Is de Suzuki GSX 600 F een tourmotor

Digibiker

MF'er
28 nov 2003
52
0
Brabant
Ik ben op zoek naar een degelijke tourfiets. Nu kan ik een Suzuki GSX 600 F kopen. De motor heeft al wel 38000 km gelopen. Is dit een betrouwbare tourfiets waar ik ook af en toe nog eens flink mee kan gassen.

8-)
 
ja, is een betrouwbare tourfiets waar erg goed mee te gassen is. Het gaat natuurlijk nooit zo snel als een moderne supersport. Heeft gewoon genoeg vermogen om toch lekker door te gassen.

38000 is voor een goed onderhouden GSX600F peanuts
 
Lijkt me een uitstekende keuze. En ja 38k voor een goed onderhouden japanner is peanuts, zal je zeker geen spijt van krijgen. Volgens mij veel motor voor weinig geld.
 
die van mij is ook van 1999 en ik heb afgelopen 31 december 5250 euro betaald. Kan er zeker lekker mee gassen (heb nog niet harder dan 210 gereden maar vond dat eigenlijk hard zat haha), heb er inmiddels ruim 12000 km mee gereden en bevalt prima, zeker omdat het m'n eerste is. :]
 
de gsx 600 f is een beetje een ondergewaarderde fiets. m.i. ten onrechte. zou er zelf niet zo snel ééntje kopen (te 'ronde' styling) maar heb er goede verhalen over gehoord. schijnen betrouwbaar te zijn en goed schikt voor veel km's including woon-werk
 
Ze zijn zeker erg betrouwbaar. Het is niet een toerfiets pur sang, maar ook geen sportfiets. Het zit er eigenlijk een beetje tussenin... Leuk om op te beginnen (doe ik dus ook... :] )
 
De GSX-600F is een fantastische toermachine maar geen buffel. Daarvoor neigt 'ie weer een beetje te veel naar het "sportieve". Toevallig heb ik de mijne te koop staan. Wellicht dat er geinteresseerden zijn.

full

HaveBlue's '99 GSX-600F te koop
 
Ehhrm, da's Cisco de kater. Hij lijkt zo lief maar ondertussen laat 'ie Rottweilers, Dobermanns en Duitse herders alle hoeken van de kamer zien. Hij zoekt ze zelfs actief op en sleept ze na de overwinning ook mee naar huis om z'n slachtoffer trots aan z'n baas en bazin te laten zien.

Maar om even op je vraag terug te komen:

Nee, Cisco is niet te koop.
 
die van mij is ook van 1999 en ik heb afgelopen 31 december 5250 euro betaald. Kan er zeker lekker mee gassen (heb nog niet harder dan 210 gereden maar vond dat eigenlijk hard zat haha), heb er inmiddels ruim 12000 km mee gereden en bevalt prima, zeker omdat het m'n eerste is. :]

Voor 7000 euri koop je een nieuwe. Dan koop je voor 1750 minder toch geen fiets die 4 a 5 jaar oud is
 
Hoi,

Ik heb sinds juni m'n rijbewijs en heb dan ook een Gsxf-600 gekocht('98 met 14000km). Ik rij er dagelijks mee (woon-werkverkeer) en ben er in september mee naar de Côte d'Azur gereden (3500km op 7dagen). Ik heb ondertussen al zo'n 15000km mee gereden en heb niets van klachten...
Tot nog toe zeer betrouwbare motor, ook ideaal als opstapmoto...

succes ermee!
greetz
 
Bonjour,

Ik heb 2x een GSX600F gehad. De eerste was van 1995 en de tweede was van 2000. Ik ben altijd hartsikke tevreden geweeste over ze allebei. Ik heb echt NOOIT technische problemen ermee gehad. Gewoon goed dus. Een opmerking moet ik wel maken: het frame vertoonde bij beiden lichte roestvorming. Dat is wel een bekend probleem bij Suzuki en dat zou beter moeten.
In 2003 werd mijn GSX gestolen. En toen ben ik toevallig tegen een Honda GL1500 F6C Valkyrie aangelopen en heb die gekocht. Dit was de eerste motor van mij die geen Suzuki was...........

CONCLUSIE: een GSX600F is altijd goed! Zeker vanwege zijn prijs-/kwaliteitverhouding.

Groeten,
Edwin
 
Hallo,

Rij zelf ook sinds een jaar op een GSX600F uit 2002 en hij bevalt prima. 8-) Het is een prima motor ook voor de langere afstanden.

Kijk eens even op de site van Suzuki GSX 600/750/1100F Club. Daar kun je een berg aan informatie vinden over de GSX600F en waar je bijvoorbeeld op moet letten bij de aanschaf van zo'n motor. :]
 
Ik ben op zoek naar een degelijke tourfiets. Nu kan ik een Suzuki GSX 600 F kopen. De motor heeft al wel 38000 km gelopen. Is dit een betrouwbare tourfiets waar ik ook af en toe nog eens flink mee kan gassen.

8-)
Goed fietsje niks mis mee, snel zat, goede zit houding, zuinig,nouwat wil je nog meer :]
 
Joh ga ergens anders lopen trollen... Dat soort opmerkingen voegt niets toe aan de discussie.
 
Top motor GSX600F. Ik heb vorige week mijn Dragstar Classic ingeruild voor een GSX600F.
De Dragstar is ook een leuke motor, maar niet vooruit te branden. Daarbij roest ie onder je kont vandaan. Over mietenbrommers gesproken :Z

Ik gebruik de GSX voor woon/werkverkeer. Daar voldoet ie prima aan. Heb je echter de keuze tussen een 600 of 750, zou ik voor de 750 gaan. Bij het sporten, merk je het verschil duidelijk.

Ik zou de 600F toch wel meer als een sportmotor omschrijven. Gezien de zithouding en snelheid.
Maar zeg dit niet tegen de sportmotorfanaten.

Ik denk niet dat je een slechte motor hebt aan de GSXF. wat je ook kiest. Succes!!
 
Zelf ben ik een tijdje overgestapt naar een Honda VFR 750. Dit is echt een lekkere motor ook om te toeren. Wil je vervolgens een stukje branden dan gaat dit ook met hetzelfde gemak. Volgens mij zijn er genoeg VFR's te krijgen voor het budget wat jij in gedachten had. Natuurlijk wil ik het je niet moeilijker maken :+

In iedergeval succes met het zoeken naar de geschikte motor.

Groet,
Gert
 
Terug
Bovenaan Onderaan