Irritante helmsluiting

Loesje04

Rookie
15 mei 2006
4
0
Utrecht
Hoihoi!

Ik heb net een nieuwe helm gekocht, maar nu vindt ik die sluiting erg irritant.
Het is zo'n ringetje waar je het riempje doorheen moet doen.
Zou ik dit kunnen verwisselen met een 'gewone' sluiting? En waar zou ik dit kunnen laten doen?

Groetjes Loesje
 
dubbel d sluiting neem ik aan. Geloof me, als je het eenmaal door hebt wil je niet meer anders.
10 keer oefenen en je snapt hoe het moet.

Maar daar kom je trouwens wel op tijd achter zeg :P
 
Dubbel D-sluitingen zijn de beste/veiligste sluitingen op een helm.
Zijn zelfs verplicht op het circuit.
Gewoon ff oefenen, gaat het straks haast vanzelf.... :Y
 
Da's waar, maar het principe is eenvoudig. Heb vandaag ook een riem om met dubbelD sluiting :P

En ja, kom je idd beetje laat achter -O-
 
Gewoon aan wennen, het is de veiligste sluiting die er is.
Geen concessies op doen. Get used to it! Gaat vanzelf gewoon op het gevoel. :Y
 
Wat moet je er aan oefenen volgens iedereen?
Door beide ringen heen, door de eerste terug, klaar. Is weinig aan te oefenen.
 
Wat moet je er aan oefenen volgens iedereen?
Door beide ringen heen, door de eerste terug, klaar. Is weinig aan te oefenen.
Een dubbele-D sluiting gebruiken vereist idd geen ingenieurs-titel, het gaat er alleen om routine en gevoel voor te krijgen zodat je er niet meer zo over hoeft na te denken.
Ik houd wel van dubbele D sluitingen, ze zitten altijd stevig terwijl riempjes met "klik-gesp" sluitingen nog wel es ruimer gaan zitten zonder dat je het direct merkt.
 
Ik raakte er de eerste keer ook niet uit wijs, maar eens je het gewend bent denk je er zelfs niet meer bij na.
Alleen wel lastig om te doen met handschoenen aan, maar voor de rest is het een systeem met niets dan voordelen...
 
Hoihoi!

Ik heb net een nieuwe helm gekocht, maar nu vindt ik die sluiting erg irritant.
Het is zo'n ringetje waar je het riempje doorheen moet doen.
Zou ik dit kunnen verwisselen met een 'gewone' sluiting? En waar zou ik dit kunnen laten doen?

Groetjes Loesje

Gewoon vast laten zitten...

wanneer je helm opzet, sluiting in de groots mogelijk stand zetten, met je duimen de sluiting naar je kinstuk toe brengen, helm opzetten, en weer de sluiting aantrekken... klaar... :+

afzetten van je helm is het tegenovergestelde... maar de eerste paar keren komt de sluiting of tegen je neus dan wel niet je oogkassen aan... maar dit gaat met de tijd beter... ;)

:9
 
Inderdaad de beste sluiting voor je helm, enigste nadeel vind ik dat je hem bijna niet los/ vast krijgt met je handschoenen aan.

Andere manier dichtdoen.
Jaren heb ik de andere methode gepropageerd langs de baan.
Je doet het riempje er eerst gewoon door, maar bij de tweede keer, dus de terug, dubbel. Het dubbele deel kun je gewoon strak trekken en als je dan aan het losse eind trekt gaat ie gewoon open. Klemming is met deze methode als je hem maar strak aantrekt ook voldoende. Voordeel van deze methode is dat in geval van nood de helm veel sneller los is te maken. En dat vonden we aan de baan belangrijk

EgbertO
 
Een dubbele-D sluiting gebruiken vereist idd geen ingenieurs-titel, het gaat er alleen om routine en gevoel voor te krijgen zodat je er niet meer zo over hoeft na te denken.
Ik houd wel van dubbele D sluitingen, ze zitten altijd stevig terwijl riempjes met "klik-gesp" sluitingen nog wel es ruimer gaan zitten zonder dat je het direct merkt.
:^ plus het risico van vervuiling van de kliksluitingen waardoor ze niet meer goed af kunnen sluiten en dus mogelijk open kunnen springen... In mijn ogen de beste sluiting die er is, kwestie van oefenen maar dat was al gezegd geloof ik... ;)
 
ik heb al enkele jaren een nolan met een sluiting die je in elkaar schuift, en heb er ontzettende schik mee. Had mijn twijfels over de duurzaamheid, maar blijft prima werken. zou nu niet meer anders willen, kun je zelfs met winterhandschoenen gewoon openen en sluiten.
 
Gewoon vast laten zitten...

wanneer je helm opzet, sluiting in de groots mogelijk stand zetten, met je duimen de sluiting naar je kinstuk toe brengen, helm opzetten, en weer de sluiting aantrekken... klaar... :+

afzetten van je helm is het tegenovergestelde... maar de eerste paar keren komt de sluiting of tegen je neus dan wel niet je oogkassen aan... maar dit gaat met de tijd beter... ;)

:9




:Y *O* :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan