is 1 dag eiffel mogelijk vanaf utrecht

Prima te doen! Eerst ff stukje snelweg pakken, en dan lekker binnendoor, have fun!




mag inderdaad een slotje op.

denk wel dat het een leuk idee is voor andere beginners.

allemaal bedankt voor de reacties............
 
Met gemak te doen in een dagje, doe het vaak zat en ook dagjes ardennen en luxemburg zijn goed te doen! Ik kom dan uit Brabant maar de routes die we rijden verzamelen altijd vanaf Veldhoven bij Eindhoven en dat is vanaf Utrecht maar een heel klein beetje verder.
Als je routes nodig hebt voor een dagje kijk maar hier: Mooi weer rijder routes
 
Mijn vrouw moet binnenkort afrijden. Als ze slaagd wil ik als verrassing 1 nachtje weg. Het idee is om dan richting de eiffel te gaan. Daar de rit af te maken op de eerste dag, lekker te eten en te snurken daar, en de volgende dag door de eiffel weer terug naar huis.

heeft iemand hier ervaring mee? Is dat een beetje te doen?

Ik weet dat er een hoop te vinden is, maar beschik niet over navigatie, dus al die gps sites en routes heb ik niks aan.

eventueel een goed en leuk slaapadres om als doel van de route te gebruiken is ook welkom.

alvast bedankt.

*******uiteraard heb ik ook wel in mijn achterhoofd at een neiuweling moeite kan hebben met lange afstanden in het begin, maar denk dat dat wel losloopt.*****


Hoi,
Zijn zelf net terug uit de Eifel (Leepje en BaasLeepje, op terugweg ook gespot) en ik BaasLeepje heb ook net mijn rijbeweijs gehaald. Wij wonen boven Alkmaar en moesten dus nog iets verder rijden en ik moet zeggen het was zeer goed te doen, zeker als je voldoende pauzes neemt. Het bochtenwerk was aanpoten maar wel een uitdaging en zeker voor herhaling vatbaar.
Mocht je dit toch teveel van het goede vinden dan is Texel misschien ook een leuke optie, geen bergen maar wel ooi om te rijden en niet zo druk meer. Ze moet er iig van kunnen genieten.

Succes en veel plezier.
 
Ik ben samen met 3 andere naar de Eifel geweest afgelopen weekend. Omdat 1 van de rijders pas na zijn werk kon zijn we om 18:00 vertrokken vrijdags, aangekomen bij een hostel om 21:00 net over de grens in DL en zaterdag nog even uurtje rijden voordat je echt in de Eifel zit.

Dus als je het over 2 dagen spreid is het heel goed te doen, zeker als je zaterdag vroeg weg gaat kan je rustig aan doen. Pak je de eerste 250km snelweg en daarna binnendoor. Een navigatie systeem is geen must maar vind het (icm een papieren kaart) toch zeker wel een uitkomst. Je word over wegen heen gestuurd die je anders nooit had gedaan en toch echt wel de moeite zijn om te rijden of om van het uitzicht te genieten.
 
ja ....... het word de mergellandroute door limburg...


allemaal bedankt voor het meedenken.

Volgend voorjaar lekker weekendje moesellen...

Kijk dan alleen uit voor de eerste bocht, als je in Geulle de berg afrijdt. Is het eerste dorpje als je vanaf de A2 afslag vliegveld pakt.
Is een rot bochtje. Heb al meerdere rijders zich daar zien vergrabbelen op die bocht.
 
de eifel is niet de andere kant van de wereld. Vandaag vanaf kroatie / slovenie iets van 700 km gereden en zit nu in zuid duitsland. Morgen door de eifel en dan zit de vakantie er bijna op. Gewoon kijken hoe het gaat en anders kun je altijd onderweg nog een hotel pakken of omdraaien. Tip stop om het uur even 5 minuten en ga onderweg niet boven je kunnen rijden als je andere rijders tegenkomt. Als je in omgeving van cochem de heuvels inrijdt en beetje je neus achterna rijdt, dan heb je niet veel route nodig.
 
vandaag nog in cochem geweest maar geen nl motor gespot. Weg van blankenberg naar de nurnbergring ligt er goed bij. veel binnenwegen hebben nu sporen, lappen en gaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan