Is deze benzine kraan nog te redden?

Kabouter Puntmuts

Blue Ninja
19 mei 2003
7.702
872
IJsselstein
Dit is de benzine kraan van een ZX-9R uit 2002

full


en in dat gaat hoort een verloop stukje te zitten waarop je de benzine slang aansluit.

[i.v.m. één foto per post, door naar de volgende post]
 
en dit is het verloop stukje dat nog steeds aan de benzine slang zit

full


Normaal gesproken zit dat verloop stukje vast in de benzine kraan en haal je benzine slang los.
Is dat verloop stukje nog vast te krijgen in de benzine kraan? Met lijm??

Het moet natuurlijk niet zo zijn dat deze er ooit ergens in the-middle-of-nowhere eraf springt.
En ik weet dat ik ook bij een sloop een andere kan kopen maar dat kost weer zoveel tijd.
 
Neem goeie 2componentenlijm en in mekaar dat ding. (Benzinebestendige)
Van te voren goed reinigen en slang ff verwijderen , druk komt er nauwelijks op , succes.
 
Ff serieus.....een benzinekraantje lijmen......

Wat kost een nieuwe nou?
Ik heb vorig jaar een nwe op mn CBR gezet, koste 100,00 , daar ga je toch niet voor lijmen met de kans dat hij weer los komt, en je in the middle of nowhere met pech komt te staan......
 
Ff serieus.....een benzinekraantje lijmen......

Wat kost een nieuwe nou?
Ik heb vorig jaar een nwe op mn CBR gezet, koste 100,00 , daar ga je toch niet voor lijmen met de kans dat hij weer los komt, en je in the middle of nowhere met pech komt te staan......

Yep
Zo zit het al vanaf de fabriek ook al.
Bij jouw nieuwe kraan dus ook.
kan je nog steeds in the middle of nowhere met pech komen te staan
 
Laatst bewerkt:
Ff serieus.....een benzinekraantje lijmen......

Wat kost een nieuwe nou?
Ik heb vorig jaar een nwe op mn CBR gezet, koste 100,00 , daar ga je toch niet voor lijmen met de kans dat hij weer los komt, en je in the middle of nowhere met pech komt te staan......

Geef die 100 € maar aan mij en dan geef ik TS 20 voor zó n potje? :o










:+
 
Geef die 100 € maar aan mij en dan geef ik TS 20 voor zó n potje? :o


Bij mij zat een interne lekkage, ik zei dat om aan te geven wat een nwe kraan koste, dat potje van jou hoef ik niet dus 😉

Ik begrijp niet dat er voor zo'n klein bedrag niet gewoon een nwe kraan op gaat als hij lekt of kapot is.

Maar ik geloof dat ik de enige ben hier, ik zal me rustig houden, maar bij mij was dit geen vraag.....








:+~[/quote]
 
Laatst bewerkt:
Schoonmaken, goede pakkingplak en voorzichtig terug plaatsen.

Ik ken zelfs dergelijke kranen waar vervangende tuutjes voor zijn, om zelf te vervangen.
 
Bij mij zat een interne lekkage, ik zei dat om aan te geven wat een nwe kraan koste, dat potje van jou hoef ik niet dus 😉

Ik begrijp niet dat er voor zo'n klein bedrag niet gewoon een nwe kraan op gaat als hij lekt of kapot is.

Maar ik geloof dat ik de enige ben hier, ik zal me rustig houden, maar bij mij was dit geen vraag.....l

:+\
[/quote]


Jij bent TS niet, dus je komt er nog slechter vanaf.


Een nieuwe kraan is wel een goeie tip maar dan iets goedkoper. Een degelijke vervanger kost geen 100.
 
Laatst bewerkt:
OK bedankt voor de reacties :)
Ik ga op zoek naar 'pakkingplak' en ik zal eerst eens naar Locktite kijken.

on a side note: Ik wil deze bike low budget houden, daarom niet gelijk een nieuwe kraan.

Al dat gepoets is ook nergens goed voor
Zit je nou te rellen!? :+
Heeft niets met poetsen te maken. Had dit probleem al toen ik deze 9 uit elkaar haalde; wilde zo snel mogelijk alles waar benzine in zit los hebben en niet in huis.
 
Ff serieus.....een benzinekraantje lijmen......

Wat kost een nieuwe nou?
Ik heb vorig jaar een nwe op mn CBR gezet, koste 100,00 , daar ga je toch niet voor lijmen met de kans dat hij weer los komt, en je in the middle of nowhere met pech komt te staan......

Edit: ik was niet de eerste zag ik later, maar alsnog, dat bevestigd in ieder geval iets.

Wauw.. als het niks is dan mag je het wel ff overmaken hoor.

Zeker als je het voor 10 euro kan fixen en daarna nog een lijm over hebt die je ook voor andere dingen kan gebruiken is dat een prima oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

Probeer het anders te solderen met een klein propaanbrandertje, beetje S39 vloeimiddel op het pijpje, het pijpje erin steken, opwarmen en een beetje soldeertin erop los laten.

Groeten en succes ermee.
 
Als hij niet zou slijten was hij niet kapot gegaan 😁

Met dit soort logica heb je altijd een weerwoord maar kom je niet echt heel erg slim over :+





Hallo.

Probeer het anders te solderen met een klein propaanbrandertje, beetje S39 vloeimiddel op het pijpje, het pijpje erin steken, opwarmen en een beetje soldeertin erop los laten.

Groeten en succes ermee.

Wel eerst even kijken of de vlotterkamer echt leeg is :+ _O-
 
Laatst bewerkt:
Absoluut, mits je wat vloeimiddel gebruikt zodat de tin goed de ruimte tussen de kraan en het pijpje op kan vullen, en eventueel het kraantje en pijpje een beetje voorverwarmd zit dat hartstikke vast.
Vreemd, Ik lees overal dat aluminium niet te solderen is zonder speciaal vloeimiddel en zelfs dan heel moeizaam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan