Irritante vw

Elja

MF'er
18 jun 2001
39
0
Nijmegen
Reed ik vandaag op een tweebaansweg die na een meter of tweehonderd in een bocht overgaat op een eenbaansweg. Er reed een vrachtwagen op de rechterbaan en dus ging ik op m'n motor achter een zwarte Vw Passat aan die net die vrachtwagen aan het inhalen was.

Ik weet niet of ie gewoon totaal niet aan het opletten was, of dat ie gewoon een hekel aan motoren had, maar hij bleef op de linkerbaan rijden op zo'n meter voorbijde vrachtwagen. Daar paste ik dus niet meer tussen.

Aangezien er nog maar een meter of 40 reste voor de bocht gaf ik maar even flink gas en haalde de volkswagen over de uitvoegstrook voor linksaf in. Nadat ik hem voorbij was liet ik nog even mijn waardering voor zijn rijkunsten blijken :j

En toen kwam ik er dus achter dat ik toch wel tamelijk hard in die bocht terecht was gekomen.. Vaartje of 90 op een 50 weg (foei jongen)..

Nu ben ik nog niet zo'n ervaren motorrijder, ik heb m'n fiets pas een maand of drie en met m'n stomme kop kneep ik dus de rem in terwijl ik de bocht probeerde te maken.

Best wel vreemde sensatie, zo'n achterwiel die onder je wegglijd.. Gelukkig was ik nog wel zo handig om de rem weer los te laten en de motor toch nog fatsoenlijk door de bocht te trekken, maar ik was wel behoorlijk geschokken..

Daarna maar wat rustiger door naar huis gereden ;)


 
Irritante vw, maar ik maakte een kutfietser mee, kom in m'n auto met een gangetje of 70 aangereden door GROEN (je mocht daar 70), fietst een fietser door rood!!!! Ik kon 'm NET ontwijken. Reed er een auto naast me, dan had ik geen keus en moest ik 'm echt rammen.... maarja ik had al haast en moest snel thuis zijn door wat zeer vervelende omstandigheden, dus was uitwijken de beste keus.
Al met al was ik toch de schuldige geweest, omdat ik in een auto rijd.. kutfietsers. Kostte me bijna weer een hogere premie.
 
Ik weet niet of ie gewoon totaal niet aan het opletten was, of dat ie gewoon een hekel aan motoren had, maar hij bleef op de linkerbaan rijden op zo'n meter voorbijde vrachtwagen. Daar paste ik dus niet meer tussen.

Lijkt mij helaas een typisch gevalletje van motorrijdertje pesten. Maak dat soort dingen wel vaker mee, en reken maar dat ze je wel degelijk zien. Had vanmiddag met passagier achterop precies dezelfde situatie tijdens het filerijden toen ik een afslag wilde halen voor een vrachtwagen die op de rechterbaan reed en met een busje die op mijn baan reed. Busje reed ook niet echt door alhoewel hij/zij tientallen meters vrijspel had en vrachtwagen stuurde effe lekker z`n tientonner naar links en volgens mijn passagier zat de chauffeur tijdens die "manoeuvre" lekker sadistisch te lachen :( Gelukkig kon ik me er een seconde later wel even doorheen wurmen. Maar leuk is anders :? Dacht eerst ook altijd dat ze me waarschijnlijk niet zagen maar sinds ik op bepaalde dingen werd geattendeerd door passagiers heb ik hier toch wel een andere mening over. Sommige mensen op de weg........ :?
 
Mijn bravootje (autootje) heeft sportluchtfilter (rooooooonk)en sinds de montge van dat ding maak ik in de auto regelmatig hetzelfde mee... Alleen door de extra tronk vinden 'rijdende rechtertjes' het noodzakelijk om jou eens een lesje te leren... Vandaag nog zelfde situatie meegemaakt... Lange doorlopende bocht, 2 wordt 1 baan (makkelijk te nemen met 150 in koekblik, met mijn koekblik 170, door verlaging + velgjes met platte bandjes), rijd een bora voor mij op de rechter baan. Ik schakel trug en trap het gas in (reed 95), gaat die |( Bora ook naar links.... Niets te zien voor ons, dus ik naar rechts en weer gas.... Bora rechts & gas. Komen i/d buurt v/e vrachtautootje, Bora naar links, ik erachter.... Bora laat gas los & rijdt 1 of 2 km/h sneller dan vrachtwagen... Vlak bij verdrijjvingsvlak gooit hij het gas er vol op... Ik braaf, voeg in achter vrachtwagen.... Na de bocht is weer een invoegstrook, dus ik voeg in kijk even en stuur de linker rijbaan op.... Zit die |( :( :? :r Bora weer naast die vrachtwagen! Had zich duidelijk terug laten zakken.... Als extra fun trapt meneer ook nog even extra op de rem als hij ziet dat ik achter hem zit....

Daarna trapt meneer toch maar vol gas weg..... Heb wel even kenteken genoteerd....

De moraal van dit verhaal: Veel zielige koekblikridders kunnen het niet hebben als iets sportief is of zelfs maar sportief klinkt... En motorrijders hebben de naam sportief (volgens de rijdende rechters: maniakaal) te zijn.... Nederland heeft dus duidelijk meer rechters op de weg dan in de rechtbank.... :r

Gefeliciteerd met de goede afloop en de knappe redding, Elja....
 
Gewoon naast gaan rijden en een vette (hij moet echt wel vet zijn!) roggel op z'n/haar zijraam planten.

Of gewoon aankloppen op z'n/haar raampje en zodra ie/zij kijkt een :j , werkt ook altijd wel.

Deze maatregelen lokken echter wel agressie uit, maar dat maakt op dat moment ook niet meer uit, want ik ben dan ook agressief...
 
Is idd erg lastig als je je eigen integraalhelmpje onderrochelt..... :+

_________________
Nog 4 weken... Maar wel al een bike! :)

[ Dit Bericht is bewerkt door: DeGroteMuis op 2001-08-15 22:56 ]
 
Is idd erg lastig als je je eigen integraalhelmpje onderrochelt..... :+

_________________
Nog 4 weken... Maar wel al een bike! :)

[ Dit Bericht is bewerkt door: DeGroteMuis op 2001-08-15 22:56 ]

Het lukt anders aardig hoor, met een integraalhelm. Je moet wel een vette roggel hebben en niet al te hard rijden ( tot +/- 80 km/uur gaat het prima 8-) ).
 
Terug
Bovenaan Onderaan