Irritante motorrijders..

Maar de gedragscode is geen wet, slechts een afspraak die relevant is voor het afhandelen van aansprakelijkheid bij ongevallen.
Klopt.
Komt er wel op neer dat je een art.5 om je oren krijgt.
En die krijg je ook als je een ander inhaalt op dezelfde rijstrook met een dusdanig snelheidsverschil dat de ingehaalde (zoals vipinholland) zich de vinketering schrikt.

En terecht
 
Vipinholland moet gewoon een beetje beter opletten. Anders beter in een scootmobiel gaan zitten, dat gaat allemaal wat rustiger
 
*TLDNR* Iets met ingehaald worden met 50Km/u (bovenop vMax) op dezelfde rijbaan door andere motoren en dat 50Km/u verschil je niet kan anticiperen...

1) Of het verstandig is wat die 3? deden? Nee... maar goed, dan zullen we het maar niet gaan hebben over de 100-en automobilisten die op hun mobieltje zitten te kijken tijdens het rijden. Of telefoon-zombies... ga eens bij station Eindhoven staan en kijk dan naar de oversteekplaats naar de stad.
Genoeg mensen die door rood lopen/fietsen.... genoeg mensen die het te moeilijk vinden om 1,5 meter naar links/rechts te stappen om daadwerkelijk het voetgangers-oversteekplaats te gebruiken en ipv daarvan de fietsers hinderen.
Genoeg mensen die aan de andere kant waar 2x een zebrapad loopt het nog te moeilijk vinden om 2 meter verder door te lopen om daadwerkelijk het zebrapad te nemen en maar lukraak de weg oversteken en verwachten dat ze op een gewone stuk weg nog steeds voorrang hebben bij oversteken.

2) Jij rijd zeker nooit 130 dan... want dat is 50Km/u verschil met vrachtwagens die max 80 rijden... Iedereen die wel 130 rijd is dan een gevaar op de weg, dat verschil zou je niet kunnen anticiperen?
2b)"Ja maar andere rijstrook...." wat als die vrachtwagen nou net een andere vrachtwagen in wilt halen omdat die 75 rijd oid? kom jij daar aan met je motor/auto met 130, " Levensgevaarlijk! "

3) Ingehaald worden op dezelfde rijstrook... fietsers halen elkaar op minder breed oppervlakte elkaar in, soms met een even zo hoog (relatief) snelheidsverschil.
Bovendien mag je op dezelfde rijstrook inhalen.

In het verkeer deelnemen is meer dan alleen vooruit kijken, je moet ook weten wat er links/rechts/achter je gebeurt.
Of ben jij zo aan het sukkelen dat je een gevaar op de weg bent?
Wat als die motorrijders nou 3 politie/ambulance motoren waren die "ingezet" zijn?
Voordat je begint over dan hoor je de sirene / zie je de blauwe lamp.
- Er zijn situaties waarbij zij haast moeten maken en onderweg de sirene/lampen pas aan zetten, dan rijden ze al een forse snelheid.
(re-animatie, dan heb ik ook liever dat die ambulancier even gas erop gooit en vergeet op tijd zijn sirene/lampen aan te zetten, iedere seconde telt)
- Er zijn situaties waarbij de politie zelfs zonder sirene rijd (o.a. bij inbraak in woonwijk - poging op heterdaad, maar goed)

Heel maar dan ook Heel veel weg-zombies kijken alleen naar voren, alleen in de spiegels heel eventjes als ze een bijzondere verrichting doen (en zelfs dat niet eens) en de sirene / blauwe lamp pas opmerken als de politie/ambu/brandweer op 3 meter achter ze zitten....
--edit:
En ook veel van die mensen zien de politie/ambu/brandweer ook niet met sirene en lampen en rijden er vol tegenaan.... die zie je ook genoeg.
Altijd mooie uitspraak "ik had je niet gezien" tegen een fel-gele ambulance met blauw flitslicht en sirene...
Nee, jij had die ambu niet gezien, want jij was met iets anders bezig dan met het verkeer deelnemen achter het stuur!
 
Laatst bewerkt:
Ik erger me zelden aan weggebruikers..... Ben, wat dat betreft, zeer humanistisch ingesteld.
 
Dit is zeer irritant.
Voor mijn deur heb je 10 parkeerplaatsen voor auto's. Op 5 meter ernaast heb je een groot plein waar gemakkelijk 20-30 motoren passen zonder iemand zijn weg te belemmeren.
Als het goed weer is staan er altijd een paar motoren op de parkeerplaatsen.
Één keer is zelfs een honda club langsgeweest en hebben ze 12 motoren op al die parkeerplaatsen gezet en maar 2 motoren op het plein...
Zelfs in de grote steden heb ik vaak dat ik een plaatsje zoek met de auto en er motoren op parkeervakken staan terwijl er bijna altijd wel plaats is om de motor gratis te stallen.
 
😁 Moet er wel om lachen dat mensen zich hier persoonlijk aangevallen voelen en lopen te roepen dat ik maar geen motor moet rijden. Ik zag dit topic dacht mijn belevenis eens te delen. Viel niemand persoonlijk aan noch heb ik gezegd dat ik nu zelfmoordneigingen heb sinds dit incident noch kan ik er slechter om slapen. Het ging puur om een irritatiepunt welke naar mijn mening een gevaarlijke situatie was.

Ik blijf bij deze mening. Als een automobilist een motorrijder in gevaar brengt door hetzelfde uit te halen roept iedereen moord en brand. Doet een andere motorrijder dit dan geen probleem.

Degene die deze capriolen uithaalden kan ook niet weten hoe lang ik mijn rijbewijs heb of rijervaring heb.

Maar het valt mij op dat als jij je aan de regels houd dat je word gezien als geen echte motorrijder maar als je anderen in gevaar brengt dat dit blijkbaar erbij hoort.

🙄 Nu snap ik al die YouTube filmpjes ook van opgefokte motorrijders die overreageren door achter anderen aan te rijden die bijvoorbeeld geen ruimte maken als ze aan komen racen.

Ow en de vergelijking met vrachtwagen en mij als motorrijder gaat ook niet op. Deze kan dit verwachten en als ik deze inhaal doe ik dit volgens de regels. 50km te hard op een drukke snelweg en drukke rijbaan is gewoon irritant en idioot.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paka
Ik blijf bij deze mening. Als een automobilist een motorrijder in gevaar brengt door hetzelfde uit te halen roept iedereen moord en brand. Doet een andere motorrijder dit dan geen probleem.

Je beoordeelt de reacties van anderen volledig vanuit jouw eigen gezichtspunt. Als een automobilist mij in gevaar heeft gebracht (of kunnen brengen) dan roep ik geen moord en brand. Dan ben ik in eerste instantie boos op mezelf dat ik me in die situatie heb laten brengen.

Jouw benadering is blijkbaar "ik vind het gevaarlijk, dus die ander moet zijn gedrag aanpassen". Dat is dezelfde gedachte van veel automobilisten over motorrijders in de file. Bovendien schiet je er helemaal niets mee op, want jij kunt er niet voor zorgen dat iemand anders zijn gedrag aanpast (tenzij je een bevoegd opsporingsambtenaar bent en zelfs dan is het effect niet gegarandeerd).

Maar het valt mij op dat als jij je aan de regels houd dat je word gezien als geen echte motorrijder maar als je anderen in gevaar brengt dat dit blijkbaar erbij hoort.

Dat heb ik nergens gelezen, ook dat is weer jouw persoonlijke interpretatie.
 
@Mike Schenk en jij trekt ook voorbarige conclusies dus kunnen wij elkaar de hand schudden.
we zullen het wel niet met elkaar eens worden en maakt mij verder ook niet uit.

Wel blijven zwaaien hé als je voorbij scheurt en ik zal netjes voor je naar rechts gaan als ik je zie aankomen. Heb helaas geen ogen in mijn achterhoofd en ben afhankelijk van mijn spiegels en hou ze ook in de gaten maar moet ook vooruit blijven kijken en op de bestuurders naast mij. Dus als degene die wilt inhalen met een enorme snelheid even gas inhouden tot ik netjes op zij ben gegaan dan is er niks aan de hand... Want 50 km snelheidsverschil(als het niet meer is) komt heel snel dichtbij. Dus zit er net een bocht in de weg etc. Dan kan het zijn dat ik niet direct je opmerk en niet op tijd voor jouw doen naar rechts ben gegaan.

Jij bent immers de overtreder door de snelweg als een circuit te gebruiken dan moet je ook wel realiseren dat je al snel tegen 'problemen' aan kan lopen zoals iemand die wel netjes deelneemt aan het verkeer en dit veilig wilt doen. Mijn schrikreactie kan jij ook niet inschatten dus een tikkeltje naar links kan al fataal zijn. Nu was er niks aan de hand want het ging goed maar ik let goed op wat om me heen gebeurd. Zat nog niet op de rechter baan maar was ook nog niet mogelijk.
 
Het gaat om het positief ombuigen van agressie gevoelens.

Een (in jouw ogen ) verkeershufter verander je niet en er zijn er teveel van dus die ergernis gaat blijven .

Dan kun je kiezen :

1 je blijft schelden en tieren overal waar je maar kan .

2 je zorgt dat ze jou (letterlijk ) niet kunnen raken door te anticiperen


let wel: met optie 2 praat je dus nooit het gedrag van verkeershufters goed .


Mocht je in beide optie's geen heil zien dan ga je achter diegene aan en timmer je hem/haar direct op het gezicht .
 
beste knop na de startknop! :+

download.jpg
 
Ik kan het iedereen van harte afraden enige circuit neigingen te vertonen op de openbare weg,
ooit heb ik die fout gemaakt,de gevolgen waren uiterst onaangenaam er was zelfs sprake van gevangenis straf,
uiteindelijk ben ik er nog redelijk vanaf gekomen maar financieel en geestelijk word je er niet vrolijker van.,
daarnaast blijft het je nog jaren achtervolgen oa als je een voertuig wil verzekeren.
Dit is alweer jaren geleden inmiddels zijn de straffen nog hoger dussssssssss.
 
@Mike Schenk en jij trekt ook voorbarige conclusies dus kunnen wij elkaar de hand schudden.
we zullen het wel niet met elkaar eens worden en maakt mij verder ook niet uit.

Wel blijven zwaaien hé als je voorbij scheurt en ik zal netjes voor je naar rechts gaan als ik je zie aankomen. Heb helaas geen ogen in mijn achterhoofd en ben afhankelijk van mijn spiegels en hou ze ook in de gaten maar moet ook vooruit blijven kijken en op de bestuurders naast mij. Dus als degene die wilt inhalen met een enorme snelheid even gas inhouden tot ik netjes op zij ben gegaan dan is er niks aan de hand... Want 50 km snelheidsverschil(als het niet meer is) komt heel snel dichtbij. Dus zit er net een bocht in de weg etc. Dan kan het zijn dat ik niet direct je opmerk en niet op tijd voor jouw doen naar rechts ben gegaan.

Jij bent immers de overtreder door de snelweg als een circuit te gebruiken dan moet je ook wel realiseren dat je al snel tegen 'problemen' aan kan lopen zoals iemand die wel netjes deelneemt aan het verkeer en dit veilig wilt doen. Mijn schrikreactie kan jij ook niet inschatten dus een tikkeltje naar links kan al fataal zijn. Nu was er niks aan de hand want het ging goed maar ik let goed op wat om me heen gebeurd. Zat nog niet op de rechter baan maar was ook nog niet mogelijk.

De samenvatting is vrij eenvoudig: Het verkeer is het meest veilig als je van alle andere weggebruikers weet wat ze gaan doen.
Voorspelbaar weggedrag.

Echter zijn mensen verschillend en kun je dus nooit ieders weggedrag voorspellen.
En in dit geval gaat het om iemand die onvoorspelbaar weggedrag laat zien. Wettelijk toegestaan, maar niet te verwachten. Maar op te vangen door anderen als ze goed anticiperen. Maar wel onverwacht gedrag.
 
Maar als je op onverwacht gedrag rekent anticipeer je toch ook? Affijn, dat zeg je ook, met andere woorden...
Komt er op neer dat je alles moet zien. Alles. En de meest debiele verkeerscapriolen van anderen preventief anticiperend incalculeren, dan begeef je jezelf in de veilige groene zone... Ondoenlijk
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan