Irritaties onderweg: kriebelen, loopneus, niezen, etc.

Nick314

MF'er
9 mrt 2011
36
0
Hoera het is weer vrijdag *O*

Ja ik weet het, beetje slechte timing, maar het is wel bedoeld als serieuze vraag. Ik vraag me gewoon af hoe de gemiddelde MF-er met dergelijke irritaties overweg gaat.

De aanleiding: Sinds ongeveer een week begint het wat frisser te worden 's ochtends en krijg ik al snel last van een loopneus. Die kan je makkelijk afvegen, maar wel als je je klep open zet. Met 130km/h heb je al snel de kans dat er een insect in je oog vliegt en door de rijwind krijg je traanogen. Dan toch maar weer klep dicht en een paar keer goed knipperen. Speelt die loopneus weer op en spontaan moet ik niezen, gatver.. weer heel m'n vizier onder. En als het nog niet erg genoeg is krijg ik ook nog eens jeuk boven op m'n hoofd en daar kan ik natuurlijk niet bij.

Met andere woorden: Wat is het alternatief voor neuspeuteren als je een helm op hebt en handschoenen aan hebt?
 
Laatst bewerkt:
Hoera het is weer vrijdag *O*

Ja ik weet het, beetje slechte timing, maar het is wel bedoeld als serieuze vraag. Ik vraag me gewoon af hoe de gemiddelde MF-er met dergelijke irritaties overweg gaat.

De aanleiding: Sinds ongeveer een week begint het wat frisser te worden 's ochtends en krijg ik al snel last van een loopneus. Die kan je makkelijk afvegen, maar wel als je je klep open zet. Met 130km/h heb je al snel de kans dat er een insect in je oog vliegt en door de rijwind krijg je traanogen. Dan toch maar weer klep dicht en een paar keer goed knipperen. Speelt die loopneus weer op en spontaan moet ik niezen, gatver.. weer heel m'n vizier onder. En als het nog niet erg genoeg is krijg ik ook nog eens jeuk boven op m'n hoofd en daar kan ik natuurlijk niet bij.

Met andere woorden: Wat is het alternatief voor neuspeuteren als je een helm op hebt en handschoenen aan hebt?

Ik neem altijd een zak watten staafjes mee die gaan lekker diep :+
 
Neus ophalen of motor aan de kant zetten :P
Kriebel op je hoofd, herkenbaar, wat helpt is mn helm verschuiven maar lang niet altijd, negeren en door rijden :Y

Owh en ik ga zitten gapen, das ook niet prettig met helm op :')
 
Ik had laatst een haar in m'n oog (op de snelweg). Begint m'n oog er ook nog eens van te tranen. Flink knipperen natuurlijk en met een oog dicht rijden is ook niet prettig. Wat ook nog irritant is, is dat de eerste afslag ong. 15 kilometer verder is. Verder moet je maar flink op je tanden bijten tot je een afslag kan nemen en stil kan staan :p
 
loopneus kan je weinig tegen doen als het alleen door de kou komt een goeie snuittechniek is het beste ben ik nu aan het leren .. :P maar goed of gwn laten lopen en een zakdoekje bij je hebben als je stopt? ..
 
Ik had vorige week een spinnetje in mijn helm die best actief was. ook niet echt grappig.

In mijn helm heb ik een neuskapje dus ook met visier open kom ik niet bij mijn neus. Jeuk vind ik het irritantst
 
Tegen een loopneus schuif ik altijd 2 tamponnetjes naar binnen. Als je ze op plaats van bestemming netjes afspoelt kun je ze de terugweg ook nog gebruiken.
 
wesp die je pak invliegt..

ben je je met 120kmu op je buik aant meppen.. ziet r niet uit :,) (uiteindelijk wel gemold, had me maar 1x gestoken)
 
Ik had vanmiddag een vlieg in me helm....

Reed net weg dus gelijk langs de weg gestopt en de vlieg laten vliegen......
Ik ben ook brildragend heel iritant als die scheef gaat zitten ofzo op de snelweg.
Moet ook weer met 130 dat vizier open om hem te corrigeren.
 
:Y een vlieg die je oor inkruipt...wespen die steken boven je oog..en opspattende spray van truckers die natuurlijk hun brood verdienen netzo..owwjah een snot neus bij strenge vorst
 
Tegen een loopneus schuif ik altijd 2 tamponnetjes naar binnen. Als je ze op plaats van bestemming netjes afspoelt kun je ze de terugweg ook nog gebruiken.

Zetten die niet uit als die in aanraking komen met vocht...

Verder ik haal mn neus gewoon op en alles wat eruit loopt jammer dan veeg ik wel weg maar echt bij vrieskou gaat het in de sjaal zitten dat is dan weer wel minder fris.

Edit: Je kan misschien wel van die weggooi oordopjes in je neus steken maar die hebben ook wel ooit fluoriserende kleuren en als er dan iemand in je helm naar binnen kijkt. :+
 
Laatst bewerkt:
Zetten die niet uit als die in aanraking komen met vocht...

Verder ik haal mn neus gewoon op en alles wat eruit loopt jammer dan veeg ik wel weg maar echt bij vrieskou gaat het in de sjaal zitten dat is dan weer wel minder fris.

Edit: Je kan misschien wel van die weggooi oordopjes in je neus steken maar die hebben ook wel ooit fluoriserende kleuren en als er dan iemand in je helm naar binnen kijkt. :+

....denken ze dat er een marsmannetje op de motor rijdt...
 
Gewoon lekker doorrijden, maar laatst wel na 400 kilometer m'n oordopjes schreeuwend en tierend weg gegooid, sjeeesus wat deden die zeer
 
Hoer het is weer vrijdag *O*

Speelt die loopneus weer op en spontaan moet ik niezen, gatver.. weer heel m'n vizier onder.

Zo dan, doet me gelijk weer denken aan een ritje naar utreg jaar of wat geleden. (achtung! onsmakelijk verhaal!!!) Weet niet waarom maar altijd als de zon in mijn gezicht schijnt moet ik spontaan niesen. Sta ik daar op de berekuil, zon vol op mijn koker en ik blaf me daar een partij groene ellende met harde stukjes aan de binnenkant tegen mijn vizier op........ Heeeeeeel bar. En natuurlijk hangt zo'n afzakker dan precies in je gezichtsveld -O-

Was nog wel lomp ook eigelijk. Heb zo'n c2 met ingebouwd zonnescherm. Had natuurlijk vantevoren dat ding best even kunnen gebruiken natuurlijk.

Note to self: voortaan gewoon dat schermpje naar beneden houden :(
 
In augustus in Luxemburg had ik mijn vizier op n kier, vloog er een wesp naar binnen en stak mij in mijn hals weer op weg naar buiten, sow. Ik reed gelukkig op een recht stuk op dat moment en niet erg hard.
 
Ik had laatst een haar in m'n oog (op de snelweg). Begint m'n oog er ook nog eens van te tranen. Flink knipperen natuurlijk en met een oog dicht rijden is ook niet prettig. Wat ook nog irritant is, is dat de eerste afslag ong. 15 kilometer verder is. Verder moet je maar flink op je tanden bijten tot je een afslag kan nemen en stil kan staan :p
Omg dat heb ik ook 3x gehad en ook alle keren kon ik niet ff aan de kant.
Mijn oog werd helemaal dik en jeukt als een tierelier en er kwam nog een bocht aan ook die ik dus niet geheel goed kon inschatten omdat je met 1 oog geen diepte ziet + het feit dat die oog ook een beetje begon te tranen.
Uiteindelijk 10 minuten later aan de kant met een hele dike rode oog waar ik 3 dagen last van gehad hebt. '(

Wat die loopneus betreft is niet echt veel aan te doen en het jeuk gewoon even je helm heen en weer bewegen.
Jeuk gaat vanzelf wel weer weg.
 
Gewoon hopen dat het zo snel mogelijk overgaat naar -5 ofzo, dan bevriest het gewoon, geen last meer van snotneus maar kopvries.
 
wellicht gewoon een betere col kopen voor je nek?
en een helm hebben die goed afsluit

komt er geen rijwind op je keel, of neus
wordt je ook niet verkouden, krijg je ook geen loopneus, hoef je ook niet te niezen

problem solved?
 
Terug
Bovenaan Onderaan