meesten schijnen alleen de IoM TT races te kennen, maar dat is vertrekken met 10 seconden tussenpozen, dat Irish shit is the real thing, wie 't eerst over de finishlijn komt. :}
8-)
 
WTF??? :?

Dat zegt je niks???

NorthWest200 zegt je ook niks?

Kijk ook ff op youtube, daar vind je ook zat, of Googlevideo.

Zoals ik al zei, de meesten schijnen alleen de IoM TT races te kennen, maar dat is vertrekken met 10 seconden tussenpozen, dat Irish shit is the real thing, wie 't eerst over de finishlijn komt. :}
8-)
Ik heb geen enkele tip voor je, maar je hebt helemaal gelijk. Ik heb wel eens wat foto's enzo gezien van dergelijke races, en dat is echt fantastisch! In Engeland zelf is er trouwens ook wel zo'n race, maar de naam kan ik me niet herinneren.

Niet vergeten om de foto's en filmpjes te posten!
 
Mijn ouders hebben ierse kennissen die in noord-ierland wonen EN van motorsport houden. Ik zou e.e.a. kunnen navragen, als je wilt.
 
wat een saai circuit...3 rechte stukken verbonden met een hairpin -O- geef me dan toch maar isle of man :Y

Check eerst ff alle andere stratencircuits waar geracet wordt als je wilt, zijn gvd ècht boerenlandweggetjes waar ze met dik over de 200 per uur over heen knallen. :N |( :} :Y
 
Laatst bewerkt:
doen ze in nederland ook, op de varselring bij hengelo gld ;)

Klopt, ben ik ook al 2 keer wezen kijken (vorig jaar en 2 jaar daarvoor), machtig mooi moet ik zeggen.

Maar goed, die landweggetjes in Ierland zijn toch ietsje minder vlak dan in Hengelo hoor, zitten toch de nodige bulten in en zo.

Oja, en stoeprandjes niet te vergeten, idd. :) :Y
 
Idd, ik vind het ook niet echt spannend.. De rijders zitten ook bijna constant rechtop

Tis een lang circuitje ja, met een aantal lange rechte stukken, maar toch, was wel nek-aan-nek racing. :}

Maar goed, zoals ik al zei, er zijn nog meer van de straatraces, Mid Antrim, Tandragee, Ulster GP, check die eerst maar even... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan