Is dit draad goed genoeg om te krimpen?

Mattijs86

MF'er
5 jun 2017
59
18
Houten
Hoi allemaal,

Ik sta op het punt om de nieuwe connector te krimpen die in de nieuwe spanningsregelaar gaat. (Spanningsregelaar was stuk met een gedeeltelijk gesmolten stekker als gevolg)

Nu valt op bij het strippen van de kabel dat het koper wat zwart geblakerd is. (Zie foto)

Ik heb er nu 2x 4mm afgestript in de hoop dat er meer koperkleurige draad zich zou voordoen maar helaas.

Zal dit voor problemen zorgen of niet? Of moet ik het draad toch echt gaan vervangen?

Gr Mattijs
 

Bijlagen

  • E9992654-7FB5-45C9-8B3D-CBDF858E3DAF.jpeg
    E9992654-7FB5-45C9-8B3D-CBDF858E3DAF.jpeg
    209,8 KB · Weergaven: 186
Iemand een idee hoe ik de kabelschoen uit de stekker kan krijgen?

En deze doorverbinding, hoe heet dit en waarste vinden? Of goed alternatief
 

Bijlagen

  • 943FD979-6B50-48DA-8149-0C7B3FDCCE4F.jpeg
    943FD979-6B50-48DA-8149-0C7B3FDCCE4F.jpeg
    124,3 KB · Weergaven: 107
  • 33C6B704-AC7D-421C-80A9-2F5A1097E95B.jpeg
    33C6B704-AC7D-421C-80A9-2F5A1097E95B.jpeg
    159,9 KB · Weergaven: 103
Eerst : draadkleur dit wijst er op dat er er te veel vermogen door de draad is gelopen. ( je bent er net op tijd bij )
oorzaak te veel overgangs weerstand ( slechte verbinding ) of draad doorsnede te klein .
contacten uit connector halen ,daar zijn speciale hulp stukje voor te koop .
ik zelf heb veel resultaat met dunne schroevendraaier en leesloep,daarmee kun je goed zien waar het weerhakje zit .
 
Hoi allemaal,

Ik sta op het punt om de nieuwe connector te krimpen die in de nieuwe spanningsregelaar gaat. (Spanningsregelaar was stuk met een gedeeltelijk gesmolten stekker als gevolg)

Nu valt op bij het strippen van de kabel dat het koper wat zwart geblakerd is. (Zie foto)

Ik heb er nu 2x 4mm afgestript in de hoop dat er meer koperkleurige draad zich zou voordoen maar helaas.

Zal dit voor problemen zorgen of niet? Of moet ik het draad toch echt gaan vervangen?

Gr Mattijs
Mattijs, daar kan je gewoon een kabelschoen aan knijpen. Die draad is zo donker omdat die nat geweest is. Als je een paar keer met een combinatietang de aders doorelkaar knijpt komt er weer koper onder vandaan.
@W.Berenschot het is inderdaad dezelfde verkleuring als heet geweest koper maar de isolatie gaat er bij die temperaturen aan, en dat is hier nog heel
 
ik ben ook wel benieuwd waarom er op foto 2 , 2 draden naar 1 gebeund zijn, word er daardoor niet teveel gevraagd ?
Gebeurt ernstig vaak: Hoe krijg je anders bivoorbeeld 2 achterlampjes aan het branden??? Dit is naast 2 draden ín een connector de beste oplossing om meerdere gebruikers aan te sluiten


Even een chemieles: De zwarte laag op het koper is koperoxide, niet te verwarren met koperhydroxide, dat is groen. Er is wel een middeltje om koperoxide (C2O geloof ik) op te ruimen maar ik weet niet of dat lang doorwerkt...
 
Gebeurt ernstig vaak: Hoe krijg je anders bivoorbeeld 2 achterlampjes aan het branden??? Dit is naast 2 draden ín een connector de beste oplossing om meerdere gebruikers aan te sluiten


Even een chemieles: De zwarte laag op het koper is koperoxide, niet te verwarren met koperhydroxide, dat is groen. Er is wel een middeltje om koperoxide (C2O geloof ik) op te ruimen maar ik weet niet of dat lang doorwerkt...
dan is de oplossing of verbinding wel goed, maar dat kan toch gedaan zijn zonder te letten op het verbruik ? , aangezien er draden zijn door/verbrand ?
 
dan is de oplossing of verbinding wel goed, maar dat kan toch gedaan zijn zonder te letten op het verbruik ? , aangezien er draden zijn door/verbrand ?
Dan heb je mijn andere antwoorden niet gelezen en zit je te vroeg te mauwen: Er is niks verbrand.
Motorfietsfabrikanten houden wel rekening met het verbruik, op enkele miskleunen na.
 
Allereerst weer enorm bedankt voor de reacties! Ik heb de kabelschoen uit de connector gekregen!

Mattijs, daar kan je gewoon een kabelschoen aan knijpen. Die draad is zo donker omdat die nat geweest is. Als je een paar keer met een combinatietang de aders doorelkaar knijpt komt er weer koper onder vandaan
Ik begrijp niet wat je bedoelt met kabelschoen aan knijpen. Heb je een voorbeeld?
Ik vervang de beide draden waar het mis is gegaan in geheel. Bij het zoeken in de kabelboom ben ik dit tegen gekomen.
ik ben ook wel benieuwd waarom er op foto 2 , 2 draden naar 1 gebeund zijn, word er daardoor niet teveel gevraagd ?
Ik ken niet de geschiedenis van deze motor tussen 2009 en 2016. Daarna wel want ik verzorg hem goed. (Op het poetsen na dan, rijdt er te veel mee;) )

Dit bruine draad die doorgelust is komt van de spanningsregelaar en zit hier aan het bruine draad dat , als het goed is, naarcde schakelaars aan de rechter stuurhelft.
 
Dan heb je mijn andere antwoorden niet gelezen en zit je te vroeg te mauwen: Er is niks verbrand.
Motorfietsfabrikanten houden wel rekening met het verbruik, op enkele miskleunen na.
ik zie 2 vraagtekens , dus lijkt mij dat ik niet mauw, maar iets vraag.
Daarnaast zie ik een groot blauw plakkend vlak, ik weet niet wat het is maar ik sluit niet uit dat het niet origineel is.
Maar ik merk al weer in wat voor bui je bent, dus ik ga wel hoor , ik kijk zelf wel waarheen ;)
 
ik zie 2 vraagtekens , dus lijkt mij dat ik niet mauw, maar iets vraag.
Daarnaast zie ik een groot blauw plakkend vlak, ik weet niet wat het is maar ik sluit niet uit dat het niet origineel is.
Maar ik merk al weer in wat voor bui je bent, dus ik ga wel hoor , ik kijk zelf wel waarheen ;)
Juist dit zijn originele doorverbinders, of iig lijken ze er op. Vroeger (vroegâh) werd dat gesoldeerd.
 
Mattijs, daar kan je gewoon een kabelschoen aan knijpen. Die draad is zo donker omdat die nat geweest is. Als je een paar keer met een combinatietang de aders doorelkaar knijpt komt er weer koper onder vandaan.
@W.Berenschot het is inderdaad dezelfde verkleuring als heet geweest koper maar de isolatie gaat er bij die temperaturen aan, en dat is hier nog heel
200% :^
 
Terug
Bovenaan Onderaan