Is dit bezwaarschrift goed?

jouw verbeterde versie, nou maar hopen dat ik mag voorkomen bij de rechter... :X

Dat mag je.....uiteindelijk tenminste.
Je hebt nu een bezwaarschrift ingediend bij de officier van justitie. Die gaat het eens bekijken en gaat daar wat van vinden. Reken erop dat hij/zij alleen bekijkt of het feit begaan is en met de omstandigheden en overwegingen verrekte weinig rekening houdt. Zodra de ovj daar dus iets van gevonden heeft, gaat hij je dat schriftelijk mededelen. Kan zijn iets van: "je hebt gelijk, het is geen stijl van die mierenneukers, ik verscheur de boete" of het kan (waarschijnlijker) iets worden van: "je hebt precies gedaan wat niet mocht en waarvoor je bekeurd bent, niet zeuren maar betalen". In het tweede geval zit er een nieuwe acceptgiro bij. Je bezwaarschrift schort namelijk de termijn van zes weken waarbinnen je moet betalen op. Bij die nieuwe acceptgiro krijg je ook weer zes weken betaaltijd. Of de tijd om in beroep te gaan bij de rechtbank. In dat geval schrijf je opnieuw naar de officier van justitie en zegt dat je het niet eens bent met zijn/haar zienswijze en de zaak bij de rechter wilt voorleggen. Deze tweede brief noem je een beroepsschrift. Je zult dan de boete moeten betalen, dit is een zekerheidsstelling. Kom je niet opdagen bij de zitting, of de rechter stelt je in het ongelijk, dan heeft justitie zijn centjes al veilig binnen. Geeft de rechter je gelijk, dan krijg je de centjes netjes terug gestort. Hoe dan ook, of je uiteindelijk naar de rechter gaat is jouw eigen keuze, je hebt daar namelijk het recht toe.

Succes!
 
De toegestane snelheid is hier 80km/h en inhalen is verboden m.u.v tracktoren.

Track-toren kom je alleen op Zandvoort tegen, niet strategisch om te beweren dat je er eentje hebt ingehaald :+ "Tractoren" is beter.

Veel succes, lullig voorval maar vrees dat je niet onder bekeuring uitkomt. Heb zelf ooit een prent gekregen voor inhalen over doorgetrokken streep van een auto met een fietsen-rek op de trekhaak dat kennelijk niet goed vast zat en steeds schever ging hangen. -O-
 
Nooit geschoten is altijd mis!

Uit ervaring weet ik dat een beroepsschrift (dus bij de rechter) leuke terugstortingen kan opleveren.
't Was een twijfelgeval; wat de rechter ook vond en ik kreeg het voordeel van de twijfel *O* *O* *O* *O*

Gelukkig niet naar mijn verleden gekeken (lease-auto *O* *O* *O* *O* )

Veel succes ieg

Ciao
 
Dat mag je.....uiteindelijk tenminste.
Je hebt nu een bezwaarschrift ingediend bij de officier van justitie. Die gaat het eens bekijken en gaat daar wat van vinden. Reken erop dat hij/zij alleen bekijkt of het feit begaan is en met de omstandigheden en overwegingen verrekte weinig rekening houdt. Zodra de ovj daar dus iets van gevonden heeft, gaat hij je dat schriftelijk mededelen. Kan zijn iets van: "je hebt gelijk, het is geen stijl van die mierenneukers, ik verscheur de boete" of het kan (waarschijnlijker) iets worden van: "je hebt precies gedaan wat niet mocht en waarvoor je bekeurd bent, niet zeuren maar betalen". In het tweede geval zit er een nieuwe acceptgiro bij. Je bezwaarschrift schort namelijk de termijn van zes weken waarbinnen je moet betalen op. Bij die nieuwe acceptgiro krijg je ook weer zes weken betaaltijd. Of de tijd om in beroep te gaan bij de rechtbank. In dat geval schrijf je opnieuw naar de officier van justitie en zegt dat je het niet eens bent met zijn/haar zienswijze en de zaak bij de rechter wilt voorleggen. Deze tweede brief noem je een beroepsschrift. Je zult dan de boete moeten betalen, dit is een zekerheidsstelling. Kom je niet opdagen bij de zitting, of de rechter stelt je in het ongelijk, dan heeft justitie zijn centjes al veilig binnen. Geeft de rechter je gelijk, dan krijg je de centjes netjes terug gestort. Hoe dan ook, of je uiteindelijk naar de rechter gaat is jouw eigen keuze, je hebt daar namelijk het recht toe.

Succes!
Derde optie is dat de officier van justitie na het beroepsschrift alsnog besluit om de boel te laten vallen en dat je dus niet voor de rechter hoeft te verschijnen. Das tenminste bij mij gebeurd.
1) Bezwaar aangetekend
2) Melding van OvJ dat ik niet moet zeuren maar moet betalen
3) Betaald
4) Beroep aangetekend
5) Brief van OvJ dat ie alsnog besloten heeft om de beschikking te vernietigen
6) Geld teruggekregen
 
De vierde optie is dat je snel al je spaarcentjes opneemt en vlucht naar Zuid-Amerika. Op die manier ontloop je je boete en het schijnt dat je het daar best lang kan uithouden zonder dat ze je vinden.. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan