Is dit een goed idee?

Klaar staan met een paar zakken snelbeton en wat emmers water. Iemand op motorfiets er echt te hard op laten af rijden zodat de klep maximaal naar beneden gaat. Hup beton en water er in en het ding is buiten dienst.
Of 10ltr benzine er in en in de fik
 
Helaas. Uit jouw link: A fair treatment regardless of vehicle type. Er wordt geen onderscheid gemaakt. Dat kan ook niet met slechts een laser (ws een lasergun, nu vast gemonteerd). Er zal tweeweg communicatie moeten plaastvinden bijv doordat ambulances, brandweer en politieauto een transponder hebben die aangestraald wordt. Die moet je eerst gaan monteren en dan zijn we een heel eind verder
Met KAR zou dat zo kunnen.
 
Vergeleken met een normale drempel lijkt mij dit een prima alternatief (als het aangegeven staat met een bord). Liever een kuiltje dan een drempel die eigenlijk veel te hoog/steil is voor de maximumsnelheid, daar heb ik echt een hekel aan. Mijn auto is prima geschikt voor drempels maar bij sommige gaat de auto springen, als dat gebeurt gooi ik gewoon het gas erop, als ze niet goeie drempels kunnen maken ga ik me ook niet aan de snelheid houden.

Met de motor weinig last van drempels eigenlijk, met hyperpro worden drempels springschansen. Gewoon een tikje gas net voor de drempel en je maakt een vette (mini) wheelie, is eigenlijk ook nog comfortabeler dan normaal over een drempel heen gaan. Met een allroad maken de drempels helemaal geen schijn van kans.
 
En ze denken werkelijk dat het gaat helpen? Ding ligt er 1 week dan remt de helft ervoor af en geeft weer plankgas na het passeren, zelfde als met flitspalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Enige jaren geleden heeft in Kloosterhaar (ov) een drempel gelegen, die omhoog kwam als men te snel reed.
Als je binnen de norm (50 km/h reed,) was het gewoon een vlak stuk weg.
Na korte tijd heeft de provincie deze weer moeten uitschakelen en is de drempel later weggehaald.
Het was gewoon te gevaarlijk!!!!
 
Dit valt bij mij in bakje "We halen uw remmen weg want dan zult u wellichtniet zo hard rijden"
 
Ik zag dit ding een paar dagen geleden op TV en als je inderdaad iets te hard rijdt dan voel je 'm goed als je eroverheen rijdt, maaaaaaarrrrrrr als je echt te hard rijdt (20+ km/h) dan merk je er bijna niks van en voelt het als een klein hobbeltje. Aldus de journalist die 't liet zien...in een auto.
Wanneer hij iets te hard reed hoorde je ook echt *BAM* *BAM* en toen ie echt te hard reed was het *plok* *plok*.

Dus ik denk dat het alleen maar uit gaat lokken dat mensen nog ff iets harder gaan rijden ter hoogte van dat ding en dat stukje en na dat ding weer rustiger aan doen.

Ik vind het een link ding...
 
Die kunnen gewoon doorrijden. Daarom juist dit systeem. Zodat juist dat soort diensten geen hinder ondervinden zoals met de huidige drempels wel het geval is.

De systemen hiervoor lopen nog al uiteen Ik geloof dat lokale diensten een "bakenzender " hebben, andere hebben een eigen GPS-volgsysteem aan verkeerslicht installies gekoppeld. Dat is vaak brandweer die daarmee wat lichtjes in de omgeving kan beinvloeden. Eigen inventiviteiten. Tenzij anders vermeld zijn bijvoorbeeld ambulances volledig vogelvrij, net als DSI-AT eenheden van defensie...


Als je maar hard genoeg gaat heb je er geen last van.

Het systeem kan toch niet zó snel zijn dat je er nog niet overheen bent voor de put open gaat, filmpje speelt hier niet, dus niet gezien
 
Terug
Bovenaan Onderaan