Is dit in Nederland legaal???

Status
Niet open voor verdere reacties.

R6Tim

MF veteraan
18 jan 2006
1.874
0
Rotterdam
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand dit weet. Ik weet dat je geen Neon onder / op je Motorfiets mag dragen. Geldt het voor het onderstaande plaatje ook?

Het gaat immers om je veiligheid..... Zodat je van de zijkant ook gezien wordt...

Graag reacties...

Tim



full
 
Illegaal...

Verlichting moet aan strenge eisen voldoen (niet te weinig, niet te veel). Extra ventiellampjes horen daar vast niet bij :P
 
als we over smaak praten....

heb je de foto van jezelf wel eens gezien.

Ik maak toch uit wat ik mooi vind.

jammer dat je het gelijk af moet zeiken.....

ik stel een vraag of het legaal is ja dan wel nee....
 
Ik denk ook trouwens dat dergelijk verlichting onder andere weggebruikers eerder verwarrend zal werken. Je veranderd (lijkt mij) in een soort lichtbol, die alle kanten op straalt, dus of het veiliger is........
 
Ik vind het echt treurig dat als ik een ongeluk heb gehad vanaf de zijkant en hier echt wat aan wil doen, ik behalve retro reflecterende strepen nog wat extra's doen....

jammer dat er zo naar gekeken wordt dat het treurig is...

is idd treurig.... :N
 
Zelfs politiemotoren of van die knalgele hulpdienst motoren worden overhoop gereden, dat ga je echt oplossen met 2 glimmertjes op je velgen ja...

Nee, het mag niet en daar ben ik maar blij om ook!
Als je zo bang bent voor een ongeluk is een VRO training icm een gematigde rijstijl de beste methode, dit soort rommel heeft alles te maken met bling-bling en niks met veiligheid...
 
gaaf man, lampies op je ventielen :}
daar ga je absoluut de man mee worden op het schoolplein.
en veilig ook, niemand die je niet meer ziet.
er worden statistisch ook zoveel motoren vanuit de flank aangereden.
dit is de oplossing :}

laat die grote jongens maar zeuren over wansmaak hoor, als jij het maar mooi vind.

oh, ja, het is verboden.
net als nightriderlampjes in je grill en kerstboompjes voor je ruit maar dat zal jij ook wel mooi vinden :+
 
bedankt...

Denk ik....

in ieder geval is het me nu wel duidelijk...

enne ja idd dat vind ik ook mooi....
 
NIET MONTEREN!!!

Buiten de vraag of ze mogen, maar die dingen (zoals je ziet) zijn vrij groot en zwaar.

Wat voor krachten denk je dat er op die dingen komen te staan als je beetje hard rijdt?

Juist, die grote ventieldoppen worden dus richting velgrand gedrukt. Gevolg? In ergeste geval trekt ie je ventiel eruit en anders kan ie wel scheuren.

De rest laat zich raden.

Deze dingen worden NIET aangeraden!
 
Het mag idd niet, neem dan gewoon xenon....dan val je sowieso op en van de zijkant ook door al dat licht :9

Foto=FSCN4VZD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan