Irritante motorrijders..

Ik kan iets onnozels best vergeven, ik weet het zelf ook niet allemaal en ik wil de onozelheid van de mensheid ook niet onderschatten en toch hè?
Van Lent stond daar al deskundige om te beoordelen of de manier van inbouwen van die dinges dropveter juist was. Vervolgens vet iemand dat ding in en mag het gedaan worden op de ideale hoogte en omstandigheden en was de man inmiddels wijzer door een eerdere poging. Dan kun je heel objectief kijken maar dat heeft dan ook niks te betekenen.
Erik van Lent werd er bij gehaald als deskundige en hij moet geheel onpartijdig zijn professionele mening daarover geven, niet meer en niet minder en dat heeft hij prima gedaan.

Een dynamo monteren is geen rocketscience en iedere handige sleutelaar krijgt dat wel voor elkaar, al is het met zo'n Pan wel een beetje lastig, maar als hij er uit kan, kan hij er ook weer in. Het is best mogelijk dat die ongeduldige snor wat ruw is geweest omdat hij er niet in glijdt als een lul in een weduwe, maar daar kom je nooit achter.

Ik moest wel lachen om die snor, die hoeft nooit meer met zijn motor bij een zaak aan te komen en mag voortaan alles zelf doen. Is dat winst?
 
Erik van Lent werd er bij gehaald als deskundige en hij moet geheel onpartijdig zijn professionele mening daarover geven, niet meer en niet minder en dat heeft hij prima gedaan.
Er viel alleen niks meer objectief te bekijken en dan sta je daar te kijken alsof je net uit je broek bent gescheurd .
Een dynamo monteren is geen rocketscience en iedere handige sleutelaar krijgt dat wel voor elkaar, al is het met zo'n Pan wel een beetje lastig, maar als hij er uit kan, kan hij er ook weer in. Het is best mogelijk dat die ongeduldige snor wat ruw is geweest omdat hij er niet in glijdt als een lul in een weduwe, maar daar kom je nooit achter.
Tijdens het telefoongesprek, althans dat is wat ik eruit haalde, kwam naar voren dat er een stukje plastic ergens dubbelgeslagen tussen zat.
Ik moest wel lachen om die snor, die hoeft nooit meer met zijn motor bij een zaak aan te komen en mag voortaan alles zelf doen. Is dat winst?
Zo een kun je gerust als klant nemen, al zou er wat fout gaan dan is er geen normaal persoon die denkt dat jij fout zat. En die tien overige lui die hem wel geloven, ach wat hebben die nou in de poep te brokkelen?
 
Was inderdaad een gruwelijke irritante kerel die Pan rijder. Okay Boomer ;)

Alles kan stuk, als ie nou gewoon die dynamo weer had uitgebouwd en teruggegaan was, dan was alles goed gekomen.
Zijn cluppie zal het wel niet erg hebben gevonden dat ie 3 maanden niet meekon.
 
Tijdens het telefoongesprek, althans dat is wat ik eruit haalde, kwam naar voren dat er een stukje plastic ergens dubbelgeslagen tussen zat.
Dat klopt, er zat een dubbelgevouwen stukje plastic tussen de koolborstel. Maar degene die de dynamo had gereviseerd had hem langdurig op de testbank gehad en daar deed hij het prima. Er is ook weinig ingewikkelds aan een wisselstroomdynamo.
 
Dat klopt, er zat een dubbelgevouwen stukje plastic tussen de koolborstel. Maar degene die de dynamo had gereviseerd had hem langdurig op de testbank gehad en daar deed hij het prima. Er is ook weinig ingewikkelds aan een wisselstroomdynamo.
Als je ziet wat een nieuwe kost moet het minstens rocket science zijn.;)
 
Dat klopt, er zat een dubbelgevouwen stukje plastic tussen de koolborstel. Maar degene die de dynamo had gereviseerd had hem langdurig op de testbank gehad en daar deed hij het prima. Er is ook weinig ingewikkelds aan een wisselstroomdynamo.
Je kijkt links, je kijkt rechts en zodra je een poot op het wegdek zet word je verpletterd door een brandend vliegtuig. En dat is nou altijd zo met domme pech, je doet goed je best maar dan gebeurd er iets wat je niet hoefde te verwachten.
Dat een dynamo niet ingewikkeld is, het ligt er maar net aan wie hem in z’n handen krijgt. Er zijn er bij die snappen een hamer niet eens.
 
Je kijkt links, je kijkt rechts en zodra je een poot op het wegdek zet word je verpletterd door een brandend vliegtuig. En dat is nou altijd zo met domme pech, je doet goed je best maar dan gebeurd er iets wat je niet hoefde te verwachten.
Dat een dynamo niet ingewikkeld is, het ligt er maar net aan wie hem in z’n handen krijgt. Er zijn er bij die snappen een hamer niet eens.
Ik snap er niks van:+
 
Amusementsgehalte.......

Uiteindelijk is het een hele dure reparatie geworden omdat hij kennelijk de tweede keer met zijn 2 rechterhanden niet aandurfde om hem weer zelf te wisselen.....700 euro.

En 500 euro omdat het seizoen in het water viel..... 8-) .......Coulance aannemen en in een dag de dynamo vervangen als hij zgn zo handig is, en rijden....
 
Amusementsgehalte.......

Uiteindelijk is het een hele dure reparatie geworden omdat hij kennelijk de tweede keer met zijn 2 rechterhanden niet aandurfde om hem weer zelf te wisselen.....700 euro.

En 500 euro omdat het seizoen in het water viel..... 8-) .......Coulance aannemen en in een dag de dynamo vervangen als hij zgn zo handig is, en rijden....
Die man was gewoon een Dummy,had hij zelf de dynamo weer gedemonteerd en weggebracht naar het revisiebedrijfje had hij
waarschijnlijk nog binnen een week weer gereden,John Reid heeft dan ook terecht die 500,- en 700,- euro claim afgewezen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een motorzaak, en heb vol verbazing gekeken. Wat een wanvertoning.....
Slechte zaak aanhanging gemaakt van de motorrijder, en een slechte verdediging van Hans (Sevior). Ik ga er dan ook vanuit dat er nogal is geknipt in de opnamen, en dat een deel zelfs is gescript (deelnemers MOETEN bepaalde dingen zeggen).

Slechte zaak van de motorrijder. Waarom?
Je hebt geen zaak zonder bewijs. En een telefoontje van de zaak waar je jouw motor later hebt laten repareren is geen bewijs. Geen rechter zou dat accepteren. Geen defecte dynamo of koolborstel aangeboden als bewijs, geen film- of foto-opnames van dit defect, niet eens een factuur met daarop de reparatie vermeld.
En dan de toegevoegde beschuldiging dat dit expres gedaan is, dat is helemaal belachelijk. Alleen een slechte ondernemer die op omvallen staat zou mogelijk dit proberen. Met de sociale media van tegenwoordig kan een enkele zaak zoals dit de naam van een al jaren bestaand bedrijf om zeep helpen. Niemand neemt dit risico.
Daarnaast hebben de meeste ondernemers ook nog hun beroepstrots.

Slechte zaak van de verdediging.
Normaliter begin je als ondernemer met de vraag naar het defecte onderdeel, of vraag je de klant langs te komen om het probleem te beoordelen. Als de klant dat niet wil, dan geef je duidelijk aan (liefst schriftelijk) dat er garantie zit op het onderdeel (mits deugdelijk ingebouwd), maar niet op de inbouwkosten.
Als de klant dan besluit dat anders te doen, dan is dat zijn eigen verantwoordelijkheid.
Onder Nederlands recht heeft een ondernemer het recht om een mogelijk door hem gemaakte fout te herstellen. Geeft een klant die ondernemer daartoe niet de mogelijkheid, dan vervalt zijn recht op garantie. Dat argument is niet eens genoemd in de uitzending.

Mogelijk kan Erik van Lent zelf iets toelichten op dit verhaal?
 
Tenenkrommende aflevering was dat, maar dat heb ik met de meeste rijdende rechter afleveringen. Wat zijn er toch veel bekrompen knuppels in ons land. Zijn ook allemaal (de klagers dan) van die ouwe lullo's met te veel tijd en een lelijke vrouw die er hun levenswerk van maken om 0.5cm kadastrale grond terug te eisen.

Deze specifieke aflevering, ik snap dat de klager in eerste instantie naar het bedrijfje wijst dat zijn dynamo gereviseerd heeft, maar vervolgens slaat het helemaal door met de meest idiote complottheorieën.
 
Als je dan allelei complottheorieën erbij haalt dan sta mijn inziens al zwak, feiten en niet op aannames gebaseerd.

Maar je weet niet hoe het eerste gesprek in werkelijkheid is verlopen....ohzo belangrijk is de houding en niet dat toneel op TV.
 
Motoropa is de beste monteur van de motorclub, maar een multimeter heeft hij niet.

bd5.jpg
 
En "slechte" reclame is ook reclame. Ik denk dat ik daar mijn starmotor of dynamo laat reviseren mocht deze onverhoopt weigeren.
 
Iemand die een opmerking over een bericht maakt zonder daarbij het bericht te citeren snapt niet hoe het werkt of is bang voor een slimmer antwoord.


dat gaat over jou @Han S , zie hierboven.
 
Iemand die een opmerking over een bericht maakt zonder daarbij het bericht te citeren snapt niet hoe het werkt of is bang voor een slimmer antwoord.

Iemand die precies weet op welke post een leuk woordgrapje was gericht, en hierop reageert met een persoonlijk gerichte suggestie van onvermogen, heeft het in ieder geval voor elkaar dat ik daar toch op reageer.

Let op het citaat!
 
En "slechte" reclame is ook reclame. Ik denk dat ik daar mijn starmotor of dynamo laat reviseren mocht deze onverhoopt weigeren.
Zou er ook heen gaan als het nodig is. Lijkt me op zijn vakgebied kundig, maar als ondernemer iets minder handig.
 
Dat klopt, er zat een dubbelgevouwen stukje plastic tussen de koolborstel. Maar degene die de dynamo had gereviseerd had hem langdurig op de testbank gehad en daar deed hij het prima. Er is ook weinig ingewikkelds aan een wisselstroomdynamo.
Iemand die zegt dat een dynamo niet ingewikkeld is, heeft zelf nooit een dynamo gewikkeld.
Iemand die een opmerking over een bericht maakt zonder daarbij het bericht te citeren snapt niet hoe het werkt of is bang voor een slimmer antwoord.


dat gaat over jou @Han S , zie hierboven.
Iemand die precies weet op welke post een leuk woordgrapje was gericht, en hierop reageert met een persoonlijk gerichte suggestie van onvermogen, heeft het in ieder geval voor elkaar dat ik daar toch op reageer.

Let op het citaat!
Je maakt het onnodig ingewikkeld zo. 🦶🏻

Had dan ook gewoon een blauw duimpje gegeven!
Of moet ik eerst uitleggen hoe dat werkt?
 
Iemand die zegt dat een dynamo niet ingewikkeld is, heeft zelf nooit een dynamo gewikkeld.
Ga maar eens het anker van een magneetontsteking wikkelen, dan weet je wat moeilijk is.
De bedrading van een dynamo is vergeleken daarmee een dikke kabel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan