Irritante motorrijders..

Hij is nu meer dan 700,- kwijt voor die dynamo en had voor 225,- klaar kunnen zijn.
Overigens geloof ik niks van het verhaal dat je die koolborstelhouder zo maar kapot drukt,ja misschien met een hamer.
Tja, in de k75 startmotor zit een stukje bakelieten isolatie, en het moertje er bovenop hoef je ook niet echt hard aan te draaien om stukjes te krijgen. Kortom, ik geloof dat wel.
 
Ik geloof er werkelijk niks van dat de degene die de dynamo reviseerde de boel zo saboteerde zodat de dynamo het zou begeven na het terug inbouwen.
Heel dat uit een duim gezogen verhaal van Jan Ettenkoven of hoe die Honda Pan European rijder van de Zwolse motorclub ook mag heten raakt kant nog wal en doet mij denken aan een heel ziek, paranoïde en rancuneus persoon. Zo’n persoon die er alles aan zal doen om de naam van de kleine ondernemer door het slijk te halen en het bedrijfje kapot te maken. Heel zijn gezicht en houding deden mij daaraan denken. Hoe denk je anders dat de uit coulance betaling tot stand is gekomen? Gewoon vermoeidheid van die ondernemer die eieren voor zijn geld kiest.
Kun je weinig aan zo’n dynamo revisie fout doen lijkt mij...
 
Ik meende dat Pan-Snorreman het reviseren duur vond en zei iets van 'een draaitje omwikkelen kan ik zelf ook wel' dus volgens mij was zowel de spoel als de borstels vervangen.

De scene dat Pan-Snorreman de dynamo moest inbouwen met 5 man eromheen en 2 camera ploegen sloeg natuurlijk nergens op. Hij weet inmiddels hoe het niet moet en met zoveel publiek ga je natuurlijk super voorzichtig te werk. En met zo'n showmodel blok staat natuurlijk ook niks in de weg voor het in en uitbouwen. Die gast komt zo gefrustreerd over dat hij hoogstwaarschijnlijk in zijn schuurtje zonder pottenkijkertjes lomp geweld heeft toegepast. Zeker als je uren loopt te kloten en dan krijst dat vrouwmensch ook nog eens "KOM VERDORIE NOU EENS ETEN'.
 
Zo, na alle topics over domme vragen, domme acties en weet ik veel wat nog meer met betrekking tot ' koekblikkers ' (wat de meeste van ons ook zijn maar dat gemakshalve terzijde), dan nu een topic over ergernissen in het verkeer met betrekking tot motorrijders!

Ik trap af met:

1) Onnodig gas geven met ingetrokken koppeling bij het aanrijden op stoplichten e.d.
:^ dat is irritant
2) Linker of rechterbeen 100 meter langs de motor laten hangen na het wegrijden
Geen idee waarom dat iemand anders zou moeten storen???
3) Voor een auto gaan staan aan het stoplicht maar langzamer op het groene licht reageren
:^ dat is irritant
4) Verwachten dat iedere automobilist aan de kant zou moeten gaan bij filerijden
De meeste doen het wel. Slechts weinigen niet. En een zeldzaam aantal blokt je af.
Maar weet je wat mij irriteert? Automobilisten die (goedbedoeld weliswaar) te ver aan de kant gaan en daarbij eventueel fietsers en/of voetgangers in gevaar brengen.
En nu over naar jullie...!
Over puntje 4 nog iets:
Ooit in een praatprogramma over verkeer een motorrijder het volgende weten zeggen:
Het is fijn dat de meesten aan de kant gaan voor ons. Ik zou in de file iedereen persoonlijk willen bedanken, maar veiligheidshalve kan dat niet, dus bij deze aan alle kijkers die zich hierin herkennen, bedankt om zoveel rekening met ons te houden!
Echter is dat niet altijd specifiek nodig, concentreer je in de eerste plaats op je eigen rijden en veiligheid, wij van onze kant houden immers wel rekening met jullie, en we zien zelf wel wanneer we ergens tussendoor kunnen. Maar nogmaals, van harte bedankt aan alle oplettende rijders

Waren niet de exacte woorden, die kan ik me niet meer herinneren, want is al meer dan 10 jaar geleden, maar dit was wel de gedachtengang.
En ik ben het helemaal eens met die stelling :t
 

Ga hem straks bekijken want er is verder geen k*t te beleven op de TV.
Nadat je dit gezien hebt valt zelfs temptatie eiland nog mee en dat heb ik nog nooit gezien en weiger ik ook om naar te kijken. Ik ben gewoon bang dat dat soort tv ervoor zorgt dat er tumoren in m’n hersenen gaan groeien.
 
Kun je weinig aan zo’n dynamo revisie fout doen lijkt mij...
Er kan altijd iets fout gaan, het wikkeldraad kan in de mantel wat niet meer dan een soort lak is een fout bevatten of zoals de onafhankelijke monteur, niet die van lent, al zei dat door een stukje dubbelgeslagen plastic toch een koolborstel klem zat wat op een fabricagefout lijkt en in dit verhaal meer een ongeplande tijdbom is afgegaan en beide heren wezenlijk onschuldig zijn. Maar wat de één in deze wel is, is een enorme klootzak.
 
Na het kijken van die aflevering ben ik in ieder geval ontzettend blij dat ik geen Pan-European meer rij!
 
Na het kijken van die aflevering ben ik in ieder geval ontzettend blij dat ik geen Pan-European meer rij!
Weer een type motor met een lullig imago erbij, een supermotard is voor hooligans, de raceplee voor bontjasjes, de bmw voor woute en laat ik maar niks zeggen over Harley-Davidson... Man man man dat zijn wel heule trieste lui..

Maar de Pan, voorlopig onbetwiste nummer één, de onnozele mongoloïde wannabeebiker met ditto partner, beide ongeschikt om werkzaamheden aan motoren uit te voerem.

Let op, het is cabaretteketet en als je je aangesproken voelt dan zou je eens in een spiegel moeten kijken. Of iets anders, je verdriet verdrinken.
 
Er kan altijd iets fout gaan, het wikkeldraad kan in de mantel wat niet meer dan een soort lak is een fout bevatten of zoals de onafhankelijke monteur, niet die van lent, al zei dat door een stukje dubbelgeslagen plastic toch een koolborstel klem zat wat op een fabricagefout lijkt en in dit verhaal meer een ongeplande tijdbom is afgegaan en beide heren wezenlijk onschuldig zijn. Maar wat de één in deze wel is, is een enorme klootzak.
Mission Impossible dus als je er geen verstand van hebt: afblijven en wegbrengen.... :+
 
Vreemd dat die vent het niet aan durft om hem voor de 2e keer hem niet zelf te repareren hij zag de bui al hangen zeker.

Als die pan rijder ergens weer bij een motorzaak komt om een afspraak te maken zeggen ze, ken ik u niet ergens van? ach ja van rijdende rechter volgens mij nou we hebben het erg druk en hebben waarschijnlijk over een paar maand pas tijd om naar uw motor te kijken :W
 
Nadat je dit gezien hebt valt zelfs temptatie eiland nog mee en dat heb ik nog nooit gezien en weiger ik ook om naar te kijken. Ik ben gewoon bang dat dat soort tv ervoor zorgt dat er tumoren in m’n hersenen gaan groeien.
Ik heb het gezien, irritante man en irritante vrouw, maar er valt achteraf niets te bewijzen.
Echter, als je de lichaamstaal ziet van de betrokkenen, weet je al snel waar het probleem zit.

Jammer voor die goedwillende monteur die zijn best heeft gedaan en de enige juiste uitspraak.

Erik heeft het prima gedaan, zijn expertise werd gevraagd en die heeft hij gegeven en hij heeft verder niets toe te voegen.
En iedere monteur en ervaren sleutelaar weet dat je heel voorzichtig moet zijn met borstelhouders en slipringen, zit niets geheimzinnigs aan.
 
Ik heb het gezien, irritante man en irritante vrouw, maar er valt achteraf niets te bewijzen.
Echter, als je de lichaamstaal ziet van de betrokkenen, weet je al snel waar het probleem zit.

Jammer voor die goedwillende monteur die zijn best heeft gedaan en de enige juiste uitspraak.

Erik heeft het prima gedaan, zijn expertise werd gevraagd en die heeft hij gegeven en hij heeft verder niets toe te voegen.
En iedere monteur en ervaren sleutelaar weet dat je heel voorzichtig moet zijn met borstelhouders en slipringen, zit niets geheimzinnigs aan.
Ik kan iets onnozels best vergeven, ik weet het zelf ook niet allemaal en ik wil de onozelheid van de mensheid ook niet onderschatten en toch hè?
Van Lent stond daar al deskundige om te beoordelen of de manier van inbouwen van die dinges dropveter juist was. Vervolgens vet iemand dat ding in en mag het gedaan worden op de ideale hoogte en omstandigheden en was de man inmiddels wijzer door een eerdere poging. Dan kun je heel objectief kijken maar dat heeft dan ook niks te betekenen.
 
Ik kan iets onnozels best vergeven, ik weet het zelf ook niet allemaal en ik wil de onozelheid van de mensheid ook niet onderschatten en toch hè?
Van Lent stond daar al deskundige om te beoordelen of de manier van inbouwen van die dinges dropveter juist was. Vervolgens vet iemand dat ding in en mag het gedaan worden op de ideale hoogte en omstandigheden en was de man inmiddels wijzer door een eerdere poging. Dan kun je heel objectief kijken maar dat heeft dan ook niks te betekenen.
90% van het programma is amusement, een show. Als ze alleen maar de droge juridische behandeling laten zien kijkt er geen hond :)
De rijdende rechter had ook wel z'n uitspraak kunnen doen zonder al die bezoekjes, maarja...
 
90% van het programma is amusement, een show. Als ze alleen maar de droge juridische behandeling laten zien kijkt er geen hond :)
De rijdende rechter had ook wel z'n uitspraak kunnen doen zonder al die bezoekjes, maarja...
Dan is het maar goed dat ik me daarvan bewust ben anders zou je der een hartkwaal aan over houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan