Irritaties..

Bij mijn FZR400 iig niet, ik knalde vanavond nog tegen de begrenzer aan in de 1e versnelling, tegen de 16.000 toeren eventjes.

Evenhoog max. toerental dus als bij hogere versnellingen.
 
vreemd, mijn rode gebied begint bij 13.300...
Ik dacht ff een stoer verhaal te posten hier dus ik keek hoe hard ik in de 2e versnelling kon...

dingetje bleef maar door gaan in dat rode gebied
:?

maareh... dit zijn geen ergenissen dus ik stop :9~
 
Ergenissen in het verkeer:
- Zondagsrijders (al dan niet op zondag)
- Mensen die van baan verwisselen zonder spiegels en dode hoek te bekijken: daar zit je dan dus lekker naast: TUUUT :j
- Niet schoongemaakt wegdek (kluiten bagger, zand, grind, glas engazomaardoor)
- Linksrijders
- Bumperklevers (je bent nogal beschadigt als zo\'n vierkant vehikel je van achteren aanrijd...)
- Motorrijders die met een bloedgang tussen de file door razen
- Op de snelweg een hapje citroen van de ruitenwisservloeistof van je voorganger krijgen

Hoeveel dingen moet ik nog opnoemen???

Wat doe ik zelf:
- Vooraan staan bij stoplicht, spoor en pontje
- Tussen de stilstaande auto\'s doorrijden met een sukkel\'drafje\'
- :j naar zondagsrijders
- Verontschuldigend kijken als ik zelf een fout maak (nobody is perfect tenslotte)

En vast nog wel veel meer dingen die ik zo snel niet kan verzinnen.
 
WIELRENNERS zijn inderdaad enorm irritant. Bij voorkeur stoppen ze niet bij een kruising want dan moeten ze hun voeten van hun pedalen afhalen die ze zo zorgvuldig vast hebben gebonden. Ik heb er al eens een bijna onder mijn motor gehad. scheelde echt niks, ik was al op zijn achterwiel aan het mikken omdat ik dacht dat dan de minste brokken zouden ontstaan. Gelukkig kwam ik 10 cm achter dat achterwiel uit. ENORME EIKELS ga ergens anders fietsen als je niet wilt remmen :j

Fietsen is toch al een domme sport, je moet zelf trappen en je gaat niet eens hard.
 
Nog iets wat garant staat voor een schuimbek :(

Zondagsrijders in het algemeen staan garant voor een hoop irritaties, maar er is één (sub)groep die nog erger is, en gelukkig goed herkenbaar: de suzuki alto-rijder :r .

Als ik er één zie, gaat meteen mijn duim richting de claxon en mijn wijsvinger naar de beamer-trigger, en noit ten onrechte. Binnen enkele seconden mag ik al duidelijk maken dat ze op moeten rotten van de weg en naar het fietspad moeten.

Omgeacht de leeftijd van de auto, of die van de bestuurder: het is één pot ellende, heleeml in combinatie met een doorgetrokken streep en een politiewagen achter me.

Andere autotypes die het goed doen bij mij:

Alle andere muggenauto\'s
Volvo340 (altijd bejaarden, meestal mannen met een hoedje)
Berlino
Kangoo

Laatste twee schieten ook vaak echt niet op, terwijl ze toch wel iets harder kunnen. Deze auto\'s voor je hebben staat bijna garant voor een :j bij het passeren.
 
Nog iets wat garant staat voor een schuimbek :(

Zondagsrijders in het algemeen staan garant voor een hoop irritaties, maar er is één (sub)groep die nog erger is, en gelukkig goed herkenbaar: de suzuki alto-rijder :r .

Als ik er één zie, gaat meteen mijn duim richting de claxon en mijn wijsvinger naar de beamer-trigger, en noit ten onrechte. Binnen enkele seconden mag ik al duidelijk maken dat ze op moeten rotten van de weg en naar het fietspad moeten.

Omgeacht de leeftijd van de auto, of die van de bestuurder: het is één pot ellende, heleeml in combinatie met een doorgetrokken streep en een politiewagen achter me.

Andere autotypes die het goed doen bij mij:

Alle andere muggenauto\'s
Volvo340 (altijd bejaarden, meestal mannen met een hoedje)
Berlino
Kangoo
Alto als eerste karretje gehad & ging toch echt wel redelijk vlot.... Ok, op de snelweg met wat tegenwind kom je niet boven de 120 uit, maar met wat wind mee op de vlakke weg was 150 geen uitzondering (op de teller, dan...) Menig sneller autootje verbaasde zich over de snelheid.... Moet wel zeggen dat het ding na 3 maanden aan alle kanten zwaar slijtage vertoonde.... })
Ik zal wel de uitzondering zijn die de regel bevestigt, want idd nog nooit een andere doorrijdende Alto tegengekomen.... Zal wel zijn omdat Alto stop betekent..... :)

Met andere auto\'s durf ik nog wel wat verder te gaan: 90 % van de Volvo\'s = slakkig... Van die types \'ik rij al 100, dus blijf maar rustig achter mij rijden\' op de snelweg.... :r

Verder alle boodschappenwagentjes... Alto, Mini Jumbo, Vivio etc...

Subaru Impreza is ook vaak erg traag de 555 en aanverwante versies gaan vaak wel vooruit, maar de andere versies worden meestal gereden door bejaarden, die alles boven de 30 snel vinden...

Natuurlijk is dit alles gruwelijk generaliserend, maar door de bank genomen werkt het meestal wel zo....
 
Ik hoop ook altijd dat een suzuki alto wel doorrijdt, want aan de auto ligt het niet (niet dat hij zo snel is, maar 85 km moet toch zeker haalbaar zijn).

Schijnbaar kiest toch een bepaald slag mensen voor deze auto (uiteraard zijn er altijd uitzonderingen) die het idee \"zuinig rijden\" wel heel erg letterlijk nemen.

Ik geef toe: ik loop me ook te ergeren aan slakken in audi\'s en bwm\'s: auto maakt niet uit: het blijven slakken (\"Dure auto hè? Kan je de benzine niet meer betalen?\").

En laten we de mercedesrijders niet vergeten: menig bijna-dood-ervaring heb ik aan deze schattige luitjes te danken.

Kortom, eigenlijk is elke auto een bron van ergenis. Zelfs als ze stilstaan langs de weg, want dan verwacht ik dat ze wel weer aan het flitsen zijn (laatst tussen Dieren en Rheden: achter een heg en absoluut niet zichtbaar vanaf de weg. Zal wel weer goed gescoord hebben :( ).
 
hehehe, ik dat dat ik de enige was die het opviel dat Volvo 340\'s zo langzaam reden.

Er rijden ook nog verdacht veel van rond.
Vaak van die zilverkleurige... ;(


volvo.jpg


\"Volvo 340 DL Very underrated, great for slow drivers\"
 
Laatst bewerkt:
1) niet pinken
2) mijn dagelijkse afrit \'borgerhout\' (lekker S\'je) verzieken door daar <100km/u te rijden... ALTIJD pechstrook
3) voetpad aan rood licht
 
Mensen die het nodig vinden om bij mijn vriendin op de bumper te gaan rijden, of zelfs haar snijen omdat ze te langzaam rijdt,...

ze heeft gvb net haar rijbewijs en amper 1000 km erop zitten.....

Sorry, maar als ik dat soort idioten tegenkom, krijg ik echt nijging om hun auto/motor met hun gezicht te bewerken...
 
Mijn hitlijst.

Op 1, de middelvinger. Wat voelen mensen zich toch stoer in hun auto.

Op 2, de wannebee smeres/ schoolmeester.

Op 3, flitspalen

Op 4, files

Op 5, witte strepen en putdeksels op de ideale lijn

Op 6, diesel sporen

Op 7, zand op de weg gestooid door de politie na een ongeluk (altijd op kruisingen terwijl je net achter iemand rijdt, waardoor je het te laat ziet)

Op 8, vangrails

Op 9, buschauffeurs binnen de BBK

Op 10, mijzelf (soms kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan om mijn eigen domme gedrag}

Ro
 
Waar ik me aan erger... en op de motor zal het nog wel erger worden ;)

- eikels die hun auto/vrachtauto op de linkerbaan gooien om je de vanrail in te drukken omdat zij al 2 km van te voren besluiten op de rechterbaan in de file aan te sluiten...
- zondagrijders die, vanwege vertragingen bij de NS, besluiten aan het normale fileverkeer mee te doen |( brokkenmakers :(
- bumperklevers :j ... Oh :j, :j wat mis ik je }) ode aan de :j ;)
- gatenjagers... de figuren die overal dwarsdoorheen moeten, van helemaal links direct op de afrit en van de oprit direct naar de linkerbaan. Ander verkeer?! die trappen toch wel op de rem... |( :(
 
ik irriteer me aan:
lampen die verkeerd staan afgesteld
Mensen die denken geen licht nodig te hebben omdat zij het zelf toch allemaal goed zien.
Geen knippertje gebruiken.
Niet spiegelen.
Niet met het verkeer bezig zijn.
Opa\'s en oma\'s
mensen die zachter rijden dan strikt noodzakelijk
klevers
eeehhhh verder weet ik het ff zo snel niet.
 
Waar ik me het meest aan irriteer top 3:
1 de vele snelheidscontroles
2 de vele snelheidscontroles
3 de vele snelheidscontroles
(en dan ook nog beweren dat het er veiliger door wordt...)

Verder irriteer ik me enorm aan.
Automobilisten die er geen rekening mee houden dat je als motorrijder nu eenmaal wat kwetsbaarder bent en ook al hebben ze je wel gezien toch pas op het allerlaatste moment gaan remmen bij die kruising waar ze jou voorrang moeten verlenen. Met als resultaat (gelukkig is het mij nog nooit overkomen) een motorrijder die een noodstop wil maken en onderuit schuift...tja leg dat maar eens uit.
Automobilisten die rijden alsof ze een aandoening aan hun nek hebben en alsof er geen achteruitkijkspiegels aan hun auto zitten.
Eikeltjes op scooters en het daar bij horend rijgedrag. (Scooterrijders die geen eikel zijn hoeven zich niet aangesproken te voelen!)
Slecht gerepareerd wegdek.

Waar maak ik me zoals schuldig aan top 3:
1 te hard rijden
2 te hard rijden
3 te hard rijden

Verder kan het per ongeluk wel eens gebeuren dat
- ik rechts inhaal
- inhaal over de verdrijfstrook
- tussen de file door rij terwijl de file al geen file meer is (maar dat is dan ook echt per ongeluk)


Leuk topic. Kun je lekker ff je gal spuwen...
 
Ik irriteer me vooral aan gasten die zich op het laatste moment nog ff willen invoegen in een hele lange rij wachtende of langzaam rijdende auto\'s, bijvoorbeeld bij een afslag op de snelweg of als een 2baans weg 1baans wordt. Meestal zijn ze dan ook nog te beroerd om dat richtingaanwijzertje aan te doen maar normale mensen ritsen zoals het verkeer het toelaat.

Ach laat maar, wordt er toch niet anders van.
 
-politie agenten die je achterlijk aankijken om er zeker van zijn of je een gordel draagt
-malloten die s'avonds pal achter je rijden en dan hun grootlicht aan hebben staan

- halve zolen die in de bocht gaan remmen terwijl ze makkelijk door kunnen rijden waardoor ze je boch verpesten ?

- figuren die versnellen als ze worden ingehaald.

-eikels die niet voorsorteren omdat ze denken dat iedereen voor hun moet vertragen.

-fietsers die met 3 man naast elkaar fietsen

-voetgangsters die met elkaar kletsen midden op de straat

.......... lang genoeg,
ps ik ben zelf een O-)
 
Laatst bewerkt:
Leuk topic inderdaad, al zou je bijna chagerijnig worden van het lezen ervan :)
Mijn ergernissen:
- Klevers die direct (na invoegen of stoplicht) achter je hangen en als er eenmaal ruimte is om in te halen.... nog steeds achter je blijven hangen. :? Ik zou er wel onderzoek naar willen doen: wat willen die mensen nou?!
- Mensen die echt slecht rijden, maar het niet in de gaten hebben. Maar niet omdat dat nou zo irritant is, maar vooral gevaarlijk. Laatst iemand, aan het *begin* van de invoegstrook de snelweg op met 60 a 70 km/u. En zich van geen schuld bewust - dan heb je toch geen idee waar je mee bezig bent? Nou ja, dat soort dingen dus.
- Auto's voor me die teeeeergend langzaam over de rotonde gaan, terwijl ik helemaal klaar zit om eens lekker die rotonde te knallen :)

Waar ik mezelf schuldig aanmaak (lang nadenken...):
Te hard rijden, vage inhaalacties waarvan ik achter zelf denk "was dat nou nodig"...
 
irritatie naar anderen:
belachelijk langzaam rijden, onnodig afremmen, veel te vroeg afremmen, inhalen met 1km/u verschil en geen richting aangeven natuurlijk.

ikzelf:
maak alleen maar gebruik v/d voordelen van een motor })
 
kweet niet of jullie deze bekend voorkomt....

veel automobilisten gaan eerst een beetje naar links alvorens ze rechtsaf slaan. |(
(Is overigens het éérste wat mij afgeleerd werd tijdens de autorijlessen!)

Het is een onnodige en enorm domme actie, tenzij je driftend als een rally rijder door de bochten gaat of een vrachtwagen bestuurd.

Je hoeft er als motorrijder geen last van te hebben, maar als je een rechtsafslaande auto wilt passeren schrik je wel als inene zo'n zijkant van een auto op je afkomt...
 
kweet niet of jullie deze bekend voorkomt....

veel automobilisten gaan eerst een beetje naar links alvorens ze rechtsaf slaan. |(
................
Is idd èrg hinderlijk, valt me op dat dit vaak vrouwen zijn of denk ik dat alleen maar?
- Petjespubers die scheef in hun Golfjes zitten alsof ze op de handrem leunen en met hun radiootje boven de mijne uit komen.
- Bestuurders die op de snelweg galant een invoegende auto/truck de ruimte geven door hun wagen lomp voor jou op de linkerstrook te sturen. :(
- Sportieve wagens (als je écht sportief bent ga je natuurlijk lopen :) ) die in iedere bocht bang zijn dat ze omvallen. |(
- Vrachtwagens die omvallen. :X
- Mensen die zulke grote gaten laten vallen bij een verkeerslicht dat jij, die rechtsaf moet, knarsetandend je licht van groen naar oranje, naar rood ziet gaan omdat je er niet langs kan.
- Automobilisten in het pikkedonker met parkeerlicht of helemaal zonder.
- Fietsers zonder licht, met zwarte kleding, tegen de richting in fietsend. |(
- Hele volksstammen (incl. de politie) die niet weten hoe je richting aan moet geven op rotondes.
- Vrachtwagens die met 0,73 km/h snelheidsverschil hun collega (proberen in te halen. :?
- Personenwagens die dit imiteren of zo langzaam rijden dat ze het vrachtverkeer hinderen.
- Auto's die, op een van pekel wit uitgeslagen snelweg, 60 rijden terwijl 120 nog prima gaat.
- Motorrijders die, zonder aanwijsbare reden, op hun bek gaan.
- Politie die ik hier nog nooit een boete/waarschuwing voor heb zien geven. :Z
 
Ik erger me alleen maar aan verkeer dat mij verhinderd te rijden zoals ik dat wil }) En dat is dus alles wat hiervoor al genoemd is :(

Waar ik me zelf schuldig aan maak ?

[na lang nadenken...]

- Soms een ietsiepietsie te hard rijden, helemaal per ongeluk.
- Intimiderend rijgedrag, slechts om mijn medeweggebruikers een hint te geven ;)
- De definitie van file iets te ruim nemen.

That's all :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan