Is dat warmer een lerenpak?

Hanzzzz

MF veteraan
3 dec 2002
5.497
181
Soest
Hoi,

Heb tot nu toe jaren in textiel gereden (goretexect) Moet nu iets nieuws kopen en denk aan een leren pak. Maarre is dat niet een beetje erg warm zwart leer in op een zonnige dag?

Zijn er test welk merk/model koel zijn? (ja ze zijn allemaal cool *D )
Waar moet ik op letten t.a.v. ventilatie e.d.

Thanks,

Hanzzzz
 
leer = :9~

nee ff zonder gekheid, natuurlijk is het warm maar ik trek dus onder mijn leren pak, thermisch ondergoed aan, dat neemt vocht op, dus het plakt niet en is zeker ook niet warmer :}
 
Liever mijn leren pak dan mijn textielen pak! Ja het is warm maar ik zweet er minder in, het zit lekkerder en is meestal nog veiliger ook :)
 
Tja, dat vraag ik me dus ook af.
Vooral in verband met de regenachtige dagen van de afgelopen weken.
Ik heb zowel een textiel pakkie als een leer.
En ik weet gewoon dat als ik volgende week zondag 150 Km ga rijden ik t toch best frisjes ga krijgen in dat leer.

Buiten thermisch ondergoed nog adviezen?
 
Tja, dat vraag ik me dus ook af.
Vooral in verband met de regenachtige dagen van de afgelopen weken.
Ik heb zowel een textiel pakkie als een leer.
En ik weet gewoon dat als ik volgende week zondag 150 Km ga rijden ik t toch best frisjes ga krijgen in dat leer.

Buiten thermisch ondergoed nog adviezen?

Een kol? Heb er ook eentje, die sluit de nek etc. af, zodat het niet gaat tochten over je rug en borst :)
 
precies, ik draag altijd mijn leer maar in de regen wordt ik nat (luchtgaatjes op de borst.) en in de winter is het te koud, dan is mijn textiel toch een stuk warmer, en winddichter.

kol ook handig tegen beestjes btw :P
 
Hoi,

Heb tot nu toe jaren in textiel gereden (goretexect) Moet nu iets nieuws kopen en denk aan een leren pak. Maarre is dat niet een beetje erg warm zwart leer in op een zonnige dag?

Zijn er test welk merk/model koel zijn? (ja ze zijn allemaal cool *D )
Waar moet ik op letten t.a.v. ventilatie e.d.

Thanks,

Hanzzzz


Ben je 'n vent? :?
Dan maakt het niet uit. Leer, kunsttof, wathever :)

Iedereen van het vrouwelijk geslacht adviseer ik ten stelligste een (te)strak lederen pakt aan. Dat is vééél veiliger })
 
Rij altijd in leer :P

Voor de zomer een geperforeerd (borst en benen) pak (Arlen Ness), en voor de wat mindere temperaturen (en dan bedoel ik niet -10 ;) ) m'n oude iets ruimere pak (Dainese) waar ik nog wat kleren onderaan kan doen.
 
Sinds kort heb ik een leren pak, daarvoor altijd met textiel gereden.

Persoonlijk vind ik leer fijner. Ik heb het idee dat leer iets minder warm is. Nou moet ik eerlijk toegeven dat mijn textiel geen gore-tex is, dus niet ademend en dat doet leer natuurlijk wel.

Ik heb tot nu toe nog niet met 25 graden of warmer gereden. Ik heb m'n pak namelijk pas 1,5 maand en het is zulk lekker weer geweest de laatste tijd ...

;(
 
op mn naked is het kut om met (breed en lomp) textiel te rijden. de luchtweerstand is aanzienlijk minder met leer aan. daarom rij is boven de 5 graden altijd met leer. met koud weer gewoon thermisch ondergoed eronder, niks aan de hand :)

alleen als het hard regend of bijna vriest ze je me in allweather rijden. :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb alleen textiel maar dan wel van dat spul waar je zelfs het gore-tex menbraam uit kunt halen met een paar stukken aan de voorkant waar dan goed wind doorheen kan waaien. is lekker warm in de winter in lekker doorwaaien in de zomer en waterdicht als het nodig is. ik heb er tot nu toe mee gereden bij zon, mist, hagel, sneeuw, regen en andere ongein bij temperaturen van -10 tot +35 en dat is goed te doen (mits je optijd je kleding aanpast aan de omstandigheden). bij zware regenval doe ik er nog wel een regenpak overheen als ik lange stukken moet rijden omdat het anders tussen mijn jas en broek doorkomt.
 
liever in mijn lerenpak een beetje zweet dan geen vel meer op mijn reet :+
goede thermokleding eronder werk super :)
 
Leer is helemaal niet warm, leer houdt alleen wind en water tegen :)

Dus leer is prima voor zowel -10 als +35.

En het staat gewoon veel en veel beter dan dat rare textiel ;)
 
Voor woon-werkverkeer lijkt me textiel fijner. :)
Gebruik je het daar niet voor dan kan je leer nemen.
Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. :Y
 
De reden dat leer met warm weer prettiger zit, is juist omdat het vocht opneemt.....
En dan ga JIJ vertellen dat leer geen water opneemt? :X

Je hebt teugeswoordigs mondjesmaat pakken van "hydrofoob" leer, dat water afstoot. Nadeel is weer dat het 's zomers warmer zit.
 
Hmm, ik heb toch ondertussen genoeg flinke buien gehad waarbij de regen lekker door m'n leren pak kwam sijpelen...
:^
maar dat komt ook door de stukken niet leer :? die erin zitten. Voor m´n WW verkeer heb ik sinds een maand een textielpak en moet zeggen dat dat wel handig is ivm. kleding onder je pak. Feit is en blijft dat leer met mooi weer (of voor toertochten) veel fijner is dan textiel. Het zit lekkerder op de motor, beschermd beter en geeft veel minder gewapper om je heen bij 150+ snelheden.

Dus voor mij zou de keuze afhankelijk zijn voor wat jouw rijdoelen zijn.
Toeren--> Leer
Woonwerk--> textiel
Beide--> :? -->beiden dan maar *D :+
 
ben sinds een jaartje overgestapt van textiel naar leer en het heeft me nog geen moment gespeten, zie het zelf ook veel liever en je zit er ook erg gemakkelijk in
dus voor mij enkel nog leather, en ik zwete in m'n textiel pak ook (hoort er toch gewoon bij) :Y :W
 
Leer houdt water tegen :? Ik moet het eerste leren pak nog tegenkomen dat me droger houdt dan m'n regenpak :P
Ik heb geen regenpak nodig :}

Nou ja ok 2,5 uur constante stortbui had ik wel wat vocht langs de ritssluitingen en bij de nek
 
Terug
Bovenaan Onderaan