Runny

Rookie
31 jul 2020
18
2
Hallo allen,

Momenteel als import Rotterdammert ben ik redelijk nieuw in de motor scene en wil nu mijn eerste stapjes gaan wagen in de offroad/enduro/adventure hoek.
Met een klein budget en flinke research weet ik ongeveer welke motor ik zou willen om mee te beginnen zodat ik kan ontdekken waar mijn sweet spot gaat liggen
met betrekking tot waar ik wil zitten op het road bike---dirtbike spectrum. Graag zou ik wat advies en inzichten in winnen van de meer ervaren rijders. De titel verklapt
het al een beetje. is het verstandig/handig om aprilia te rijden?

op zoek naar mijn beginners offroad motor heb ik op een aprilia pegaso 650 gereden ---> voldoet aan mijn (beginners) eisen maar is lelijk en italiaans, met lage verwachtingen
ben ik er op gaan rijden maar tot mijn verbazing rijd en handelt de fiets heerlijk, pas erg goed bij mijn lichaamstype en de prijzen zijn gunstig wat mijn portomonee heel fijn vind.
Echter ik heb geen enkel idee wat ik van aprilia kan verwachten met betrekking tot --> typische gebreken/zwaktes/slijtage ... onderhoud, hoe gemakkelijk kan ik aan onderdelen
komen? wat zijn de kosten daarvan kan ik in het buitenland (als ik daar een TET doe) ook aan onderdelen komen? Kijk, van honda en yamaha heb ik het idee dat er mega veel te
krijgen is, wereldwijd en bijna altijd, zelfs van de oudste modellen. Aprilia daarentegen ken ik helemaal niet...

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met aprilia (pegaso 650)

Oh en ik zoek natuurlijk ook nog een clubje waar ik kan aansluiten om samen te gaan offroaden (TET e.d) dus als jullie daar nog extra tips/info over hebben hoor ik dat ook graag
Ben trouwens ook benieuwd of er toevallig net als mij ook anderen van dit forum, aanstaande 18 okt richting endurofun voor "Enduro Basis Cursus" ?

Grt, Eric
 
ik zie het idd vanaf 2005, maar waar ik naar kijk zijn ouder ... is beter budget wise :)
 
Oudere blokken waren rotax , waar ook de bmw f650 vanaf stamt. Ook niet slecht , onderdelen is bij aprilia ook niet problematisch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan