Is dit mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

J44P

Rookie
1 apr 2005
10
0
is het mogelijk..dat ik mijn yamaha tzr (50cc) op motor kenteken kan zetten? Zodat ik legaal opgevoerd kan rijden..?

En hoe zou ik dat moeten doen?

Jaap
 
Pfff... ik meen dat die vraag hier al eens eerder is gesteld. Toen werd er vooral geadviseerd om dit niet te doen. Je hebt namelijk geen Nederlandse type-goedkeuring voor een TZR als motor. Ik denk dat je jezelf een hoop rompslomp (bureaucratie etc...) en kosten bespaard, als je de brommert verkoopt en een 125cc tweetakt racemotor koopt.
 
wie wil er uberhaupt met minder dan 125cc rondrijden als die z'n motorrijbewijs heeft...

voor het geld waarvoor je een tzr koopt (3000 nieuw en rond de 2000 gebruikt) kan je net zogoed een rs125 kopen die geen 1 lucifers als voorvork poten heeft en wel voldoende vermogen zodat je zelfs op de snelweg nog vooruit komt :Y
 
is het mogelijk..dat ik mijn yamaha tzr (50cc) op motor kenteken kan zetten? Zodat ik legaal opgevoerd kan rijden..?

En hoe zou ik dat moeten doen?

Jaap
Wat jij optrekken noemt met je opgevoerde TZR is voor de motorrijders niet eens te voelen zo sloom })
 
Het gaat er niet om dat ik denk dat ik met mijn tzr net zo snel ben als een motor...ik weet ook wel dat dat niet zo is...maar ik vind mijn tzr gewoon zo mooi dat ik hem graag wil blijve rijden...en wat is er dan leuker om legaal opgevoerd er op door te moge blijven rijden!...
 
Het gaat er niet om dat ik denk dat ik met mijn tzr net zo snel ben als een motor...ik weet ook wel dat dat niet zo is...maar ik vind mijn tzr gewoon zo mooi dat ik hem graag wil blijve rijden...en wat is er dan leuker om legaal opgevoerd er op door te moge blijven rijden!...

Anders gezegt je bent gehecht geraakt aan je tzr... Je hebt gelijk hoor als je m niet weg wilt doen moet je dr alles aan doen om legaal opgevoerd te mogen rijden
 
Ik denk niet dat je ze legaal mag op motorkenteken zetten. Ik heb nog nooit een 50cc op motorkenteken gezien alleszins. Ik geloof dat het wel mogelijk is met een dax als je een goedgekeurd kader hebt maar daar heb jij niet veel aan natuurlijk.

succes
 
in Belgie is dit onmogelijk...
eens 50 cc altijd 50cc
enige mogelijkheid hier is een nieuw(2dehands) kader kopen dat wel ingeschreven is als motor.

heb ik vroeger nog met m'n dax gedaan
 
nederlandse wet: die dingen zijn gebouwd voor een snelheid van 45km/u

haal de prop eruit die erin is gezet, haal je de 80... de werkelijke snelheid waarvoor dat ding is gemaakt.

100km/u rijd echt totaal niet lekker op een tzr50 (eigen ervaring)
je voelt gewoon dat de grip verdwijnt. tzr50 mooi? ik heb genoeg motoren gezien die mooier zijn, Yamaha R6 (voorbeeld) mooier en krachtiger dan een tzr50. de tzr50 is tenslotte een namaak model (of replica B| ) van de R1/R6.

en ook al zou je hem wille opvoeren met grotere cilindertjes erin, hoe hoger je cc'tjes worden hoe meer onderhoud je erin mag gaan steken.

(correct me if im wrong :P )
 
Laatst bewerkt:
eens een brommer altijd een brommer. Als je een kenteken wilt zul je iets met meer dan 50cc moeten kopen wat een typegoedkeuring heeft.

Slotje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan