Is dit geschikt voor op de motor?

Globetrekker

Banned User
29 apr 2006
733
1
Ik wil graag een 12v aansluiting op de motor om bijv. m'n telefoon op te laden. Er zijn namelijk van die opladers voor je telefoon te koop die je zo in de sigarettenaansteker in de auto prik. Dat wil ik dus op mijn motor.

Nu heb ik deze gezien bij Louis:

10032919_880_FR_06.JPG


KFZ-Eurosteckdose mit 90 cm Kabel

Zum Einbau ins Fahrzeug. Mit 90 cm Kabel, Sicherung (5A) und Universal-Halter mit Kabelbindern. Zum Laden z.B. mit den Ladesteckern und zum Betreiben von 12 V-Verbrauchern wie z.B. Navigationsgeräte, Handy, Handlampe oder mp3-Player.

* nach Möglichkeit (nicht zwingend) senkrecht einbauen

En deze, speciaal voor de motor volgens Louis:

10003678_880_FR_1_03.JPG


KLEINE STECKDOSE M+S MIT 8 A SICHERUNG

Zum Laden der Batterie im eingebauten Zustand. Die Steckdose wird am Fahrzeug montiert. Die ca. 50 cm langen Anschlusskabel werden an die Fahrzeugbatterie angeschlossen.
Mooi dat die zekering al in de kabel zit, maar volgens mij moet je nog een adapter erbij kopen om dingen zoals zo'n telefoon oplader voor in de auto in dit bovenstaande ding te prikken?

Wat is het nu het verschil tussen deze twee? M'n Duits is niet zo goed en de vertaalsites geven ook niet het gewenste resultaat. Die 2e heeft Motozoom wel maar de eerste niet, dus dat helpt ook niet.

Bedankt alvast!
 
Optie 1 is een cigaretaansluiting en optie 2 is een acculaderstekker om je accu op te laden zonder dat je hem eruit hoeft te halen.
Dus ga voor optie 1 want die is wat beter afgezekerd voor jouw gebruik naar mijn mening.
 
de 1e is het standaard sigarenaansteker formaat, de 2e is een zogenaamde franse penstekker, hier passen de meeste stekkers niet in en moet je dus weer een verloop tussen zetten.

Zou altijd voor de 1e gaan, daar passen 99% van alle accesoire stekkers in
 
die eerste heb ik... doe er verder niks mee maar de vorige eigenaar heeft er haar PDA (met routeplanner) op aangesloten gehad. schijnt prima te werken.

blauw zwaailampje wat ik had staan kan er ook op, ook lache :9
 
Optie 1 is een cigaretaansluiting en optie 2 is een acculaderstekker om je accu op te laden zonder dat je hem eruit hoeft te halen.
Dus ga voor optie 1 want die is wat beter afgezekerd voor jouw gebruik naar mijn mening.


Inderdaad.

De tweede heeft een kleinere opening, zoals op motoren gebruikelijk.
Verloopstukken hiervoor zijn er ook wel, maar die kosten meteen ook weer wat.

Gewoon de eerste kiezen, en wellicht wel even opletten waar je m inbouwd.
Of even kijken of ze er ook een afdekkapje bij verkopen.
 
Als je zo'n stekker gebruikt, maakt 't nix uit
850985_LB_00_FB.EPS.jpg


De bovenste van jouw plaatjes is en aanstekergat, zoals in de auto.
De onderste is een boordspanningsconnector

Als je je telefoon wilt opladen is de bovenste het ding dat je moet kopen, Helaas niet waterdicht.

De onderste is ook niet waterdicht, alleen spatwaterdicht.
Deze
854129_LB_00_FB.EPS.jpg

is wel waterdicht ( IP67)

Deze heb je nodig als adapter
847844_LB_00_FB.EPS.jpg

Maar dat is weer heel omslachtig....

Voordeel is wel als je de bovenste neemt, dat je ook kan roken (mist je een open helmpje hebt..... ;) )
 
Dacht mijn broertje ook op de brommer, as in je neusgat schijnt erg zeer te doen of hij deed een braketest en timede hoe snel hij zijn helm af kon zetten......
 
Levensgevaarlijk zo'n ding

[me]YZ-Martin wou altijd al een onnuttige reactie maken in een topic van globetrekker[/me]
 
Of je neemt een goldwing, daar zitten er 4 op, voor:

je telefoon
je playstation
je koelbox
je portable DVD

tenzij je die Goldwing met álle opties genomen hebt.
Dan zit er geeneen op; want alles vast aangesloten
 
Ja alletwee zijn goed,de eene is voor een korte stekker de ander een lange .Kan voor laden en voor je gps/etc.Zorg voor een spannings-zekering ertussen(fuse).
Evt.even inspuiten tegen vocht en er zijn verloop stekkers bij de Handyman te koop.
Daa-grtn, 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan