Is ABS kunststof te buigen?

kwastert

Forti Nihil Difficilius
10 feb 2005
10.854
3.340
Achterhoek
Een simpele vraag: zijn ABS-kunststof delen te buigen?
Voor de verbouw van een duozitafdekkap ( mooi woord hè ) wil ik wat ABS delen verbuigen. Bij lexan kan het , maar kan dat bij ABS ook? Bijvoorbeeld na verhitting in de oven, of met een verfafbrandfohn? En zoja, bij welke temperatuur? Wie het weet mag het zeggen!
 
Tips gevraagd: het zwarte gedeelte van de zijkanten gaat er nog af. het witte deel moet blijven zitten, ik wil een randje onderlangs de buddy hebben, en het houdt het niet te verwijderen gedeelte van het achterframe uit het zicht.
Ik wil de ronding (rode lijn ) er eigenlijk wel uit hebben, meer in het vertikale vlak, zegmaar. (blauwe lijn)
Nou is de handen gebogen over twee dimensie's. Ik weet dat ABS buigbaar is bij 150 gr.
Maar als ik ga buigen moet ik ook krimpen, want anders hou ik materiaal over. Ik wil er niet aan plamuren. Daar vindt ik het overblijvende deel te slap voor.
Heeft iemand een idee?

Ik kan twee pogingen doen, 1 x links en 1 x rechts. Als dat mislukt is dat jammer, want ik heb niks meer liggen en geen zin om nog een kont aan te schaffen.
full
 
Volgens mij gaat het beter als je met van die schuimblokken een mal maakt en dan de kapjes in glasfiber maakt.

Mislukt het, dan heb je de originele kapjes nog. Lukt het, dan kun je de originele kapjes verkopen. :)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat het beter als je met van die schuimblokken een mal maakt en dan de kapjes in glasfiber maakt.

Mislukt het, dan heb je de originele kapjes nog. Lukt het, dan kun je de originele kapjes verkopen. :)

Het zijn geen originelekapjes, het zijn delen van een GSXR kont ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan