Irritaties..

Fastcruiser

Explorator
Crew
14 aug 2001
19.788
11.151
Zuid-Limburg
Instagram
In het topic over graan op de weg werden door een aantal mensen (including me) flink wat zaken verteld waar ze zich aan irriteren op de weg. In mijn geval waren dat kort gezegd:

- Stront en blubber op de weg door boeren
- Zooi die om je oren vliegt door boeren
- Ijs wat van vrachtwagen flikkert
- Idioten die hun ruitesproeiers aanzetten zonder te kijken.

Daarnaast:
- klevers natuurlijk
- zondagsrijders (ook voor door de weeks)

met name van die laatste krijg ik het schuim op mijn lippen :( .

Nu ben ik ook niet al te lief op de weg, naast vaak te hard rijden (maar wel in het \"nette\" ;) ) ben ik niet te misselijk om mijn mening te uiten tegenover malloten :j . Ook pik ik elk gaatje wat ik kan zien, en dring indien mogelijk altijd voor bij het stoplicht. Ook stoepjes en fietspaden om naar rechts te gaan (stoplicht vermijden) zijn erg handig.

Zoals je kan inschatten zijn mijn volgende interesses:

- Waar erger je je aan in het verkeer (liefst in volgorde van ergenissen).

- En om het leuk te maken, alhoewel iedereen hier natuurlijk roomser is dan de paus: waar maak je je zelf schuldig aan.

Barst maar los, laat het schuim maar rondvliegen :9~
 
1) Linksrijders,
2) trager rijden dan toegestaan,
3) met mistlichten aan rijden bij het allerminste zicht van mis of regen
 
* Automobilisten die de buitenbocht nemen op een dijk :j
** De \"zondagrijders\" die op het midden van een dijk rijden, omdat ze bang zijn om op een dijk te rijden/of eraf.
 
Ik erger me eigelijk alleen aan mensen die stapvoets door de bochten moeten rijden. Daar kan ik me echt aan ergeren... gedachtes als \"RIJ GVD DOOR\" en dergelijke komen dan omhoog...

Effe ter verduidelijking, mensen die langzamer rijden dan ik op een recht stuk daar heb ik geen moeite mee... ( die kan ik immers inhalen.) Nee ik bedoel mensen die liefst met 200 op een bocht aankomen rijden en dan remmen, remmen en dan nog eens remmen en dan bijna stilstaand door de bocht rijden. Waanzin....

Andere dingen storen me niet zo..
- linksrijders ( ga ik rechts wel voorbij.)
- bumperklevers ( moeten ze zelf weten.)
- inhalende vrachtwagens ( tja die jongens zijn aan het werk.)
- hardrijders ( ben ik zelf :P )
- uhm ...
 
1. Voorliggers die een mooie bocht voor mij verpesten.
2. Linksrijders.
3. Bumperklevers.
4. Mensen die denken dat spiegels sierartikelen zijn en dat de dode hoek een afgelegen stukje van de Dode Zee is.
5. Bouwvakkersbusjes (gisterochtend door zo\'n malloot bijna de vangrail ingeduwd :( |( )
 
Ik erger me eigelijk alleen aan mensen die stapvoets door de bochten moeten rijden. Daar kan ik me echt aan ergeren...

Dat vind ik bij sommige motorrijders ook, dan zie ik lui die al jarenlang rijden, en dan bekijk ik de banden (m.n. de achterband), want over de stepjes zullen we het maar helemaal niet hebben, en dan zie ik werkelijk enorme glimranden bij de achterband.

Kijk dat mensen niet allemaal genoeg ervaring èn durf hebben om snel bochtjes te ronden kan ik mij goed voorstellen, het heeft mij ook jaren gekost. Maar ik zie soms achteranden waar meer glim dan dof op zit, en dan zit ik me echt af te vragen hoe die lui door een bocht komen. Volgens mij moeten ze steken om een rotonde te passeren :r .

Mijn vriendin kwam laatst ook zo\'n gevalletje tegen (met overigens weinig ervaring): die stond echt bijna stil in bochten. Voor je het weet klap je er bovenop, want je verwacht het gewoon niet.

Overigens gaat het hier om een echt miniem aantal, want de meeste lui kunnen wel :] .
 
wielrenners, die denken werkelijk dat ze heer en meester zijn, vooral in een groep. Moet altijd sterk de neiging onderdrukken om m\'n voet aan te halen bij het inhalen :(
 
op de autostrade als het volledig links 140 of minder gaat en niemand die zich terug naar het rechtse of midden-vak zet om mij door te laten

vrachtwagens die voorbijsteken en de hele boel ophouden of autos die elkaar tegen een slakkengang voorbijsteken

auto\'s die niet pinken op de snelweg en mij zo vol in de remmen doen gaan

de hoge benzineprijzen

veters!!!!

...

er ergert mij zoveel,

zelf rijd ik dikwijls, (bijna altijd) te snel, maar ik probeer ervoor te zorgen nooit anderen in gevaar te brengen
 
Invoegen bij het bordje \"ritsen over 1000 m\". Stel je voor dat je het niet haald |(
 
Laatst bewerkt:
Op Donderdag 23 augustus 2001 12:59 schreef zut het volgende:
Invoegen bij het bordje \"invoegen over 1000 m\". Stel je voor dat je het niet haald |)
Bij linkse inritten vertragen om in te voegen! |(
 
Wat dacht je van mensen die effe snel ervoor schieten en net zo traag optrekken.
Die het niet of doe het snel... a.u.b. |(

Mensen die geen knipperlichten aangeven.!!! :(

Zielige kneuzen die denken dat zij met een
golfje een motor eruit kunnen trekken...
van die waan ideeen!!!!

Bumperklevers... :j

Mensen die de hele weg MOETEN gebruiken om van \'A\' naar \'B\' te komen.
 
1. Mensen die je snijden bij het filerijden, of expres gaan hinderen en daarbij sadistisch gaan lachen

2. Onnodig links blijven rijden

3. mensen die met 105 km p/u gaan inhalen(vooral als je 120 mag)

4. Mensen die met 60 de snelweg op sukkelen

En waar maak ik mezelf schuldig aan?:

Voordringen bij stoplichten(niet constant maar redelijk vaak)

Haal toch wel behoorlijk vaak rechts in (ben er niet op uit)

Bij het filerijden ga ik ook over stukjes over de vluchtstrook en doorgetrokken strepen (bv bij Beneluxtunnel waar het verkeer samenkomt uit richting Europoort is de weg even een 1 baansweg voordat het wordt samengevoegd tot 2 stroken)

Moet erkennen dat ik bij het ritsen mijn snelheid niet echt aanpast aan de mensen die op de rechterbaan rijden maar meestal zo snel en ver mogelijk naar voren rijdt en een in mijn ogen goede plek uitzoek wat meestal betekend dat ik tot vlak voor de verdrijvingvlakken doorrijdt

En voor de rest? Ach, schoonheidsfoutjes die iedereen wel maakt.

Grootste fout tot nu toe was het totaal verkeerd inschatten van de afstand en snelheid van iemand die al op de linkerbaan reed terwijl ik net achter een vrachtwagen zat die net als ik van een parkeerplaats afkwam en nogal langzaam reed en toen die vrachtwagen inhaalde omdat ik dacht dat daar nog wel ruimte voor was (ipv effe te wachten totdat linksrijder gepasseerd was)bleek dus tegen te vallen want chauffeur in Mercedes was niet blij met mijn actie en keek nogal :( (ter verdediging van mij moest dezelfde man 100 verder weer vol in de remmen). Maar dit is me sindsdien nooit meer overkomen :?
 
Laatst bewerkt:
Belgen, die eikels leren zeker dat ze bij het fille rijden tegen de middenstreep aan moeten rijden
Als je met een vaartje van 80 door zo´n fille heen rijdt moet je dan stevig in de remmen
 
Irritaties (niet op volgorde):

- Agenten, die vinden dat omdat zij agent zijn alles mag.
- De onzin die Neetje bedenkt.
- Plakkers & de figuren die het nodig vinden daar op een gevaarlijke manier (remmen ed) op te reageren.
- Linksrijders
- Mensen die je snijden, om dan met 90 een vrachtwagen in te halen die 87 rijdt.
- Controles op onzinnige plaatsen.
- Mensen die voluit remmen na de flits....
- allerlei troep op de weg.
- Irritante bestuurders, die om maar de allersnelsten te zijn, alles & iedereen in levensgevaar brengen (zoals met ruim 170 door een woonwijk, op plaatsen waar kleine kinderen spelen en het niet verantwoord is om harder dan 30-35 te rijden, of met 50 door een gangetje van nog geen meter breed met veel tuinpoorten in dezelfde wijk).
- Slechte rij-instructeurs (die niet opletten & de lesser gevaarlijke stunts uit laat halen).
-Lui die pas op het allerlaatste moment remmen voor een kruispunt.
En vast nog wel meer....

Zelf ben ik superdriver & dus lief als een engeltje, dus......
 
Belgen, die eikels leren zeker dat ze bij het fille rijden tegen de middenstreep aan moeten rijden
Als je met een vaartje van 80 door zo´n fille heen rijdt moet je dan stevig in de remmen


Zeik niet, ik deed dagelijks ruim 10km file en ik kon praktisch altijd doorvlammen.

ps: belgbashing is erg gevoelig punt bij pooh :)
 
.... Ik rij regelmatig, zoniet dagelijks te hard (wel op snelwegen, of rustige plaatsen)
Verder:

* Haaks hoeken met de auto (2 wielen los werk enzo....)
* Laat remmen (niet voor niks EBC groen spul erop... }) )
* Snelweg: Laat invoegen bij een wegversmalling.
* Rechts inhalen.
* Soms een verdrijvingsvlak.
* Parkeren blauwe zone zonder schijf (altijd kwijt, dat kreng....)
* Met de vorige auto (niet-verlaagde 605) sport maken van de onzin van drempels (gewoon doorblazen)
* In het midden rijden op de dijk (gewoon omdat ik dat veiliger vind...) Wel naar rechts sturend als er iets aan komt, of iemand achter me er langs wilt....
* Bij inhalen o/d snelweg: kleven.... (verhoog de snelheid voor ik eigenlijk kan inhalen, om een kortere inhaaltijd nodig te hebben, waardoor ik soms wat dicht op de voorganger zit vlak voor het naar links gaan...)
* Geluidsoverlast (pioneer caraudio, met woofer.... Gaat hard, maar niet harder dan de foon of de radardetector... Ook trilt de auto niet uit elkaar door het geluid, zoals je vaak bij oudere GTI-tjes ziet & hoort. Daarnaast sportpotje & filter... omdat het zo leuk klinkt. Motor: ZX-6R, met die lekkere inductiesound hoger in de toeren... :9~ ).
- Verkeerde houding achter het stuur van het blik (vaak 1 hand zijkant of bovenkant stuur, bij 2 handjes kwart voor drie - tien voor drie).
En vast nog meer.

Staat tegenover dat ik:
- meestal ruim afstand houd (zelfs een keer compliment gekregen van de vrienden van de KLPD toen ik aangehouden was met 145 & weggekomen zonder boete.... :} )
- erg voorzichtig ben i/d buurt van kinderen & dieren (kan ook als irritant langzaam gezien worden, maar kinderen & dieren zijn erg onberekenbaar, dus aangepaste snelheid & bovengemiddelde aandacht)
- Redelijk goed m\'n grenzen en de grenzen van m\'n voertuig ken (pas 3 keer overheen in zes jaar auto, twee keer door te lage bandenspanning te hard de bocht in & 1 keer stoer doen & VEEEEEL te hard de bocht in, allemaal zonde blik - of andere schade... Met de motor nog ruim binnen de limiet v/d motor, omdat ik nog niet zo veel kan... Heb vaak meer kritiek op mezelf na een les dan de instructeur.....)
- Meestal wel braaf mensen laat ritsen....
- Gewoon een superdriver ben! :) :+ :)
 
Belgen, die eikels leren zeker dat ze bij het fille rijden tegen de middenstreep aan moeten rijden
Als je met een vaartje van 80 door zo´n fille heen rijdt moet je dan stevig in de remmen
80 Door een file? Klinkt ook niet echt als file....

Er zijn idd stoute Belgjes bij, maar dat komt mede omdat dit (volgens mij) in België illegali is om langs een file te rijden (ook niet gedoogd).... Ze verwachten het dus niet zo snel...

Kan me hierin vergissen, maar het is mij nog nooit opgevallen (sta dan ook niet regelmatig in een Belgische file....)
 
Ik irriteer me aan alles wat hier al een keer gezegd is, maar mijn top 3:

1) bumperklevers
2) linksrijders / zondagsrijders
3) niet knipperende weggebruikers (ja, ook sommige motorrijders vertikken dit! Maar meestal mercedesen en BMW\'s en alle taxi\'s)

En verder vond ik de eerste opmerking van automobilisten die ffff hun raampje wassen als ze voor je rijden erg goed. Heb \'t al meerdere keren meegemaakt dat zo\'n rukker dat doet: lekker al die rotzooi + antivries in je bek. Ik kan me voorstellen dat als je een chopperrijder bent met een potje je dit ook niet zo waardeert.......

Dus: :j dit kunnen ze alemaal vew8en
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In eerste instantie: ik irriteer me amper aan linksrijders, blaas er desnoods gewoon rechts omheen dan, eigen schuld. :j

Verder, mijn top 3:

1. Netelenbos
2. Mensen die langzamer rijden dan nodig terwijl daar geen reden (regen, mist oid.) voor is.
3. Auto\'s die geen richting aangeven, levensgevaarlijk voor motorrijders.
 
Van die lui die met een gangetje van 70 de oprit richting snelweg op rijden en op dezelfde snelheid op de snelweg verder gaan. Vanmiddag ook weer zo\'n doos voor me... Aaaaarrrrrgggghhhhh!!!
 
Van die lui die met een gangetje van 70 de oprit richting snelweg op rijden en op dezelfde snelheid op de snelweg verder gaan. Vanmiddag ook weer zo\'n doos voor me... Aaaaarrrrrgggghhhhh!!!
Valt dus ook onder de categorie: Mensen die onnodig te langzaam rijden.
ENORM frustrerend. |(
 
ik dat geval ga ik er met extra veel toeren voorbij...

trouwens, klopt het dat de begrenzer in de eerste versnelling eerder begint dan in de volgende?

1e versnelling -> 13.300tpm - 100 km/u
2e versnelling -> 14.500tpm - 160 km/u
 
Terug
Bovenaan Onderaan