expor
Die hard MF'er
- 8 feb 2011
- 464
- 0
Hallo allen,
Vandaag gaan kijken voor mijn eerste motor en uiteindelijk een proefrit gemaakt op een R6 uit 2003 met 32.xxx op de teller. Nu beviel dat rijden prima en ziet de motor er kwa uiterlijk goed uit (kleine krasjes op carterdeksel / onderkuip, dus waarschijnlijk keer omgevallen, meer niet gezien), maar toen ik bij de jiffy naar binnen keek zag ik nogal wat prut hangen. Ik heb even een foto hieronder geplaatst.
Uploaded with ImageShack.us
Uiteraard gevraagd wat dit precies was (ik ben niet compleet a-technisch maar helemaal nieuw als het op motoren aan komt), en er werd verteld dat het 'van de waterpomp is, niks aparts'. Nou heb ik er een vinger langs gehaald en het lijkt mij iets van smeer icm vuil en iets waterigs, niet zeker of echt olie is. Er zijn vast wel mensen die mij meteen kunnen vertellen wat het is.
Daarnaast een klein beetje de vraag of de prijs reëel is, hij komt dus uit 2003 met 32.xxx op de teller. Via RDW erachter gekomen dat hij pas in april 2010 in NL op kenteken is gezet. De achterband wordt vervangen, samen met afl.beurt (wat dat waard mag zijn) en 6 maanden garantie, voor samen €5000.
Ongeacht particulier/dealer wil ik (waarschijnlijk) een keuring laten doen door bijv. van Lent, gewoon voor een stukje zekerheid voor mezelf. Is het dan een aantrekkelijke optie of kan ik net zo goed particulier gaan kijken en voor dat geld nog iets mooiers halen?
Vandaag gaan kijken voor mijn eerste motor en uiteindelijk een proefrit gemaakt op een R6 uit 2003 met 32.xxx op de teller. Nu beviel dat rijden prima en ziet de motor er kwa uiterlijk goed uit (kleine krasjes op carterdeksel / onderkuip, dus waarschijnlijk keer omgevallen, meer niet gezien), maar toen ik bij de jiffy naar binnen keek zag ik nogal wat prut hangen. Ik heb even een foto hieronder geplaatst.
Uploaded with ImageShack.us
Uiteraard gevraagd wat dit precies was (ik ben niet compleet a-technisch maar helemaal nieuw als het op motoren aan komt), en er werd verteld dat het 'van de waterpomp is, niks aparts'. Nou heb ik er een vinger langs gehaald en het lijkt mij iets van smeer icm vuil en iets waterigs, niet zeker of echt olie is. Er zijn vast wel mensen die mij meteen kunnen vertellen wat het is.
Daarnaast een klein beetje de vraag of de prijs reëel is, hij komt dus uit 2003 met 32.xxx op de teller. Via RDW erachter gekomen dat hij pas in april 2010 in NL op kenteken is gezet. De achterband wordt vervangen, samen met afl.beurt (wat dat waard mag zijn) en 6 maanden garantie, voor samen €5000.
Ongeacht particulier/dealer wil ik (waarschijnlijk) een keuring laten doen door bijv. van Lent, gewoon voor een stukje zekerheid voor mezelf. Is het dan een aantrekkelijke optie of kan ik net zo goed particulier gaan kijken en voor dat geld nog iets mooiers halen?
Laatst bewerkt door een moderator: