Is de BMW technologie superieur?

Nou doe je vals! Ik ben niet tegen een ontwikkeling. Ik stel me wel de vraag welke ontwikkeling toegevoegde waarde heeft.

Ik heb niet gezegd dat electronica onbetrouwbaar is. Het toevoegen meer onderdelen en systemen aan voertuig maakt nu eenmaal dat er meer kansen op falen zijn.

Los daarvan wijs ik terloops op de bizarre bedragen die gemoeid gaan met jouw onfeilbare electronica :')

En natuurlijk was men kritisch bij introductie van de benzinemotor. Dat ding was toen onbetrouwbaar, vies, niet efficient enz enz.

Zoals je vast wel weet zijn tientallem varianter van ontwikkeld, slecht enkele in gebruik.
Miljoenen ontwikkelingen, nog geen procent daarvan een toegevoegde waarde.

Zelfbedrog en ontkenning bestaat ook ;)

Ontwikkeling kost geld! Zij die de eerste willen zijn om van het gemak van een snufje te kunnen genieten moeten geld betalen. Daarom dat onderzoek op de balans niet als kost en wel als investering wordt geboekt.

427730_524466230907726_161028523_n.jpg


23729_525773614110321_1208888237_n.png
 
los van het bovenstaande, ik rijd bmw en daarvoor reed ik harley.

Waarom ik voor bmw ben gegaan? Ik had een motor nodig die niet stuk ging als je hem liet vallen, een voorspelbaar onderhoudspatroon heeft en 3 ton kan lopen zonder revisie.

zijn er alternatieven?

Verder hebben alle merken hun "lemons"

de dakar van vandaag met volgende uitslag voor de belgen.

57. Eric Palante (BEL/Honda) 34:33
65. Mikael Despontin (BEL/KTM) 41:05
158. Frank Verhoestraete (BEL/Sherco) 1u53:54
. Gilles Vanderweyen (BEL/BMW) nog niet binnen :+
 
Laatst bewerkt:
Ontwikkeling kost geld! Zij die de eerste willen zijn om van het gemak van een snufje te kunnen genieten moeten geld betalen. Daarom dat onderzoek op de balans niet als kost en wel als investering wordt geboekt.

[afbeelding]

[afbeelding]
Grappig. Je vliegt van een insinuatie over wat ik zou vinden naar consumentengedrag. Knap, maar niet te volgen.

Hoe is afgelopen met al die andere ontwikkelingen :?
 
los van het bovenstaande, ik rijd bmw en daarvoor reed ik harley.

Waarom ik voor bmw ben gegaan? Ik had een motor nodig die niet stuk ging als je hem liet vallen, een voorspelbaar onderhoudspatroon heeft en 3 ton kan lopen zonder revisie.

zijn er alternatieven?

Verder hebben alle merken hun "lemons"

de dakar van vandaag met volgende uitslag voor de belgen.

57. Eric Palante (BEL/Honda) 34:33
65. Mikael Despontin (BEL/KTM) 41:05
158. Frank Verhoestraete (BEL/Sherco) 1u53:54
. Gilles Vanderweyen (BEL/BMW) nog niet binnen :+


Troost je. De ingeschreven harleys zijn onderweg naar de startlocatie...
 
Het feit is dat mensen lijden aan "resistance to change syndrome" Het bestaat echt!

Electronica is niet onbetrouwbaar, mechanische onderdelen zijn dat wel! Ik zet men geld op een printplaat elke dag weer op nieuw zonder verpinken.

Electronica heeft een imago probleem. Maar dat had de benzine motor vast ook toen hij de stoom motor verving!

En de stoom motor toen die paarden verving.

Weet je wat ze over treinen zeiden toen die pas opkwamen? Men liet ze toen niet sneller dan 40km/h rijden omdat men bang was dat met snellere treinen niemand een kaartje zou kopen... Er werd gezegd dat treinen niet te vertrouwen waren en dat het menselijk lichaam niet gemaakt was om sneller dan een paard te gaan; Je zou wel eens kunnen doodvallen! :z
Niet veel veranderd dus vandaag de dag.
In BE en NL mag je met je eigen voertuig niet sneller rijden dan resp. 120 en 130 omdat je anders zou doodvallen...
 
BMW techniek superieur?

Vroeger wel. Een jaren 50 eenpitter, een jaren 70 boxer, een jaren 80 K-serie... Ja, die waren wel extreem duur maar ook beter dan hetgeen de concurrentie op de markt bracht. Ze hadden hun typische problemen, perfect is anders, maar toch stond er een kwaliteitsprodukt.

Het dure is gebleven. Maar, dit soort verhalen geven toch een verkeerde indruk als we het over "beter dan de rest" hebben...

Wat mij tot een paar jaar terug heeft tegengehouden een BMW te kopen, is het "BMW ist besser" gebrul van BMW rijders. Een geluid wat je in andere talen ook wel eens bij HD en Ducati-rijders kan horen...
Ik denk eerlijk gezegd dat de Jappen tegenwoordig toch echt betere produkten leveren. Goedkoper, beter en (persoonlijk, dat weet ik) mooier.

Toch, ik bezit een oude K-serie. Waarom?
Omdat ik voor die paar muntjes die een K-serie moet opbrengen geen vergelijkbare Jap kan kopen. Ik kan beter puzzelen waarom de electronica het nu weer laat afweten dan dat ik een blok moet reviseren omdat de 200.000 in zicht komt.
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat de techniek superieur is dan andere grote merken , wel de rijkwaliteit van BMW.
Ik heb diverse Jappen gereden en nooit eens zonder lichamelijk ongemak eind van de dag afgestapt.
Bij een BMW (niet de supersport) maar de tourmodellen kon ik voor het eerst eens buiten de provincie gaan zonder pijnklachten.
M,n vakantiebestemming waar ik voorheen toen ik Jappanner reed nog met het vliegtuig ging , kon ik nu met ""vrienden"" op de motor(BMW) gaan doen .

Alleen met de orginele zadels moet BMW beter voor dag komen , dat is de reden dat ik op een Corbin zit.
Qua koffers en windbescherming , stuurtrilling en een strak rijwielgedeelte is een BMW imo boven superieur aan Jappen.
 
Laatst bewerkt:
BMW techniek superieur?

Vroeger wel. Een jaren 50 eenpitter, een jaren 70 boxer, een jaren 80 K-serie... Ja, die waren wel extreem duur maar ook beter dan hetgeen de concurrentie op de markt bracht. Ze hadden hun typische problemen, perfect is anders, maar toch stond er een kwaliteitsprodukt.

Het dure is gebleven. Maar, dit soort verhalen geven toch een verkeerde indruk als we het over "beter dan de rest" hebben...

Wat mij tot een paar jaar terug heeft tegengehouden een BMW te kopen, is het "BMW ist besser" gebrul van BMW rijders. Een geluid wat je in andere talen ook wel eens bij HD en Ducati-rijders kan horen...
Ik denk eerlijk gezegd dat de Jappen tegenwoordig toch echt betere produkten leveren. Goedkoper, beter en (persoonlijk, dat weet ik) mooier.

Toch, ik bezit een oude K-serie. Waarom?
Omdat ik voor die paar muntjes die een K-serie moet opbrengen geen vergelijkbare Jap kan kopen. Ik kan beter puzzelen waarom de electronica het nu weer laat afweten dan dat ik een blok moet reviseren omdat de 200.000 in zicht komt.
Het blok van mijn FJR heeft nog geen revisie nodig (173K)
 
Niet veel veranderd dus vandaag de dag.
In BE en NL mag je met je eigen voertuig niet sneller rijden dan resp. 120 en 130 omdat je anders zou doodvallen...

Is dat zo?

Mag ik aub de BE en NL wetteksten waar dat in staat?
 
De FJR heeft ook de reputatie dat hij onverwoestbaar is. Maar ik kan geen goede FJR kopen voor 1000,- (aanschaf 800,-, onderhoudsbeurt 200,-). Ik kan voor dat geld wel enkele K75 exemplaren vinden.
Wat heeft de onverwoestbaarheid van iets te maken met een lage prijs die jij bereid bent ervoor te betalen? :?
Als geld ook maar iets zegt met betrekking tot dit verhaal dan is het wel dat onverwoestbare dingen juist waardevast zijn en het dus logisch is dat je ze niet zo goedkoop kan vinden.
 
De FJR heeft ook de reputatie dat hij onverwoestbaar is. Maar ik kan geen goede FJR kopen voor 1000,- (aanschaf 800,-, onderhoudsbeurt 200,-). Ik kan voor dat geld wel enkele K75 exemplaren vinden.

Ja,vergelijk ff lekker appels met peren |(

een volle FJR tegen een schrale K75 _O- come on,you an do better then that :')
 
Laatst bewerkt:
Wat heeft de onverwoestbaarheid van iets te maken met een lage prijs die jij bereid bent ervoor te betalen? :?
Als geld ook maar iets zegt met betrekking tot dit verhaal dan is het wel dat onverwoestbare dingen juist waardevast zijn en het dus logisch is dat je ze niet zo goedkoop kan vinden.

Welja, moet ik nu mijn keuze voor de K75RT gaan verdedigen?


1- De waarde is de hoeveelheid geld die een gek er voor geeft. In Amerika zijn plaatjes van dooie honkballers goud waard, hier willen de mensen ze nog niet als onderzetter hebben. Dat er af en toe een overeenkomst is met kwaliteit is maar weinig meer dan puur toeval.
2- Die lage prijs was voor mij een argument om ondanks mijn vooroordelen toch een BMW te kopen. Als die motor meer geld had moeten opbrengen, had ik waarschijnlijk geen BMW gehad. Mijn ervaring is dat deze K75RT relatief probleemloos is en dat wilde ik met jullie delen.
3- een FJR zal een mooie fiets zijn voor de liefhebbers, maar het is niets voor mij. Ik hou van kleine, handzame motoren, ik vind de K75 eigenlijk al te groot en te lomp. De GS500 is veel handzamer, daarmee kan je veel makkelijker "gooien en smijten".
 

Dat is geen link naar een wettekst.
Toch bedankt voor je poging.
Ik heb het doorgelezen.

Nergens staat dat dat je dood gaat als je te hard rijdt. Ik heb het in ieder geval niet in deze tekst kunnen vinden, misschien verkeerde link gegeven?

Wil je aub het deel van de teksten waar dit instaat eens opsnorren? Ik wel benieuwd eigenlijk!

Ook geen wettekst.
Tevens geen verwijzing naar dodelijk door snelheid.
wederom geen wettekst.
Maar wel apart; het gaat over juist het toestaan van hogere snelheden her en der. Compleet het tegenovergestelde van wat jij probeert te vertellen. Raar :?
Ah, daar hebben we wat! :)

Weliswaar geen wettekst, maar uitleg waarom de overheid iets doet.

Er staat dat overdreven snelheid zorgt voor meer ongevallen met oa dodelijke afloop.
Daar is geen discussie over mogelijk, dat klopt. Tegen een muurtje aanrijden met 2 km uur doet geen pijn (vandaag nog gedaan :') ), met 200 km u waarschijnlijk wel. En dat allemaal zonder een manouvre :Y

Hier staat eigenlijk ook weer precies iets anders dan waar jij altijd mee komt; hogere snelheid doet meer pijn, ALS het misgaat. Daarom wil met geen onbeperkte snelehid toestaan.

Los daarvan staat nergens in dit stuk dat een overheid van mening is dat je dood gaat als je hard rijdt.
Ook geen wettekst, maar een commerciële site met wat data van verzekeraars. Data die weinig zegt over jouw stelling; het ondersteunt het in ieder geval niet.
=

Volgens de roverheden ga je dood als je te snel rijdt.
Dat maak jij er kennelijk van.

Uit interesse vraag ik je je bewering wat toe te lichten, en er komen allerhande niet terzake doende linkjes.

De meest interessant geven juist een ander beeld dan wat je zegt.

Nou was je krampachtige beeld over snelheid, risico en overheid al erg irritant, het gaat in 2013 gewoon verder, zo lijkt het.

Ik stel voor dat je je een beetje aanpast op MF met hoe je zaken brengt. MEning mag, maar niet een mening als feit stellen en continu, ook waar het niet passend is, proberen te pluggen. Dat heeft nauwelijks toegevoegde waarde, en stoort users.

Maar nog belangrijker; ik gun je het inzicht mbt snelheid en risico. Wat ik je namelijk niet gun is een ongeval met grote gevolgen. En ik heb wat van je filmpjes gezien; je loopt een groot risico.

Succes.
 
Enh nou weer naar de mogelijke technologische superioriteit van BMW.....
 
Ik heb een broer die (toen ik hem nog af en toe zag) zeer irritant kon oreren over BMW. Als hij drie zinnen sprak, hoorde je minimaal een keer het woordje BMW. Dat is vervelend voor een dag, maar na een maand sla je hem met sadistisch genoegen de hersens in.
Zo'n figuur kan je zodanig irriteren dat je een hekel krijgt aan dat merk. Als je dan ook nog eens het weggedrag van de doorsnee BMW koekblikbestuurder niet helemaal sociaal verantwoord vindt, is de keuze van "nooit zo'n klomp Duits pisbakkenijzer" snel gemaakt.


Maar, een drietal jaar terug was ik op zoek naar een fiets voor woonwerk verkeer. Woonwerk, wat waarschijnlijk twee keer honderd kilometer per dag zou gaan worden. En ik had op dat moment een Suzuki GS500, die nog steeds prima rijdt.

Toch, met die afstanden en doehetzelf onderhoud is een goede backup fiets aan te raden. Een onderdeeltje bestellen duurt vaak een paar dagen en wij hadden op dat moment slechts een (nogal dorstige) auto.
De buurman had deze K75RT staan en niemand wilde hem kopen. Nu is deze buurman niet iemand die zijn voertuigen trouw wegbrengt voor de beurtjes en ook bij mijn K-tje was dat merkbaar. Zeer waarschijnlijk was dat de reden dat het ding onverkoopbaar was.

Ik heb het ding toen van hem overgekocht voor die bewuste 800 euro met in het achterhoofd: aangetrouwde familie van mij heeft een boot, hij kan altijd nog als bootmotor dienen.

Maar hij rijdt te lekker om in een boot geschroefd te worden. Het lompe ding is mij 100% meegevallen. Ja, ik voel mezelf wel een beetje een pensionado op dat ding, maar who cares. Hij knort betrouwbaar de kilometers weg, hij kan een acceptgiro voor mij scoren, hij houdt de regen en de wind weg en hij is zuinig met de peut. Wat verlang ik meer van een brommer?
 
Mijn gereviseerde HD gaat de 3 ton halen iig zijn daar al voorbeelden van. :Y

Ik weet helemaal NIETS van HD. Hoe vergelijkt zich dat met jap/duits als je het uit elkaar haalt? Sleutelvriendelijk? Complex? Apart gereedschap nodig? Handboeken makkelijk te krijgen? Onderhoud? Duurzaam?

Wie heeft er een objectieve mening over?
 
Ik weet helemaal NIETS van HD. Hoe vergelijkt zich dat met jap/duits als je het uit elkaar haalt? Sleutelvriendelijk? Complex? Apart gereedschap nodig? Handboeken makkelijk te krijgen? Onderhoud? Duurzaam?

Wie heeft er een objectieve mening over?


Erg overzichtelijk en lomp grote onderdelen vergeleken bij Japanners. Wel Engelse maten( in ieder geval voor de oude types waar ik aan gesleuteld heb.)Volgens mij allemaal ivm Amerika
 
Laatst bewerkt:
Tja superieure techniek, ik weet het niet. Beroepsmatig moet ik nu op BMW rijden. Vergeleken met Honda is de kwaliteit slechter. Slijt veel harder gaat vaker stuk, lekt olie. Bij valpartij met geringe snelheid subframe krom waar een Honda geen krimp geeft,..tja. Ik heb er geen muntje voor over,..

Aanvulling: Op een Honda hield ik het fluitend 9 uur uit, op de BMW heb ik na een uur overal pijn wat een nare motorfiets om op te rijden. (Voor mij dan he) Maar ben niet de enige,... '(
 
Laatst bewerkt:
Och, als ze de 40 jaar gepasseerd zijn mag je wel van technologie spreken, maar superieur? Nou: nee.
Maar het rijd wel heel apart.
 
ik heb (heel wat) in dit draadje gereageerd. Dat was toen nog op basis van m'n 1150GS. Ik vond dat op zich wel een redelijk robust ding, maar de 1100GS die ik later geleend heb liep simpelweg beter. De 1150 is weg en is vervangen door een K75S en een R65. Wat me opviel is dat, waar bij de 1150 aardig wat kleine irritaties waren, de K75S alleen leed aan wat uitgedroogd rubber slangen en, met 110000km, versleten balhoofdlagers. Maar dat mag ook best. De R65 uit 81 mankeerde met 103000km eigenlijk niets op ook weer die versleten balhoofdlagers na, een lekje in de tussenpijp van de uitlaat en een wat zwaar lopend gas.

Achteraf ben ik nog steeds van mening dat BMW best wel vooruitstrevend is maar kwalitatief sinds de bakstenen wel steeds minder is geworden. De GS'en rijden wel lekker. Als ik binnenkort de XJ900 (die de uitgebrande K heeft vervangen zie de opmerking over uitgedroogde slangen vermoed ik), dan is een 1100 of 850 een optie, maar als ik me beperk tot BMW zal het eerder een 650GS of Dakar worden (de ééncilinder). Iets groter is de kans op een TDM900 of een XT660Ténéré :)

Of een Enfield. Whatever :)
 
Ik wil wel een Gs voor de motorvakanties met mijn vrouw . Wel met een k75/100 of VFR blok en een Japanse cardan :) . Ben zelf zeer tevreden met mijn vfr's (2) maar zo'n Gs vind ik toch ook wel :9~ :9~ :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan