is dit idioot???

aoleks

MF veteraan
19 dec 2007
5.167
2
Tilburg
jongens, ik heb een vraag...

ik heb dit eerder al in een sv topic besproken maar niemand vond het een goed idee. nou weet ik dat de meesten dat zeiden omdat ze nog met hun eerste motor bezig zijn, die willen straaks wat anders, anderen zitten met de 25kW regeling etc. ...

het begon allemaal toen ik een plaatje (nou ja, 4) op het internet had gevonden van een sv650r. dus een normale sv650 (oud model) omgebouwd naar een race fiets. heel erg leuke race kuipen, porno paint job, usd gouden voorvork, andere remschijven, noem maar op... kortom, een hele leuke sv!

en toen dacht ik: hee, dat ziet er leuk uit. wil ik ook. maar ja... die kuipen zijn hier niet te verkrijgen, het bedrijf dat ze maakt bestaat niet meer, tweedehands ook niet gevonden dus dat vervalt meteen! verder heeft mijn motor veel gelopen etc. ... bla bla bla...

maar toen zag ik een aantal fotos van dezelfde motor zonder race kuipen. en toen wist ik het: DAT moet ik hebben. denk aan een racer maar dan een naked. en ja, qua vermogen hoef ik niks meer (sv is genoeg voor mij) dus ik dacht aan een nieuwe motor bouwen met sv650 frame + blok.

wat wil ik erop zetten? hou je goed vast...

full ohlins (voorvork en schokbreker). remmerij van beringer. koplamp van een triumph street triple + xenon. stalen remleidingen. rizoma stuurgewichtjes, rem/schakelsets en rem/koppeling hevels. mat zwarte velgen met witte rimstripping (5mm). tank + tail spuiten, mat blauw + witte suzuki logo + rode tekst (performance onder de suzuki logo). led achterlicht met rode lens. superbike stuur met ducati monster 696 spiegels. ducati monster knipperlichten. hotbodies undertray (zwart). mat zwarte frame + achterbrug + onderdelen stickers op de achterbrug. regina eindeloze ketting (goud) + zwarte tandwielen. wave remschijven van braking (voor en achter). pirelli diablo strada. lighttech tankdop (zwart). digitale dashboard van koso (rx2n). nieuwe radiator + spanningsregelaar + blok (jong tweedehandse blok, gereviseerd). spatborden van carbon (pyramid plastics). arrow uitlaat systeem met originele bochten. k&n open lucht filter. NGK iridium bougies... de rest, allemaal kleine dingen!

stel je het voor als een combinatie tussen deze 2 motoren:

sv650o1wx1.jpg


sv650o2hw8.jpg


kleur, ketting enzo van de eerste. koplamp, frame enzo van de tweede!

nou weet ik een ding: dit gaat geld kosten. ja zeker. maar even denken dat je te veel geld hebt: zou je dit doen? ik so wie so, want mij hart klopt al te hard bij het zien van het eerste plaatje maar ja... wat is nou wijs?

andere motor kopen is geen optie, want het kan zijn dat ik daar ook heel veel aan wil veranderen!

niet met tomaten gooien :$
 
Laatst bewerkt:
als je de motor wil houden en niet geeft om het geld geeft wat het kost , doen !
 
Laatst bewerkt:
Ik persoonlijk zou het niet doen, maar dat is, wat jij ook al zegt, omdat ik aan 25kw vast zit en volgend jaar gewoon een andere motor wil hebben.

Maar geld is ook maar geld, en moet rollen. Als jij het wil en je kan het betalen, wie houdt je tegen?
 
Wat wil je nu met dit topic? Dat we je allemaal gaan vertellen dat het je veel geld gaat kosten maar dat je vooral moet doen wat je zelf leuk vindt?

-------

Het bouwen van zoiets gaat erg veel tijd en geld kosten, maar ik kan me voorstellen dat het erg leuk is om te doen.

En laat je niet door andere mensen vertellen wat jij mooi moet vinden.
 
't Is idioot, maar ik zou het gewoon doen. De "idioten" op deze wereld maken de boel een stuk levendiger :)

Maar waarom niet een full-system van Arrow?
 
Koplampen en kapje wat je zoekt is niet van een Triumph Street Triple maar van een Buell XB, persoonlijk vind ik ze ook een stuk subtieler als van de Triumph.
 
Laatst bewerkt:
Als je het geld, kennis en niet 2 linkerhanden hebt, doen!
Als een bedrijf iets niet meer levert is dat zeker geen reden om het niet te doen, gewoon verder zoeken, of zelf maken!

Zou het zelf ook doen *D doe het ook met mijn 350 fourtje. ;)

Hou er wel rekening mee dat je je fiets een paar maanden kwijt ben, al die verbouwingen (en de tegenslagen) duren even :) Of je moet het goed kunnen plannen :)
 
Laatst bewerkt:
Als je denkt dat het geld + moeite het resultaat waard is (ipv een nieuwe speed triple o.i.d)....dan: ja?
 
jongens, ik heb een vraag...
enz enz ............ kortom, een hele leuke sv!


wat wil ik erop zetten? hou je goed vast...

k&n open lucht filter. NGK iridium bougies... de rest, allemaal kleine dingen!

niet met tomaten gooien :$
Ik zou hier mee beginnen :+

Geld geen probleem (icesave) :? , gouden handjes :? .........DOEN
 
Laatst bewerkt:
Doen, als je je geld op de bank laat staan ben je het misschien morgen ook kwijt :+

Maar serieus...... ben je helemaal gek geworden?
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste, ja dit is idioot dat je dit wil doen (bedenkt wel dat hier echt VEEL tijd en VEEL geld in gaat zitten) maar als dit je droom is moet je dit gewoon doen!
 
Je bent inderdaad idioot ;)

Maar ook erg creatief moet ik zeggen. Over smaak valt te twisten, dus daar hebben we het maar niet over.

Als je tzt nog hulp (gereedschap of een extra setje handjes bijvoorbeeld) nodig hebt, dan mail maar.
 
Wat wil je nu met dit topic? Dat we je allemaal gaan vertellen dat het je veel geld gaat kosten maar dat je vooral moet doen wat je zelf leuk vindt?

-------

Het bouwen van zoiets gaat erg veel tijd en geld kosten, maar ik kan me voorstellen dat het erg leuk is om te doen.

En laat je niet door andere mensen vertellen wat jij mooi moet vinden.
:^

Als jij dit de fiets van jouw dromen vindt, zou ik het doen. Als jij twijfelt of dit werkelijk jouw fiets is, blijf dan dromen.

Jouw lijstje ziet er duur uit en de muntjes die je in de motor stopt zie je nooit meer terug in een tweedehandsprijsje. Dus, je moet het 100% voor jezelf willen doen, een ander zal die muntjes er nooit voor willen betalen.
 
whahaha...

het is inderdaad veel geld maar ja... ik werk niet voor niks en mijn geld besteed ik toch aan andere dingen. bovendien, hobby's zijn nou eenmaal duur dus ja, over geld praten we even niet.

ik ga morgen ofzo ff alles op papier zetten, alles wat nodig is (onderdelen + werk) en dan zo'n plan maken, ff kijken waar de totale prijs op uit komt. en dan een berekening, in hoeveel tijd kan ik x duizend euro sparen.

oh, had ik maar de zomer kanjer gewonnen :+
 
Waarom zoveel tunen? Omdat je het mooi vindt of omdat je sneller wilt gaan?
Want dan kan je beter een fabrieksaf snelle motor kopen, gsx oid?

Ik vind het iig zonde van het geld..
 
:') Anders neem je gewoon even de moeite om de openingspost te lezen, TS is tevreden over het fabrieksvermogen van fiets de TS wil gewoon de looks veranderen naar eigen smaak.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zoveel tunen? Omdat je het mooi vindt of omdat je sneller wilt gaan?
Want dan kan je beter een fabrieksaf snelle motor kopen, gsx oid?

Ik vind het iig zonde van het geld..

Waarom uberhaupt motorrijden? Is toch nergens goed voor? |(

Waarom uberhaupt leven? Dood ga je tóch wel. |(

Als de TS plezier beleeft aan het sneller/mooier maken van zijn motor, wie ben jij dan om hem dat te misgunnen.
 
nee het gaat niet om snelheid. 200 is hard zat. het gaat inderdaad om uiterlijk, geluid en kwaliteit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan