Irritaties..

Irritaties int verkeer

Bumperkleven
Afslaan zonder richting aangeven
Moeders in de mist op hun fiets volgestouwd met kindjes ZONDER hun licht aan voor en of achter
Ouwe mensen die als slakken rijden en ff later denken van..oops wat en waar moet ik eigenlijk heen en wat doe ik hier

Bromscootertjes die opgevoerd zijn en dan lekker brutaal snijden.. je zou ze :(

Kakkerige mensen met hun reet in een vette auto en doen alsof de weg van hun is
 
full
 
Rotwegdekken
Blinde mollen achter het stuur
Flitsers
Mensen die voor het minste remmen

En boven alles : Weggebruikers die je favoriete bochtjes verpesten door in de weg te rijden :(
 
Van die knakkers die op je achterband zitten terwijl je nergens heen kan B|


En al die gaten in de weg..vooral bij de uitgang van dat benzinestation net na de afslag Delft Zuid....op de a13 (richting rotterdam)

 
1 Die petjes in hun halfords golfjes / civics / etc met hun waanideeen
2 bumperkleven
3 snelheidscontroles (zit me klem te rekenen met mn mijlenteller :( )
4 de niet spiegeltjes gebruikers (ja oma in je Daewoo Matiz, toen schrok je wel he op de snelweg toen ik 3 versnellingen terugschakelde en de boel redde door vol gas te geven toen je naar de linkerbaan ging recht op mij af :( )

Maar: ook een positieve noot, bij stoplichten laten mensen me altijd voor met het voordringen :) knikje of duimpje links en rechts doet wonderen en paps voelt zich daardoor helemaal DE MAN en kwijlt even hard als de kids op de achterbank.
 
-Mensen die langzamer rijden dan de toegestane snelheid :(
-Geen richting aangeven
-Bumperklevers
-Sjonnies in golfjes, crx'jes en corrado's

waar ik mezelf soms schuldig aan maak:
-te hard rijden :z
 
Geen richting aangeven, of slechts eenmaal als ze al van richting veranderd zijn.

Te pas en te onpas op die rem lellen, met die derde tot en met zeshonderdzevenentachtigste remlichten veroorzaken die blikkers zo'n achtelijke rode gloed dat je denkt dat de hele t***zooi in de fik staat, bij duisternis.

Spatbord- en achterbandonderzoekers, terwijl sneller rijden niet verantwoord is en ze al helemaal niet de remcapaciteiten van Rossi, Schumi of Senna hebben.

Rokers die in een dermate armetierige auto rijden dat ze de asbak niet kunnen vinden, of dat ze de prychische eigenschappen hebben van een garnaal.
En dus a;;es maar overboord kieperen.

Niet optrekkende medeweggebruikers, notoire linksrijders, filewisselaars etc.

Alles (m/v)... :(
 
Waar ik me dan soms aan irriteer zijn andere motorrijders, die denken dat dijken zijn gemaakt om te blazen. Tuurlijk kan ik me goed voorstellen dat het machtig mooi moet zijn om met 150 over een dijk te knallen, bochtjes te maken, etc. Maar ik schrik me altijd weer het lazerus als er eentje met open pijpen langs komt blazen.

Moet ook heel eerlijk bekennen dat ik zelf geen race monster rijdt, dus wellicht ben ik gewoon jaloers.

Voor de rest het gebruikelijke, te lang links blijven rijden, zelfs links blijven rijden als je er achter zit en een seintje geeft, dan maar rechts er voorbij.
Ruitenwisservloeistof ben ik ook niet wild van, drink liever een colaatje.

Voor de rest valt het nog wel mee vind ik.

Laterzzzz
 
ik irriteer me eigen altijd dat er nog altijd koekblikkers zomaar in gaan halen en niet in de spiegel kijken, en opeens zien ze dus een motorrijder dan schrikken ze, en gaan als de sodemieter weer terug op de rechtse baan, en dan dat handje omhoog van sorry, ik had je niet gezien. Dat gebeurd me echt bijna dagelijks....... en nog een puntje van irritatie, die klote vliegen op mijn vizier.... dat is pas echte irritatie ;)
 
Mijn ergernissen:

1. Linksrijders die niet aan de kant gaan en dan vaak ook nog ver onder de maximumsnelheid rijden.
2. Mensen die geen richting aangeven, vooral op rotondes.
3. Politie's die denken dat de verkeersregels niet op hun van toepassing zijn.
4. Mensen die zo lomp en onhandig rijden dat je je afvraagt of ze überhaupt wel een rijbewijs hebben.

Zo kan ik nog wel effe doorgaan, maar dat zijn de ergste.

Dan mijn eigen overtredingen:
Op de motor:
1. te hard rijden.
2. In mijn eigen straat rijd ik iedere dag over een stukje eenrichtingsweg in de verkeerde richting omdat ik anders een kilometer om moet rijden. Stukje is nog geen 20 meter recht tegenover mijn huis.

In blik:
1&2, zie op motor.
3. Bumperkleven bij mensen die bij mijn ergernissen op nr. 1 staan.
4. Asociaal voorsorteren bij stoplichten om motoren langs te laten :9
5. Mensen irriteren die motorrijders aan het irriteren zijn.
 
1* Mensen die 1x per week hun mercedes op de weg gooien.
2* Die mij opjagen (90 op een 70 baan is niet snel genoeg)
3* Jhonnies met hun opgefokte strijkijzers.



-Zelf ben ik wel keurig. Soms rij ik ietsje te snel maar dat blijft binnen de flitsbuffer. Eneuh 1x meegemaakt dat ik in slaap viel tijdens het rijden. Ik was gewoon een gevaar op de baan. Maar ben veilig thuis geraakt!
 
Mijn irritatie Top 3:

1) Koos Spee
2) Linksrijders die ook nog eens onder de toegestane snelheid rijden...
3) Het stalinistische flitsbeleid.
 
ik ben tegen irritatie...
Zo leg ik mezelf op me niet te irriteren aan:
- mensen die gewoon niet kunnen rijden, doe je toch niets meer aan
- CJIB
- opstoppingen (stoplichten, ongelukken, controles, noem maar op)
...ik irriteer vast allerlij mensen in het verkeer.

Maar er zijn van die dingen...
* Auto's die eerst gaan (en dan daarna soms nog knipperen), dat is wel ff schrikken af en toe.
* Mensen met haatgevoelens in het verkeer, als dit terug te vinden is in hun rijgedrag (niet opzij gaan, sproeier aan, afsnijden, plotsling remmen etc., en dat dan expres)
* Een kapotte motor. Daar kan ik echt niet tegen. Diep ongelukkig wordt ik er van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan