is 1 dag eiffel mogelijk vanaf utrecht

dark hornet

MF veteraan
7 mei 2005
2.070
0
Mijn vrouw moet binnenkort afrijden. Als ze slaagd wil ik als verrassing 1 nachtje weg. Het idee is om dan richting de eiffel te gaan. Daar de rit af te maken op de eerste dag, lekker te eten en te snurken daar, en de volgende dag door de eiffel weer terug naar huis.

heeft iemand hier ervaring mee? Is dat een beetje te doen?

Ik weet dat er een hoop te vinden is, maar beschik niet over navigatie, dus al die gps sites en routes heb ik niks aan.

eventueel een goed en leuk slaapadres om als doel van de route te gebruiken is ook welkom.

alvast bedankt.

*******uiteraard heb ik ook wel in mijn achterhoofd at een neiuweling moeite kan hebben met lange afstanden in het begin, maar denk dat dat wel losloopt.*****
 
geen probleem. 5 landen toch ook zonder problemen gedaan woon 40 km boven amsterdam. s ochtends even 2 uur snelweg en daarna de hele dag binnen door en s avonds de snelweg weer terug.
 
geen probleem. 5 landen toch ook zonder problemen gedaan woon 40 km boven amsterdam. s ochtends even 2 uur snelweg en daarna de hele dag binnen door en s avonds de snelweg weer terug.


snap ook wel dat dat mogelijk is, maar nu realistisch. Met iemand die net zijn rijbewijs heeft. En dus niet gelijk 1000 km op 1 dag zal rijden. En bovendien wil ik eigenlijk na zón 100 km max wel de snelweg af. En verder alleen binnendoor rijden. Dus een gemiddelde van 60 to 90 in het is denk wel de max. Tel daar bij op een regelmatig bakkie koffie en een moment van het genieten van het net behaalde papiertje.
vandaar de vraag vanaf Utrecht. Daar zitten we redelijk dichtbij.

Vind het gewoon leuk haar mee te nemen naar mooie wegen en wil max 1 nachtje wegblijven i.v.m een kleine van een jaar oud.
 
Ja, is zekers goed te doen. :Y En dan kun je EN binnendoor erheen rijden EN echt nog wel een keer stoppen voor een bakkie of zo. :Y Ben er pas nog geweest met de GS.
Heeeeeeerlijk rijden daar. :9 stuurparadijs! :9 *O*

En tip om te overnachten: Hotel Maas in Lutzerath. ( www.hotel-maas.de) ;) Gezellig hotel met prima kamers, prima eten/drinken en zelfs garage waar je je motor in kwijt kan. En de eigenaar spreekt aardig woordje Nederlands ;) Van daar uit heb je prima uitvalsbasis om te rijden. langs de Moezel, Hunsruck, Nurburgring, Luxemburg.... ;)

Succes! :W
 
Zou haar eerst hier wat échte kilometer,s laten maken en dan in het voorjaar met haar die kant op gaan.
Dan heeft ze er meer aan denk ik.Heb het ook mee gemaakt met een vriendin, zelf daar rijden maar die heeft alleen maar asfalt gezien en niks van de omgeving. Zo gespannend op de motor door dat ze nog niet genoeg ervaring en beheersing had op de motor.mvg klaas
 
Laatst bewerkt:
gewoon snelweg tot maastricht, 1 u 45 min. vanaf daar over de grens is het al leuk sturen.
Moet met 1 overnachting makkelijk kunnen.
 
Tis maar een ideetje....

Waarom niet de Mergelland-route rijden met haar in zuid-limburg. Ik denk dat dat voor haar spannend genoeg is, zeker als ze helemaal geen ervaring in bergjes en bochtjes heeft. De Eiffel heeft zijn tukken in het najaar, zeker voor rijders die totaal geen rijervaring hebben.

Route: Via de A2 afzakken tot afslag Maastricht-Aachen airport, daar rechtsaf en de route staat aangegeven.
Leuker is om via, Leerdam, Bakel (pontje) Oisterwijk, Oirschot, Valkenswaard, Weert daar weer de A2 op tot bovengenoemde afslag.

Als je route 2 neemt denk ik dat ze het pijpje al aardig leeg heeft.

Daar een eet/slaap plek zoeken, b.v. IIS Windows Server (nee, geen spam, ik heb geen aandellen daar, gevonden via google earth).
De volgende dag de Mergelland-route rijden en weer terug naar huis.

Maar het gaat er vooral om dat jullie een paar leuke dagen hebben en ze niet helemaal "kapot" is als ze afstapt. Have fun.
 
Laatst bewerkt:
Zou haar eerst hier wat échte kilometer,s laten maken en dan in het voorjaar met haar die kant op gaan.
Dan heeft ze er meer aan denk ik.Heb het ook mee gemaakt met een vriendin, zelf daar rijden maar die heeft alleen maar asfalt gezien en niks van de omgeving. Zo gespannend op de motor door dat ze nog niet genoeg ervaring en beheersing had op de motor.mvg klaas

:^

Iemand die zo vers het RBW heeft gelijk in die bochten dar te laten rijden is zwaar inspannend. Haarspeldbochten, knijpende bochten, lokale Rossi's, wannabe Rossi's enz.
Tuurlijk moet je leren rijden, maar zou persoonlijk eerst een beetje in de buurt rijden.

Het kán natuurlijk wel, maar of het ook echt leuk voor haar gaat zijn?
 
Ik kan me vinden in enkele van bovenstaande reacties. Ik zou het niet doen. De lange zit op de motor is misschien te inspannend. Los daarvan ga je een bergachtig gebied in met haarspelden, wisselende omstandigheden qua weer, omgeving en wegdek. Ik heb tijdens een toerrit eens een beginnende motorrijdster in een haarspeld rechtdoor zien gaan. Er was gelukkig geen ander verkeer en de rit eindigde zonder schade in de berm, maar toch.
Waarom niet eerst wat toertochten in Nederland maken, want ook die kun je combineren met een overnachting.
Als je al langer motor rijdt sta je er niet meer bij stil, maar motorrijden vraagt toch aardig wat skills en rijden in de bergen nog meer. Persoonlijk zou ik daarom kiezen voor een rustige opbouw.
 
Zou haar eerst hier wat échte kilometer,s laten maken en dan in het voorjaar met haar die kant op gaan.
Dan heeft ze er meer aan denk ik.Heb het ook mee gemaakt met een vriendin, zelf daar rijden maar die heeft alleen maar asfalt gezien en niks van de omgeving. Zo gespannend op de motor door dat ze nog niet genoeg ervaring en beheersing had op de motor.mvg klaas


:^

Rustig laten wennen aan kilometers maken. De eerste keer Eifel voor ons was 1600 kilometer in 4 dagen, en gesloopt dat we waren. Nu doen we er 1300 in 2 met gemak.

Maar de allereerste rit meteen naar de Eifel is een beetje overkill. De meid zal haar handen al vol hebben met het rijden an sich, kan je beter gewoon een leuke route door NL uitstippelen van een kilometer of 200, heeft ze ongetwijfeld meer lol aan en komt ze ook meer dan voldaan thuis.
Op deze manier meteen voor de leeuwen gooien dan wordt het een uitputtingsslag met gevolg dat het meer kwaad dan goed doet. Als je wilt dat ze langer plezier heeft van het motorrijden dan zou ik volgend jaar er weer eens over nadenken, tijd zat. :)
 
Laatst bewerkt:
Men knalle van utrecht over breda,tilburg,eindhoven naar maastricht(ca 200 km).
Dan gaat men richting aachen en neme de afslag luttich.
Op een gegeven moment ziet men de afslag monschau,die neemt men.
tot monschau saaie weg,eenmaal aangekomen bij monschau voila eifel,vanuit hier kan men mooie tochten binnendoor rijden :] (bv blankenheim,schleiden,nurburg/adenau.

ps mijd afslag eupen(belgie),die weg is dodelijk saai.

suc6 :)
 
Laatst bewerkt:
Bij Almelo over de grens is het Teutenburgerwald. Voor jou iets meer dan een uurtje rijden, en ook erg leuk. Voor een beginner meer dan zat, ze hebben er zelfs een paar haarspeldbochten........
 
Denk er overigens aan dat het een week duurt voor ze haar rijbewijs ook echt heeft als ze 'm aanvraagt! Want alleen je slagingsbewijs is niet genoeg.

Maar wat al veel anderen zeggen, als je net begint is het wel heel erg veel. Bovendien zal je buiten de snelweg niet gauw een gemiddelde snelheid halen die hoger is dan 50. En met wat extra rust gaat het al vlot richting de 40 per uur.

Het zou natuurlijk zonde zijn als ze door de vermoeidheid van het nieuwe allemaal zichzelf bijvoorbeeld verkijkt op een bocht...
 
Ik heb zelf geen ervaring in de Eiffel maar ik weet nog goed hoe mijn eerste kilometers waren op de motor. Ontzettend gaaf, maar ook ontzettend uitdagend en spannend. Ik denk dat je beter een weekendje in Nederland kunt doen. Vertrouwde wegen, herkenbaar verkeer en dergelijke en dan volgend jaar gewoon richting Eiffel
 
Tis maar een ideetje....

Waarom niet de Mergelland-route rijden met haar in zuid-limburg. Ik denk dat dat voor haar spannend genoeg is, zeker als ze helemaal geen ervaring in bergjes en bochtjes heeft. De Eiffel heeft zijn tukken in het najaar, zeker voor rijders die totaal geen rijervaring hebben.

Route: Via de A2 afzakken tot afslag Maastricht-Aachen airport, daar rechtsaf en de route staat aangegeven.
Leuker is om via, Leerdam, Bakel (pontje) Oisterwijk, Oirschot, Valkenswaard, Weert daar weer de A2 op tot bovengenoemde afslag.

Als je route 2 neemt denk ik dat ze het pijpje al aardig leeg heeft.

Daar een eet/slaap plek zoeken, b.v. IIS Windows Server (nee, geen spam, ik heb geen aandellen daar, gevonden via google earth).
De volgende dag de Mergelland-route rijden en weer terug naar huis.

Maar het gaat er vooral om dat jullie een paar leuke dagen hebben en ze niet helemaal "kapot" is als ze afstapt. Have fun.


is ook een goed idee..........

heb wel een hotel in de eifel op 289 km. Waarvan de laatste 130 km dan binnendoor zijn. Vind alleen de eerste 250 km over de snelweg te saai.

Jouw optie ga ik zeker eens rustig doornemen..............

thanxs *O*
 
Denk er overigens aan dat het een week duurt voor ze haar rijbewijs ook echt heeft als ze 'm aanvraagt! Want alleen je slagingsbewijs is niet genoeg.

Maar wat al veel anderen zeggen, als je net begint is het wel heel erg veel. Bovendien zal je buiten de snelweg niet gauw een gemiddelde snelheid halen die hoger is dan 50. En met wat extra rust gaat het al vlot richting de 40 per uur.

Het zou natuurlijk zonde zijn als ze door de vermoeidheid van het nieuwe allemaal zichzelf bijvoorbeeld verkijkt op een bocht...


5 werkdagen weet ik ........ ;) ............

ik reseveer ook niks, ga alleen als er redelijk tot goed weer word voorspeld.


thanx anyway.....
 
ja ....... het word de mergellandroute door limburg...


allemaal bedankt voor het meedenken.

Volgend voorjaar lekker weekendje moesellen...
 
ik ben vanuit Amsterdam om 7:00 vertrokken ,. door de eifel heen gecrosst en 's avonds om 21:00 was ik weer terug.
tja ik heb wel netjes 120km/h gereden in NL _O-
en einde van de dag stond er 750km op de teller :$
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan