Irritante lifters..

Kanarie

MF veteraan
4 sep 2003
36.712
10
Afgelopen week reed ik met open vizier rond en op lage snelheid kreeg ik ineens wat in mijn oog. Heel even een rotgevoel, paar keer knipperen en verder weinig last meer.
Later voelde ik nog steeds wat, dus ik keek eenmaal thuis aangekomen in de spiegel. Daar leek een klein bloedstolseltje te zitten, nog net in het witte gedeelte.

Nu bleef ik ´iets´ voelen en het stolsel ging maar niet weg. Dus vandaag maar even naar de opticien gegaan en ernaar laten kijken. Hij zag een mooi vlieglijk zitten, helemaal vastgeplakt en aan de ramden al een beetje vastgegroeid.

Daarna dus naar de dokter gegaan, hij verdoofd het oog met wat druppels en schraapt het lijkje van mijn oog. Dit duurde een paar minuten, dus erg lekker gevoel, ook al was het verdoofd. Vooral het vleugeltje wilde lekker meewerken. :X

Moraal van het verhaal;
Heb je iets in je oog gekregen en het is er niet via de ooghoeken uit komen drijven, kijk het even na en laat het niet een paar dagen zitten zoals ik... :+
 
Afgelopen week reed ik met open vizier rond en op lage snelheid kreeg ik ineens wat in mijn oog. Heel even een rotgevoel, paar keer knipperen en verder weinig last meer.
Later voelde ik nog steeds wat, dus ik keek eenmaal thuis aangekomen in de spiegel. Daar leek een klein bloedstolseltje te zitten, nog net in het witte gedeelte.

Nu bleef ik ´iets´ voelen en het stolsel ging maar niet weg. Dus vandaag maar even naar de opticien gegaan en ernaar laten kijken. Hij zag een mooi vlieglijk zitten, helemaal vastgeplakt en aan de ramden al een beetje vastgegroeid.

Daarna dus naar de dokter gegaan, hij verdoofd het oog met wat druppels en schraapt het lijkje van mijn oog. Dit duurde een paar minuten, dus erg lekker gevoel, ook al was het verdoofd. Vooral het vleugeltje wilde lekker meewerken. :X

Moraal van het verhaal;
Heb je iets in je oog gekregen en het is er niet via de ooghoeken uit komen drijven, kijk het even na en laat het niet een paar dagen zitten zoals ik... :+
Gelukkig was het geen duif
:+
 
wijze raad... :Y

Atmoz die ooit een braam van een inox schakelast in zijn oog kreeg bij het boren( jah met slijpbril op |( ) :X |(

niet prettig als je zo'n onderzoek moet meemaken... kan er van meespreken '(
 
wijze raad... :Y

Atmoz die ooit een braam van een inox schakelast in zijn oog kreeg bij het boren( jah met slijpbril op |( ) :X |(

niet prettig als je zo'n onderzoek moet meemaken... kan er van meespreken '(
Wie gaat er nou ook boren ?? als ie aan het motorrijden is . |(
 
als ik zie wat ik zoal op mijn viziertje verzamel op een avondje rijden, gaat mijn viziertje alleen open als ik stilsta ;)

wel goed advies voor beginnende motorrijders :Y
 
Heb ik ook een keer gehad met een stukje blad van een boom.

Kon echt helemaal niks meer zien met 1 oog, het bleef maar tranen.
Direct naar de 1e hulp gereden, daar hebben ze het zonder verdoving weg kunnen krijgen. De afdruk bleef ik nog een tijdje voelen.

Sindsdien heb ik mn vizier alleen open als ik stil sta.
 
ik had het met lessen.. we waren op een afgelegen weg met een hoop zand als berm..
daar waren 2 quads aan het crossen waardoor het zand door de lucht vloog... ik was net te laat met mn vizier dichtdoen.. B|

lekker veel zand in mn ogen.. sindsdien altijd als ik 2 quads zie rijden doe ik m'n vizier dicht... toch nog iets geleerd :')
 
Ik zie maar weinig motorrijders bij 30km/h met een gesloten vizier rijden... :)
 
Vizier gewoon dicht/op een kier zetten voortaan?


Ik zie maar weinig motorrijders bij 30km/h met een gesloten vizier rijden... :)


Mij dus wel.

Kreeg vreselijk genoeg van die vliegen, en het is verdomd gevaarlijk ook als je opeens naar de kant moet om je "vliegje" er uit te halen omdat je zonodig je neus bruin wilde laten worden.
 
Laatst bewerkt:
Het was dan ook op een stuntfiets, waarbij de snelheid niet zo hoog ligt.
Verder is alle koeling welkom, aangezien het 'iets' anders rijden is dan op straat.
En morgen doe ik het gewoon nog een keer. :Y

Ik heb wel vaker vliegen in mijn ogen gehad, maar normaal zijn ze niet van het type 'plakvlieg'. :P
 
ook's gehad. rij even 5 seconden met m'n vizier open en hop een dikke vlieg oid in m'n oog. was onderweg naar een verjaardag. oog dik gezwollen etc B|

voortaan rij ik dus met m'n vizier dicht, of met een zonnebril op.


Mocht je ooit benzine in je oog krijgen, ga het dan direct uitspoelen, schijnt ook niet erg bevoordelijk voor je zicht te zijn. (LWR iemand ;))
 
Terug
Bovenaan Onderaan