Is de Suzuki GSX 600 F een tourmotor

Top motor GSX600F. Ik heb vorige week mijn Dragstar Classic ingeruild voor een GSX600F.
De Dragstar is ook een leuke motor, maar niet vooruit te branden. Daarbij roest ie onder je kont vandaan. Over mietenbrommers gesproken :Z

Ik gebruik de GSX voor woon/werkverkeer. Daar voldoet ie prima aan. Heb je echter de keuze tussen een 600 of 750, zou ik voor de 750 gaan. Bij het sporten, merk je het verschil duidelijk.

Ik zou de 600F toch wel meer als een sportmotor omschrijven. Gezien de zithouding en snelheid.
Maar zeg dit niet tegen de sportmotorfanaten.

Ik denk niet dat je een slechte motor hebt aan de GSXF. wat je ook kiest. Succes!!

Ik sluit me daar helemaal bij aan. Weliswaar is het verschil in prestaties tussen de GSX600F en de GSX750F veel meer dan je op grond van de motorinhoud zou verwachten, maar de 600 is zeker minstens zo sportief als hij tourderig is...
 
Ik heb vorige week mijn Dragstar Classic ingeruild voor een GSX600F. :X
De Dragstar is ook een leuke motor, maar niet vooruit te branden. Daarbij roest ie onder je kont vandaan. Over mietenbrommers gesproken :Z
Ik zie dat jij een andere interpretatie van mietenbrommer hebt dan ik. Als je een snelle motor zoekt moet je idd geen Dragstar kopen, volgens mij moet je dan zelfs helemaal geen chopper kopen. Mijn Dragstar roest ook niet maar ik rij dan ook niet in de winter en niet als het regent en de motor staat in een verwarmde garage.

Ik begrijp je keuze niet maar toch veel plezier met je Suzuki
 
ik heb elders op het forum gelezen dat de gsx600f word vergeleken met een zwangere walvis,nee niet vergeleken ,hij word zwangere walvis genoemd,niet echt positief dus,vind de eerdere modellen mooier ,dan de nieuwe,over de nieuwe kan ik alleen zeggen dat ik er nooit 1 zal kopen,hij spreekt me gewoon niet aan.
 
ik heb elders op het forum gelezen dat de gsx600f word vergeleken met een zwangere walvis,nee niet vergeleken ,hij word zwangere walvis genoemd,niet echt positief dus,vind de eerdere modellen mooier ,dan de nieuwe,over de nieuwe kan ik alleen zeggen dat ik er nooit 1 zal kopen,hij spreekt me gewoon niet aan.

Fijn dat je dat vindt, maar wat heeft dat de maken met de vraag of de 600F een tourmotor is? :)
 
Fijn dat je dat vindt, maar wat heeft dat de maken met de vraag of de 600F een tourmotor is? :)
mwa is wat inside info weetje 8-) ,is voor somige mensen belangrijk om te weten wat een ander er van vind namelijk,en ik ben niet de enigste die offtopic l.lt,ik ben er wel heel goed in he ?
 
Top motor GSX600F. Ik heb vorige week mijn Dragstar Classic ingeruild voor een GSX600F.
De Dragstar is ook een leuke motor, maar niet vooruit te branden. Daarbij roest ie onder je kont vandaan. Over mietenbrommers gesproken :Z

Ik gebruik de GSX voor woon/werkverkeer. Daar voldoet ie prima aan. Heb je echter de keuze tussen een 600 of 750, zou ik voor de 750 gaan. Bij het sporten, merk je het verschil duidelijk.

Ik zou de 600F toch wel meer als een sportmotor omschrijven. Gezien de zithouding en snelheid.
Maar zeg dit niet tegen de sportmotorfanaten.

Ik denk niet dat je een slechte motor hebt aan de GSXF. wat je ook kiest. Succes!!
Ik ken het gevoel, ik heb ook ooit een Dragstar ingeruild tegen een GSXF600. Je hebt het gevoel als of je op een kanon stapt.... Maar stap je daarna op een GSX-R dan beleef je dat gevoel nog eens.

Kortom, een F is een sportieve toerfiets.
 
Ik heb een F-je gekocht omdat ik het een uitstekende opstapper vond/vind. Later wordt het vanzelf wel een Busa... :+
 
Weliswaar is het verschil in prestaties tussen de GSX600F en de GSX750F veel meer dan je op grond van de motorinhoud zou verwachten

wat zijn de verschillen dan?

heb zelf de 750 inmiddels bijna twee jaar en heb er een probleemloze motor aan waar ik enorm veel plezier aan beleef. :)

jaren geleden eens proef gereden met een 600 maar staat me nog weinig van bij om eerlijk te zijn afgezien van dat ie lekker liep ;)
 
wat zijn de verschillen dan?

heb zelf de 750 inmiddels bijna twee jaar en heb er een probleemloze motor aan waar ik enorm veel plezier aan beleef. :)

jaren geleden eens proef gereden met een 600 maar staat me nog weinig van bij om eerlijk te zijn afgezien van dat ie lekker liep ;)

De 750 is *veel* krachtiger:

750F: 68,1 kW (93 pk)/10.500 t.p.m. ** 66,7 Nm/9.500 t.p.m. ** 211 kg
600F: 58,7 kW (80 pk)/10.500 t.p.m. ** 55,2 Nm/9.500 t.p.m. ** 208 kg

Het gewichtsverschil is miniem, maar zoals je ziet is er een groot verschil in koppel en vermogen ;)
 
Ik zie dat jij een andere interpretatie van mietenbrommer hebt dan ik. Als je een snelle motor zoekt moet je idd geen Dragstar kopen, volgens mij moet je dan zelfs helemaal geen chopper kopen. Mijn Dragstar roest ook niet maar ik rij dan ook niet in de winter en niet als het regent en de motor staat in een verwarmde garage.

Ik begrijp je keuze niet maar toch veel plezier met je Suzuki


Jij hebt geen mietenbrommer....maar tis een brommer met een mietje :P
 
De 750 is *veel* krachtiger:

750F: 68,1 kW (93 pk)/10.500 t.p.m. ** 66,7 Nm/9.500 t.p.m. ** 211 kg
600F: 58,7 kW (80 pk)/10.500 t.p.m. ** 55,2 Nm/9.500 t.p.m. ** 208 kg

Het gewichtsverschil is miniem, maar zoals je ziet is er een groot verschil in koppel en vermogen ;)
Yamaha Fazer? De Fazer 600 heeft al meer PK's dan de 750F! Wat minder kuip, maar minstens net zo goed in toer en sportief rijden *D ...

Het drooggewicht is ongeveer 190kg (210kg ongeveer incl. volle tank) en de prijs voor een uit 1999 zal niet veel verschillen.
 
Persoonlijk vind ik de GXS 600 F een echte allrounder. Het is geen SS en geen Tourbuffel, maar je kan er mee sporten en ook prima mee touren. Beide doe ik graag met de mijne. Het is in ieder geval een fiets waar je heel veel plezier van kan hebben.
 
Ik heb zelf een GSX750F van 2000. Ideale motor vind ik. Ik noem het zelf een sportieve toermotor. Als je wil toeren gaat dat erg goed, wil je gassen, dan kom je aardig met de rest mee... Ik kan niet oordelen over de 600, maar qua rijeigenschappen zal dat wel hetzelfde zijn, goed dus.

Ikzelf vind dat de passagier een beetje "verloren" zit. Andere die achterop hebben gezeten vinden het wel fijn zitten. (Ik rijd natuurlijk het liefst zelf ;) )

Wat betreft de prijs, met 38k km vind ik het voor een 600 redelijk veel. Ik heb die van mij voor ongeveer hetzelfde geld gekocht, met maar 13000 km erop, alarm, sloten(schijfslot en scharnierenslot), hoes voor eroverheen, druppellader, tanktas.
 
ik heb een gsxf 600 gehad heb er drie jaar tijd zon 20 duizend mee gereden was er zeer tevreden over tourtochten mee gereden enook lekker mee gescheurt 245 km op teller bouwjaar was 91 toen ik hem inruilde stond er 42 km op de teller probleemloze fiets ben toen over gestapt naar de gsx-r750
 
De GSX600F was mijn 1e bike, zo'n 4 jaar geleden. Ik zou hem willen omschrijven als een sportieve toerfiets. Ik denk dat de 750 nog iets meer toerfiets is door de hoger geplaatste stuurhelften en die extra PK's zijn natuurlijk mooi meegenomen. Ik heb er 10 maanden met heel plezier 10.000 km mee weggereden. Daarna gekozen voor een Bandit 600S (nog meer toerfiets) en inmiddels al weer dik 2 jaar en 45.000 km een RF900. Tja zo gaat dat :+

bannerklein.gif
 
Weet iemand trouwens waarom er een beperkte serie is geweest die 86pk had ipv. 80pk en de huidige 78pk? Waar komt dat verschil vandaan?
 
Het oude model ('88-'98) had 86 PK, het nieuwe model (vanaf '98) 80 PK. Het verschil heeft vast te maken met het voldoen aan milieu eisen.
 
Ja, dit is een oud topic volgens oma, maar toch;

Suzuki GSX600F wordt door racers inderdaad vaak afgedaan als
een wat mindere motor.
Ben vorig jaar van een Yamaha FZR 600 (94) overgestapt op
een nieuwe GSX600F. Perfecte motor, zowel om flink te gassen
als om lange einden te toeren. Na uren rijden nergens last van.

Wel één dingetje aangepast: die belachelijke standaard uitlaat
vervangen voor een Bos Oval!
 
De standaard uitlaat klinkt inderdaad nergens naar. Net een rauwe naaimachine..
 
De standaard uitlaat klinkt inderdaad nergens naar. Net een rauwe naaimachine..
Aha! Dus het is mijn uitlaat...
Ik rij nou een maandje op mijn GSX600F en vroeg me af waarom ie zo reutelt... hij klinkt af en toe wat verkouden :) Andere uitlaat nodig dus :P
 
Ik ben vorige week ook naar een GSX600F weeste kijken uit '98 en hoogst waarschijnlijk wordt dat 'um :]

Maar kan er van dit topic niet het grote GSX 600/750 F topic worden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan