is de hayabusa een gixxer?? (pol)

is de hayabusa (gsx1300r) een gixxer ??

  • ja

    Stemmen: 97 70,3%
  • nee

    Stemmen: 41 29,7%

  • Totaal aantal stemmers
    138
Een Hayabusa 'n gixxer ...NEEN.

Een gixxer da's de oliegekoelde 750 of 1100. Dus de fietsen t/m '92.
Niet al die nieuwere machines; 400,600,750,1000,1300.
Allemaal meewaaien op die mooie bijnaam. 8-)
 
tuurlijk zijn het allemaal wel GSX-R's!
Het zijn evoluties van de voorgaande modellen, er is alleen een 1000 en 1300 bijgekomen..
Maar bij GSX-R's gaat het om het extreme, of dat nou om handeling of topvermogen gaat.
 
wel heel leuk dat de hayabusa sneller is op het rechte eind maar in de bochten is de kawa denk ik toch echt iets sneller. maarja. ik vind mijn gixxer 1000 snel genoeg. je kan beter voor de looks gaan.... want die paar km's verschil merk je vast niet :+ maarja das mijn mening he, smaken verschillen :9
 
wel heel leuk dat de hayabusa sneller is op het rechte eind maar in de bochten is de kawa denk ik toch echt iets sneller. maarja. ik vind mijn gixxer 1000 snel genoeg. je kan beter voor de looks gaan.... want die paar km's verschil merk je vast niet :+ maarja das mijn mening he, smaken verschillen :9

Hayabusa harstikken geil :9~ weer is iets anders als zo'n iel, teer, zenuwachtig supersportertje. Ben al hard aan het sparen...., volgenden zomer. Heb ik geen last meer van opgevoerde seat leonetjes..... ;(
 
wel heel leuk dat de hayabusa sneller is op het rechte eind maar in de bochten is de kawa denk ik toch echt iets sneller. maarja. ik vind mijn gixxer 1000 snel genoeg. je kan beter voor de looks gaan.... want die paar km's verschil merk je vast niet :+ maarja das mijn mening he, smaken verschillen :9

'T wordt tijd dat je mach2 eens gaat kijken...
 
Het antwoord hierop is anders een paar jaar geleden officieel door suzuki zelf bij de introductie gegeven en daaruit bleek er een stevige nuance in de GSX-.. benaming te zitten.
De GSX-R(cilinderinhoud)titel wordt gegeven aan de puur sang racefietsen, de GSX(cilinderinhoud)F aan hun sporttoerders en in welk segment ze de hayabusa indeelden, weet ik niet meer, maar het is voor hun een GSX1300R i.p.v. GSX-R 1300 zoals GSX-R 600, 750, 1000. In principe geen rasechte gixxer dus, volgens die theorie. Je ziet dat accent ook duidelijk op hun websites :

http://www.suzuki2wheels.be/nl/modelsrange.asp?cat=1
http://www.suzuki-gb.co.uk/category.asp?id=72

Ik zeg het maar, he. Don't shoot the messenger..
icon_mrgreen.gif
 
Laatst bewerkt:
een feit: het is een GXS-R (1300) dus een Gixxer

maar ik vind dat hij niet thuis past in het rijtje 600 - 750 - 1000

ik zie m een beetje als de ZZ-R1200 van kawa en de cbr1100 xx van honda.....
Dat klopt als een bus, alleen is de ZZR iets toeristischer, en de Busa iets sportiever dan de Blackbird (CBR1100XX). De Busa is meer te vergelijken met de ZX-12 in mijn ogen, maar ik zou voor geen goud willen ruilen (als ze € 15.000,-- bij willen leggen valt er over te praten...)
Ik moet wel zeggen dat de Busa voor mij verreweg de lelijkste motor in dit marktsegment is. Wat ik de mooiste vind mag je zelf raden...
 
Als je nou gewoon eens naar de foto van de topic starter kijkt...........wat zie je dan........lalala middenbok....duhhhhhhhhh!

Straatraces, hard rechtuit kan niemand h'm kloppen maar dan komen de bochten.............vindt het ook een toerfiets met een enorm sporthart.
Ik bedoel maar......een racer met een middenbok

standaard heeft ie t niet, dus daarop kan je m niet afschrijven op racer of niet

en met die bochten... zie mn signature, t is mogelijk maar dan moet je er ook echt voor werken...
 
laten we zeggen de hayabusa is de motor voor de iets wat ouderen vanaf +/- 35 j onder ons;
het is inderdaad een supersport motor (maar een luxe supersportmotor) eenmaal in je bezit wil je niets anders meer ik kan het weten ervoor een R1 gehad en nog tal van supersports pocketbikejes.

P.S EN UITERLIJK IS HIJ DE KING
 
maarja dat heeft allemaal niks te maken met gixxer,

het is simpel geen gixxer omdat het geen gsx-r is

het is een gsx 1300R, anders zouden de 600, 750, 1000 ook gsx 600 R enz. heten

Klopt als een bus!! Geen Gixxer!! De 'naam' gixxer verdienen m.i. GSX-R-en, dus de GSX-R250, GSX-R400, GSX-R600, GSX-R750, GSX-R1000 en GSX-R1100; meer niet.

De folder hieronder toont duidelijk dat de Hayabusa, zoals 'Hayabusa_turbo' al schreef, een GSX 1300R is.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan