Irritaties bij inhalen

In natuur doen dieren 1 ding als ze niet gezien willen worden, stokstijf zo stil mogelijk staan en niet bewegen. Ook het menselijke oog is niet zo goed om stilstaande objecten te zien. Blijf je lang op dezelfde "breedte" achter een auto hangen kan het goed zijn dat de automobilist "gewend" begint te raken aan je. Even in de breedte heen en weer schommelen is meestal voldoende om de "tance" te doorbreken.
En ook ik heb het idee dat ze voor een motor eerder even aande kant gaan, zal er wel aan liggen dat ze weten dat we er eerder voorbij zijn en ze weer lekker naar links kunnen.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
 
Ik klop meestal even op het kofferdeksel of op de achterruit van de auto die ik wil inhalen. Dan gaan ze wel opzij.
Laatst reed ik op de snelweg, ik doe "kklop, klop". Wat denk je......., de auto gaat niet opzij maar de blonde bestuurster deed de deur voor me open.
:) :) (sorry, heb maffe zin vandaag)
 
Stap 1: Seinen met groot licht
Stap 2: Kniperlicht
Stap 3: Claxon
Stap 4: Terugschakelen en flink in de toeren jagen (Laser uitlaten)
Stap 5: Wild seinend met knipperlichten aan, al claxonerend in hoge toeren rechts voorbij...en natuurlijk ff vuile blik toewerpen.

Koz
 
Waarom maakt iedereen zich zo druk om het rechts inhalen en heeft niemand het over diegenen die links blijven rijden.

Bekeur dan gewoon de oorzaak en niet het gevolg.
Dat maak ik zellef nog wel uit...... :+ ik reargeer niet om aan te geven dat ik hiervoor bekeur, maar om aan te geven waar je wel of niet mee weg zult komen. Ik zou lullig vinden als je denkt dat iets mag en je er dan een bekeuring voor krijgt terwijl ik je had kunnen waarschuwen. Ik ben dus alleen maar lief, hoor.......nou ja, alleen maar.....

Wat oorzaak en gevolg betreft heb je wat mij betreft dan ook volledig :} gelijk.
 
Dat maak ik zellef nog wel uit...... :+ ik reargeer niet om aan te geven dat ik hiervoor bekeur, maar om aan te geven waar je wel of niet mee weg zult komen. Ik zou lullig vinden als je denkt dat iets mag en je er dan een bekeuring voor krijgt terwijl ik je had kunnen waarschuwen. Ik ben dus alleen maar lief, hoor.......nou ja, alleen maar.....

Wat oorzaak en gevolg betreft heb je wat mij betreft dan ook volledig :} gelijk.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee! :} En het is altijd fijn om gelijk te hebben. *D
 
Ik blijf eerst paar seconden achter hangen om ze de kans te geven mij te zien; zo niet dan ga ik rechts voorbij.

Maar wat ik niet begrijp is dat die linksplakkers, na rechts te worden ingehaald, rustig links blijven rijden |(
Was het niet duidelijk dan ofzo :?
 
De ergernis is groter dan groot.

Had het laatst ook en dacht laat ik die pass knop maar eens gebruiken,
keek gelijk in 3 grote remlichten om te :r vind ik dat.
 
Kheb nog nooit last gehad van linksrijders.

Mijn bike gaat niet veel harder dan 120 you see :)
 
Heb ik nog nooit meegemaakt, dat ik me irriteer aan een auto die links hangt. :? Maar wat ik wel leuk vind, is dat ik inplaats van slalommen beter een "file" kan inhalen.... :} ik vind het allemaal best :+

kijk dat zijn nuttige tips :}
 
Gistermiddag nog mee gemaakt.
Een automobilist rijd op links om een ander te passeren,het op links gaan rijden deed de beste man al zeer ruim van tevoren,in de tussentijd kwam een andere automobilist achter hem,en ik weer achter die.
Het snelheids verschil,tussen de eerste op links en de gene die hij wou inhalen,
bedroeg denk ik hooguit ongeveer 1km.
En ik dacht nog bij mezelf,ik ga er niet rechts voorbij je weet het maar nooit met die Paasenrijders.
Tot op een gegeven ogenblik ik het niet meer uit hield van de irretatie.
Niet te geloven zo'n kerel,het bloed knalt je helm bijna uit.
Toen meneer eindelijk naast z'n passant zat,besloot ik mezelf tussen de linker en de rechter auto te rijden.
En ben even zijderechts voor hem gaan rijden,en heb de beste meneer met een malende armbeweging verzocht door te rijden.
Of de halve zool het begrepen heeft,ik zou het niet durven zeggen.
Voor m'n gevoel heb ik me best gedaan.
Even dacht ik nog ik wou dat ik even een motoragent was,dan ging ie zeer zeker naar de kant.
En zou een hartig woortje praten met deze kerel. :(
Ik snap er geen kloot van ,wanneer je wilt inhalen dan geef je toch gewoon een beetje gas bij.
Waarbij deze handeling niet onnodig lang duurd,van dit soort situaties krijg je ongelukken.
We leven "zitten" niet meer in de jaren '50,we hebben niet allemaal vrij op eerste en tweede Paasdag.
Gek wordt ik van dit soort mensen,het enorm gemis aan practische kijk is me zo nu en dan een doorn in het oog.
Je zal maar vrachtwagen chauffeur zijn, oid, ik moet er niet aan denken, de
God ganse dag met dit soort klojos opgescheept te zitten.

Hé Hé, pffffffffffffffffff dat lucht op.

O ja vrolijk Pasen! ;)
 
Allemaal bekende verhalen :)

Rechts inhalen bij 3 rijstroken is standaard, of als er fatsoenlijk ruimte is 2 stroken naar links en vlak voor die auto weer 2 naar rechts }) En sommigen snappen het dan ook nog :} maar de meesten niet :(

Ik heb zelfs een keer een lesauto rechts ingehaald... Dat die instructeur dat toeliet. Pff. 'lege' snelweg, achter me niets, voor me die lesauto, en 600m verderop een vrachtwagen (hectopaaltjes geteld :P )
Ik kom daar aanrijden, ben nog redelijk ver van die lesbak af, komt hij naar links, 600m van die vrachtwagen af... Tja sorry, maar daar wacht ik niet op :+
 
Koekblik links en rechts ruimte = rechts inhalen.
Ik verbaas me er elke keer weer over dat die koekblikken denken dat het zoveel sneller gaat op die linker baan. En dat terwijl er rechts altijd zo veel ruimte is. Het enige dat daar rijdt is een paar vrachtautootjes, verder heb je vrij baan.

Ik heb overigens wel es gehoord dat er een verschil is tussen rechts inhalen en rechts voorbij rijden. Inhalen schijnt niet te mogen maar voorbijrijden wel :? Het was volgens mij een of andere corpschef die dat ooit heeft gezegd. Weet iemand hier iets meer van?
 
Ik heb overigens wel es gehoord dat er een verschil is tussen rechts inhalen en rechts voorbij rijden. Inhalen schijnt niet te mogen maar voorbijrijden wel :? Het was volgens mij een of andere corpschef die dat ooit heeft gezegd. Weet iemand hier iets meer van?
Zeker is er verschil.
Inhalen doe je bij overige bestuurders.
Voorbij rijden doe iets dat niet deel neemt aan het verkeer; een flitspaal of zo, die mag je rechts voorbij rijden. :)
 
[trialmode]ik rijdt er gewoon over heen[/trialmode]

[normal mode] rijd nog nie zonder les instructeur maar anders denk ik dat het een gevalletje wordt van rechts erlangs[/normal mode]

back to real life
 
Ik "stond/reed" een keert echt voor lul. Was op de A4 bij schiphol.
Rijd er figuur lul in een hele dikke Merc... een AMG. 4 bannen, en hij moest de linkse hebben. Dus ik d8 ik ga er ff met een gangetje gewoon voorbij, op het moment dat ik naast em was, geeft ie toch een poep gas met dat ding!! Tot de 200 trokken we gelijk op, maar hij ging nog ff door..... zucht! Het enigste wat me nog een beetje trooste is dat hij een paar kilometer verderop aan de kant stond met een blauwe! Ben er danook toeterent voorbij gestoven.
 
Wat klinkt dat allemaal opgefokt!

Ik ben van mening dat we best iets meer geduld met koekblikken kunnen hebben. Wij zijn nu eenmaal minder goed zichtbaar en het inschatten van onze snelheid valt ook niet mee, aangezien weinig motorrijders zich aan de snelheid houden. We moeten dus afremmen en netjes wachten totdat ze weer naar rechts zijn geschoven. Het driftig gebaren en op de bumper hangen heeft weinig zin en roept alleen maar agressie op (en bumperkleven is nog gevaarlijk ook!!).

Mocht de koekblikker echt blind zijn en zijn rijbewijs bij een pakje boter hebben gekregen, dan -na er 2 minuten achter gehangen te hebben- wat gas erbij en naar rechts!!

(Vind dat we ons allemaal aan de regels moeten houden, maar als ze echt niet meewerken, houd het op!!) ;)
 
Een heer in het verkeer, is een dame!

Ik denk vaak dat het een testosteron-"probleem" is, alleen kunnen we er echt niks aan doen. :+
 
Wat klinkt dat allemaal opgefokt!

Ik ben van mening dat we best iets meer geduld met koekblikken kunnen hebben. Wij zijn nu eenmaal minder goed zichtbaar en het inschatten van onze snelheid valt ook niet mee, aangezien weinig motorrijders zich aan de snelheid houden. We moeten dus afremmen en netjes wachten totdat ze weer naar rechts zijn geschoven. Het driftig gebaren en op de bumper hangen heeft weinig zin en roept alleen maar agressie op (en bumperkleven is nog gevaarlijk ook!!).

Mocht de koekblikker echt blind zijn en zijn rijbewijs bij een pakje boter hebben gekregen, dan -na er 2 minuten achter gehangen te hebben- wat gas erbij en naar rechts!!

(Vind dat we ons allemaal aan de regels moeten houden, maar als ze echt niet meewerken, houd het op!!) ;)


De gevallen die hier beschreven worden zijn geen gevallen van gewoon inhalende auto's, maar linksplakkers en met 1 km/u verschil inhalende lullo's. Op het moment dat je op de motor (of auto) met genoeg ruimte rechts aan iemand voorbij kunt gaan, was de bewuste automobilist aan het linksplakken. De ruimte was er simpelweg, dus de automobilist had daar moeten rijden! En 2 minuten om iemand in te halen :?

Ik ben met je eens dat irritatie in het verkeer niet goed is, maar je verhaal gaat hier niet echt op vind ik.... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan