Is All Risk ook echt ALL risk ?

Vrijdag valt vroeg deze week. |( -O-

Of geeft dit het niveau waar de gemiddelde Nederlander inmiddels naar is afgegleden weer? |(

Eigenlijk onbegrijpelijk dat zo'n oude motor nog all risk verzekerd kon worden.
Lukt je met een koekblik niet meer.

Motorvoertuigen verzekeringen zijn bedoelt om schade ontstaan in het verkeer door je eigen of andermans stupiditeit te vergoeden.

Niet om misbruik van te maken.
 
Diefstalschade, stormschade, vandalisme en vast nog wel meer vallen vaak ook onder de all risk en WA+ dekking.

Bij sommige maatschappijen nog meer en bij sommige minder.

Goed de voorwaarden doorlezen. Kost wat moeite, maar is wel belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk onbegrijpelijk dat zo'n oude motor nog all risk verzekerd kon worden.
Zolang ik de hogere premie maar betaal vinden ze dat prima... En voor hun is het ook een vrij veilige gok, met mijn lage no-claim stand is bijna elke schade onder de 1800 euro niet de moeite van het claimen waard, en boven de 3000 euro wordt ''ie total loss verklaard. De kans dat ze dus een flink bedrag moeten uitkeren is klein.

Motorvoertuigen verzekeringen zijn bedoelt om schade ontstaan in het verkeer door je eigen of andermans stupiditeit te vergoeden. Niet om misbruik van te maken.
En een opspattende kiezelsteen omdat een vrachtwagen/tractor die eerder op de weg is verloren lijkt me een keurig voorbeeld van zo'n situatie. Ik heb het op geen enkel moment over misbruik (willen) maken van mijn verzekering gehad. Sterker nog, ik vraag of het toegestaan is te claimen, wat dus zo'n beetje het tegenovergestelde is van misbruik maken.

Dat de verzekering het niet dekt begrijp ik wel, dit kan bij normaal gebruik gebeuren en de verzekering dekt alleen wat niet bij normaal gebruik hoort, all risk of niet.
Dan heb je het verkeerd gelezen vrees ik, ze dekken het namelijk wel. Enkel verlies ik dus mijn opgebouwde korting omdat ik nog niet genoeg jaren heb opgebouwd om aanspraak te kunnen maken op 1 schadevergoeding zonder verlies van korting.
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je het verkeerd gelezen vrees ik, ze dekken het namelijk wel. Enkel verlies ik dus mijn opgebouwde korting omdat ik nog niet genoeg jaren heb opgebouwd om aanspraak te kunnen maken op 1 schadevergoeding zonder verlies van korting.
Dat had ik even gemist, gedekt dus wel. Wanneer heb je dan wel voldoende schadevrije jaren voor 1 "gratis" schade? Ik heb één van m'n motoren WA+ verzekerd, de rest is doodleuk WA. Ik vraag me eigenlijk een beetje af of dat wel zin heeft :+
 
Dat verschilt per verzekeraar en per persoon.
Of dat zin heeft hangt van jouw persoon af en jouw motoren.

Naar mijn mening heeft WA+ altijd zin aangezien het meestal maar max een aantal tientjes verschil is op jaarbasis vergeleken met WA.

Zelfs oude meuk is meer dan een paar tientjes verlies wanneer deze gestolen wordt.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat TS ook maar zijn banden die verslijten moet gaan claimen bij de verzekering. Immers die slijten ook door continu beschadigen door het asfalt.

TS neem je jezelf nu echt serieus met je opspattende steentje als voorbeeld?
Dat zijn nu echt van die jammer joh en pech kun je hebben dingen.
Geen schade gevallen.
Kun je ook niet claimen bij het waarborg fonds.
 
Terug
Bovenaan Onderaan