irritatie: hondenzeik op je motor

martinusz

MF'er
30 jan 2008
73
0
Amsterdam
even mijn irritatie ventileren;

als ik soms mijn motor voor de deur laat staan zie ik achteraf dat er zo'n asociaal doodleuk zijn/ haar hond gewoon tegen mijn motor aan heeft laten zeiken................

Ik bedoel, dat doe je toch niet? En trouwens, waarom moeten honden sowieso een motor of een ander voorwerp uitzoeken om tegen te zeiken!!??

Voor de duidelijkheid; ik heb geen hekel aan honden maar als ik deze ooit betrap.......het nadeel is dat je ze nooit op heterdaad betrapt :/
 
Hee, met die frustratie heb een aantal jaren geleden te maken gehad. Ik heb zelfs een ander slot gekocht omdat er een keer zelfs hondezeik over het slot zat. (Beugelslot vervangen door schijfremslot.)

Ik snap die mensen die hun hond overal tegenaan laten zeiken ook niet.

Ik parkeerde mijn motor toen bij het studentenhuis van mijn vriendin. Er waren daar een paar mensen die 'hond uitlaten' opvatten als: 'vlooienbaal buiten de deur schoppen en na een half uur weer naar binnen schreeuwen'. Die mensen laten hun hond dus niet bewust tegen de motor aanzeiken. Maar volgens mij kunnen ze er ook niet mee zitten.

Misschien is een permanent draaiend 'hondefluitje' iets voor je. Je kunt van die elektronische gevallen kopen die een hoge fluittoon veroorzaken waar honden niet van houden. Blijven de uit de buurt van je motor.
 
:( heb het eens zien gebeuren vanuit de kantine, piste dat vlooienbeest schaamteloos tegen me motor aan. Toen ik met de volle emmer naar buiten rende stond dat beest al op veilige afstand te blaffen..

zal wel jaloezie van de eigenaar zijn :+
 
Het is met mij ook een keer zoeiets gebeurd. Ik zat bij een vriend en de buurman had de hondje los want die deed ook iets in zijn oprit. Die hond pist op mijn brommer (toen nog). Dus ik zei tegen de baasje,
"he man, laat je hondje niet tegen mijn brommer pissen. Is toch vet aso!"
"ja die hond is toch zo klein hij druppelt maar wat, maar anders ik breng een emmer water en gooi ik het over je band"
Het was niet nodig, want alleen op de band waren paar druppels op gekomen. (en de brommer was ook minder dan, een week voer voor die hondje, waard... maar toch)

Trouwens als er katten overheen sproeien. Dan kan je het met bleekmiddel wel afwassen en dan gaan ze niet terug.
 
Ik heb zelf drie (kleine) honden die loslopen als ik ze uitlaat. Maar ik let altijd goed op dat ze niet hun poot optillen tegen dingen waar ze dat niet tegen horen te doen. En iedereen weet wat normaal is of niet. Dus ook niet tegen bloempotten die naast deuren staan, zelfs nog niet tegen een tuinhekje. En ze poepen ook altijd netjes in het gras of in de bosjes en nooit op de stoep.

Ik verbaas me er ook wel eens over dat er stront op de gekste plekken ligt. Midden op het pad ofzo. Daar loop je als eigenaar toch bij? Dan geef je die hond toch een zetje de stoep af ofzo?

Kwestie van opvoeden en inderdaad de normen en waarden van de eigenaar.
Dus zelfs als het om een loslopende hond blijkt te gaan, zou ik de eigenaar erop aanspreken als ik jou was. Ik hoop voor je dat je ze een keer op heterdaad betrapt. Of een groot briefje aan je motor hangen...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf drie (kleine) honden die loslopen als ik ze uitlaat. Maar ik let altijd goed op dat ze niet hun poot optillen tegen dingen waar ze dat niet tegen horen te doen. En iedereen weet wat normaal is of niet. Dus ook niet tegen bloempotten die naast deuren staan, zelfs nog niet tegen een tuinhekje. En ze poepen ook altijd netjes in het gras of in de bosjes en nooit op de stoep.

Ik verbaas me er ook wel eens over dat er stront op de gekste plekken ligt. Midden op het pad ofzo. Daar loop je als eigenaar toch bij? Dan geef je die hond toch een zetje de stoep af ofzo?

Kwestie van opvoeden en inderdaad de normen en waarden van de eigenaar.
Dus zelfs als het om een loslopende hond blijkt te gaan, zou ik de eigenaar erop aanspreken als ik jou was. Ik hoop voor je dat je ze een keer op heterdaad betrapt. Of een groot briefje aan je motor hangen...


Idd, je komt stront tegen op de meest vreemde plakken :X
 
Gewoon de eigenaar van die hond volgen en over de portiergrepen van zijn auto heen zeiken.
 
zoiets kan gebeuren.. dat beest doet het niet doelbewust.. maar als een gast de hond aan het uitlaten is dan is het niet meer dan normaal dat die de hond ff wegropt als die z'n poot optilt bij een motor..

en ik zou het baasje ook wel afbekken als ik het zie gebeuren dat de hond dan tegen me motor pist maar de hond zelf zou ik niks doen..

ik had persoonlijk meer problemen met onze eigen hond..

een paar jaar geleden had ik een uur zitten crossen met me crossmotor en ik hield ff pauze maar toen ik weer naar de motor toeliep zag ik zo'n leuke gele plas rondom me helm en me helm was ook redelijk nat aan de linkerkant..

nou ik lag krom van het lachen toen de hond er ook nog naast lag te slapen :p
 
Doet me denken aan iemand die voor een vol terras in egmond aan zee over de hond van een of andere kerel heen begint te pissen. Dit was overigens wel nadat de hond uitgebreid tegen zijn r1 had staan zeiken. :P
 
m'n motor velgen vind ik nog niet zo erg, zit wel lak overheen..
maar de gepolijste randen van m'n autovelgen!!

in principe maakt het niet uit tegen wat voor velg die hond aanzeikt,
daar zijn bomen voor uitgevonden, en geen velgen :)
 
Wat 'n kul topic; ik heb nog nooit een hond tegen mijn of andermans fiets zien sassen.
Misschien dat 't aan jouw fiets ligt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan