Is de schubert C4 veel beter dan de c3

Het is gewoonweg een helm met en luchtje (visachtig). Ik mag geen geslachtsdelen benoemen dus daarom maar zo.
Lees verderop of hiervoor (ik heb geen idee waar dit berichtje terechtkomt) het relaas van het vervolg. Mij benieuwen wat er nu weer gaat gebeuren. Ikzelf heb geen blik en rij de winter door voor zover het lukt met sneeuw en ijzel. Ben afhankelijk van het communicatiesysteem in de helm, mobiel en gps. Deze heeft het nu gehad na een stortvloed van water.
 
Ik heb mijn C4 in augustus ‘17 gekocht, in rood wit ziet hij er top uit bij mijn naked R1200R LC en de druk op je hoofd is ook minder dan bij de C3.
Maar tijden een week rijden in de Z Schwarzwald in september liep mijn “Pinlock” vol damp en water, is netjes opgelost!
Begin november stopte de communicatie van de SC1 eerst de SC1 opgestuurd en kwam redelijk snel weer retour, even erna
In december stopte het hele Blue Tooth systeem, je kunt het niet direct naar Schuberth sturen dus via se Dealer. TWEE MAANDEN heeft deze reparatie geduurd en het was nog wintertijd....
Helaas ging het Blue Tooth spul begin april ‘18 weer kapot en de C4 is nu na 8 weken nog niet gerepareerd terug....

Ik ga mijn geld maar terug vragen denk ik want ik heb hem 9 maanden en daarvan was hij 4 maanden in reparatie! ! !
Hier nog één met hetzelfde gezanik. "Premium" helm met de nodige (zoals ze het bij Schuberth noemen) kinderziektes voor een flink bedrag. Prutzooi is het.
 
Ik lees hier enkel over de C4, maar niet over de C4 pro,
Ik heb in mijn motorverleden ook vele merken & type helmen laten passeren, maar eerlijk gezegd waren de beste:
De Schubert C3
De Schubert C4 pro (heden) met Sena communicatie...

Misschien heb ik de C4 periode gemist?
(Wat, Als ik het hier lees, Geen succes was qua (namaak) pinlock etc...
Maar daarom zal de pro versie er wel gekomen zijn zeker?
 
Ik lees hier enkel over de C4, maar niet over de C4 pro,
Ik heb in mijn motorverleden ook vele merken & type helmen laten passeren, maar eerlijk gezegd waren de beste:
De Schubert C3
De Schubert C4 pro (heden) met Sena communicatie...

Misschien heb ik de C4 periode gemist?
(Wat, Als ik het hier lees, Geen succes was qua (namaak) pinlock etc...
Maar daarom zal de pro versie er wel gekomen zijn zeker?
Helaas gaat het bij mij over de C4 pro. Maar ook deze is naar verluid ook al vernieuwd. Ik heb mijne vandaag weer opgestuurd en als het goed is kan ik een vernieuwde versie verwachten. Hoop doet leven al ben ik zoetjesaan het vertrouwen in Schuberth aan het verliezen.
 
Ik ben nog steeds tevreden met met C3 PRO, ook afgelopen najaar in de Dolomieten 2 dagen stromende (zware) regen gehad: Enige waar ik nat werd, was in de nek, waar het water mijn kraag instroomde.
Ook van beslaan geen echt last: Pinlock sluit aan de zijkanten niet helemaal goed meer, daar beslaat ie wat. Maar dat hinderd mij(n zicht) niet.
 
Ik ben nog steeds tevreden met met C3 PRO, ook afgelopen najaar in de Dolomieten 2 dagen stromende (zware) regen gehad: Enige waar ik nat werd, was in de nek, waar het water mijn kraag instroomde.
Ook van beslaan geen echt last: Pinlock sluit aan de zijkanten niet helemaal goed meer, daar beslaat ie wat. Maar dat hinderd mij(n zicht) niet.
Klopt ook, ik heb nu ook de C3 pro als leenhelm en ik had al eerder geschreven dat deze vele malen beter afsloot. Enigste irritante als je de C4-pro hebt opgehad is de bovenste rand van de pinlocklens, die bij de C3 pro behoorlijk aanwezig is. Voordeel is dat deze seniel hier wat rechter op de brommert gaat zitten en dan valt het weer mee. Zeuren kan ook te ver gaan maar de C4 pro, althans die van mij, is tot op heden een veel te dure pruthelm gebleken.
 
Misschien heb ik de C4 periode gemist?
(Wat, Als ik het hier lees, Geen succes was qua (namaak) pinlock etc...
Maar daarom zal de pro versie er wel gekomen zijn zeker?
Ik was dit jaar ook op zoek naar een vervanger van mijn C3. Toevallig was de vertegenwoordiger van Schuberth bij Ten Kate toen ik daar kwam kijken. Hij bevestigde mij toen direct alle bekende problemen van de C4 (lekkage, pinlock, ventilatie-klepje voorop, pasvorm). Uitleg daarbij was dat in die periode Schuberth onder ander management stond die wat meer geld wilden verdienen (en dus minder kwaliteit). Na dat fiasco is het oude management weer teruggekomen en hebben ze snel de probleempunten aangepakt en de C4 Pro gemaakt. Mijn inziens erg dom dat ze die niet gewoon de C5 hebben genoemd, om alle onduidelijkheid weg te nemen, maargoed.

De C4 moet je dus sowieso laten liggen (die zijn overal ook sterk in de aanbieding), maar kan me voorstellen dat nog niet alles helemaal opgelost is in de C4 Pro. Persoonlijk vind ik de bouwkwaliteit van de C4 Pro ook nog steeds tegen vallen. Overigens vond ik dat de prijs/kwaliteit van mijn C3 ook al tegen viel. Mijn nieuwe is dus ook een Shoei Neotec II geworden ;).
 
Ik lees inderdaad veel lovend over de Shoei
Maar hij past me gewoon niet...
2 merken die me altijd goed zaten waren de Schubert en Caberg,
Ook de BMW zit me niet lekker.

Ik hoop morgen de C4 pro nog eens te mogen testen in Simmerath en omstreken.😊
 
Ik lees inderdaad veel lovend over de Shoei
Maar hij past me gewoon niet...
2 merken die me altijd goed zaten waren de Schubert en Caberg,
Ook de BMW zit me niet lekker.

Ik hoop morgen de C4 pro nog eens te mogen testen in Simmerath en omstreken.😊

Heb je wel een personal fitting laten maken?
 
gisteren Eifel gedaan,
speciaal (bijna) geen stops gedaan, enkel tanken en één soepje gaan eten in Biker Ranch, voor de rest gereden (communicatie gekoppeld aan de navi, oordoppen in, zalig stil...)
's avonds de helm afgezet en nergens centje druk of pijn of suizen..., geen last van aandampen gehad (was ook nog niet zo koud)...
veel moeten werken met zonneklep door lage zon, en dat gaat M.I. ook vlot..

misschien heb ik geluk dat ik een goed exemplaar heb? (dat dan ook nog eens lekker op mijn bol past??)
 
Wij hebben 2 SCHUBERTH C4 helmen met Sc1 communicatie maar ,
we hebben de helmen gepaird maar naar uitzetten en weer opstarten moeten ze opnieuw gepaird worden is hier een oplossing voor dat dit niet zelf hoeft gedaan te worden maar dat de communicatie het zelf doet?
 
Hallo,
geen idee of ik dit post in de juiste rubriek.
Ik heb pas een Schubert C4pro met advanced module gekocht. wat een slechte kwaliteit speakers het geluid gewoon Ruk. Ik heb ook een jet helm met Sena set en die is perfect.\

Ik heb nu nog de Zumo 660 de XT is besteld en heb het volume op de zumo op 60% gezet als ik dan op de helm 1x op de plus druk wordt het geluid oorverdovend hard druk ik dan 1x op de min is het wee normaal. hij hoort ook te zeggen als je het aanzet hello en bij uitzetten goodby ook dat doet ie niet.
Iemand een idee wwt er mis is of soortgelijke ervaring.
en heeft iemand al eens de speakers in de C4 vervangen is dat eenvoudig of erg veel sloopwerk.
gr
Han
 
Wij hebben de schubert c4 helm met cena communicatie en horen een tikkend geluid tijdens het rijden. Hebben meer gebruikers hier last van.
 
Ik hoor geen tikkend geluid maar ik heb de advaced communicatieset. ik vind alleen de speakers zeer matig zeg maar slecht geluid is niet acceptabel en daar zoek ik dus een oplossing voor. Andere speakers maar hoe zit dat in de helm iemand al eens dat bij een C4 gedaan.
In mijn andere helm een Sena setje perfect geluid. dus het kan wel.
 
Ik hoor geen tikkend geluid maar ik heb de advaced communicatieset. ik vind alleen de speakers zeer matig zeg maar slecht geluid is niet acceptabel en daar zoek ik dus een oplossing voor. Andere speakers maar hoe zit dat in de helm iemand al eens dat bij een C4 gedaan.
In mijn andere helm een Sena setje perfect geluid. dus het kan wel.

Dat komt omdat de communicatie set die in de C4 is gebruikt gebaseerd is op een oude(re) versie van Sena.
Ik heb een 20S van Sena, gekocht ruim voordat ik mijn C4 had gekocht.
En als ik mij goed herinner is de communicatie in de C4 gebaseerd op de SMH, die dus een generatie (of twee?) voor de 20S is.
Terwijl er op dat moment de 20S EVO ook al een tijdje uit was en Sena net ook een communicatie set uitbracht waar MESH-netwerking in verwerkt zat.

Stille hoop was dat het slechts een firmware upgrade zou zijn, echter na ~1 jaar wachten en zoeken werd mij dus duidelijk dat de ingebouwde communicatie van de C4 dus op een oudere versie was gebaseerd.
De speakers kun je niet zomaar vervangen, tenzij je aan de slag gaat met een soldeerbout. Omdat alles dus in de helm verwerkt zit.

Ingebouwde communicatie in helm geeft een mooi strak afgewerkt uiterlijk maar in het vervolg bij vervanging van mijn C4 word het toch iets anders denk ik...

Misschien als iemand een nieuwe helm + communicatie set wilt sponsoren, wil ik de mijne best uit elkaar halen (en mijn oude 20S) om te kijken of ik een modificatie kan maken om andere communicatie in de C4 in te bouwen...
Lijkt me namelijk "makkelijk" te doen...+ en - van accu, + & - van microfoon, en 2? x +& - (makkelijker zou zijn om de - lijn te delen en 2x een + lijn voor de speakers (electronica sturing: easier to take than to give))


Wij hebben de schubert c4 helm met cena communicatie en horen een tikkend geluid tijdens het rijden. Hebben meer gebruikers hier last van.

Ja ook wel eens last van gehad, niet vaak... soms over mijn radio. Vaak bij mij was de communicatie module iets los getrild ofzo.... bij eruit halen, contacten schoon maken en terug erin was het bij mij vaak opgelost. (kan ook firmware zijn)
Wat erg opvalt is bij mij dat de module wel eens uitviel als ik mijn helm op/af zette...
(viel mij op bij mijn 2e C4, bij m'n 1e niet gemerkt) en soms als ik mijn kinklep dicht "sloeg".

In mijn geval komt het uitvallen vrij zeker door de manier hoe ik mijn helm op zet, daarbij trek ik de onderrand ietsjes naar buiten zodat de helm makkelijk over mijn bril gaat en niet net een pootje mee naar beneden duwt en mijn oor daarbij dubbel vouwt.
(Ik heb een brede bril dus die haakt aan de voorkant makkelijk in de helm en daarmee word een pootje mee naar beneden gesleurd)
 
Laatst bewerkt:
een draadke doorknippen en aan elkaar solderen is geen probleem maar ik heb begrepen dat de kabels in de C4 helemaal weggewerkt zijn waar je dus niet bij kan of je moet de hele binnenschaal er uit halen en dat is voor mij geen optie.
Jammer dus de nieuwe C4 maar zoveel mogelijk niet gebruiken
 
Hoor niemand over de pasvorm? En het verschil tussen de C3, C3 Pro en de C4. Heb zelf de C3 in de XXL, maar zou de Pro in een XL moeten nemen. Pasvorm van de C4 is waardeloos, zakt over je hoofd heen (te groot), vreemde bubbel (het grotere vizier)...
Nu rijdend met een C3 Pro, en weer tevreden.

Kun je voor Schubert ook personal fitting krijgen? Weet wel bij Shoei...
 
Let op,
Niet elk verkooppunt van Shoei doet de "personal fitting",
Best vooraf informeren of ze de vervangstukken in huis hebben.
CF-moto doet het niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan