Is deze remklauw nog te redden?

k0en

MF veteraan
Donateur
18 jan 2004
3.210
3.479
Utrecht
Achterremklauw zat bij aankoop al behoorlijk vast. Nu de tijd voor groot onderhoud, en alles los gehaald. Nu is mijn vraag, wat zouden jullie doen met deze klauw? Is dit nog te redden? Corosie verwijderen met een Dremel en polijsten? Of is het rijp voor het oud ijzer?

Ene zijde:
DSC_4978_1.JPG
DSC_4979_1_1.JPG

Andere zijde:

DSC_4980_1.JPG

DSC_4981_1.JPG
 
Ik vraag zulke dingen aan de kleinschalige merkonafhankelijke motorzaak hier om de hoek. Als ik dit draadje lees weet ik weer waarom.
Ik vraag daarover niks, punt 1 wegens wat ik weet en punt 2 wat ik op M.-F. wijzer ben geworden over remklauwen...
Slopen, schoonmaken, inmekaar zetten en gaan. En dan kan het nog steeds heel raar lopen (net als Lucille Werner)
 
In Nederland wordt heel snel geroepen: "Vernieuwen, niet meer te repareren, niet veilig, etc.". Dat is een teken van welvaart volgens mij. In landen waar ze het minder goed hebben dan wij, wordt bijna alles gerepareerd en "opgefixt". Schuurpapiertje, zoetvijltje, en weg gaat ie weer. En zoals ik hierboven heb gelezen denk ik ook dat men veel te bang is, en overal apen en beren op de weg ziet. Volgens mij is deze remklauw ook nog prima te gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan