Is dit normaal bij r1100rt

stingray03

MF'er
13 mei 2003
53
0
limburg
Ik heb een bmw r1100rt nu 5 jaar het eerste jaar probleemloos gereden nu komt het.

motor gekocht bij 15000km
nieuwe koppelingsplaten bij 40000km
lapda sonde kapot 50000km
nieuwe schijven voor en achter 60000km
nieuwe koppakkingen en olie kooler 65000km
nieuwe koppeling pomp of zoiets 72000km nu 2005

en dan de normale 10000km beurten + setje nieuwe banden + setje remblokken (dit vind ik wel normaal)

Maar de rest van de reperatie's vind ik nog al veel en dat voor een bmw nu vraag ik me af of meerdere mensen de zelfde ervaring hebben als ik .

mvg m
 
van wat ik zo hoor komt dit inderdaad meer voor.

Ik ken iemand van de MAG (ik geloof Pink hier op dit forum) die ook zo'n probleem BMW had...iedere keer wat en niet goedkoop ook...
 
nee goedkoop is het zeker niet

heb voor heen een nighthawk honda 650 gehad was ook niet goed koop daarom de bmw maar ja nu begin ik ook te twijfelen of dit wel de motor voor mij is.
 
Nope.
Bij mij is maar één ding stuk gegaan, en dat was zo uitzonderlijk (en gevaarlijk) dat de schade in drieën werd gedeeld. (dealer, importeur, en ik zei de gek)
Voor de rest helemaal niks.
 
Op de een of andere manier heeft BMW het imago weinig kapot te gaan, maar vergeleken bij de Japanse toermotoren (st1100/ FJR etc.) Staan ze veel vaker met genoemde problemen in de garage.
Het grote verschil is volgens mij ook nog dat eigenaren van BMW's er meestal maar niet over praten hoeveel geld ze kwijt zijn aan reparaties....... :+
 
Op de een of andere manier heeft BMW het imago weinig kapot te gaan, maar vergeleken bij de Japanse toermotoren (st1100/ FJR etc.) Staan ze veel vaker met genoemde problemen in de garage.
Het grote verschil is volgens mij ook nog dat eigenaren van BMW's er meestal maar niet over praten hoeveel geld ze kwijt zijn aan reparaties....... :+

Rijd zelf zeker geen BMW??
Ooit een Honda gereden.. hou op en scei uit..
Met een BMW nooit problemen gehad.. althans geen rare dingen..

En inderdaad zijn er gevallen die dus slecht zijn, en die worden breed uit verteld... goh...

Maar goed, wat hierboven wordt genoemd lijkt mij niet normaal... en als het mij zou treffen, zou ik ook gaan twijfelen.. !
 
Rijd zelf zeker geen BMW??
Ooit een Honda gereden.. hou op en scei uit..
Met een BMW nooit problemen gehad.. althans geen rare dingen..

En inderdaad zijn er gevallen die dus slecht zijn, en die worden breed uit verteld... goh...

Maar goed, wat hierboven wordt genoemd lijkt mij niet normaal... en als het mij zou treffen, zou ik ook gaan twijfelen.. !

Nee ik rijd zelf geen BMW, hoewel ik niks tegen het merk heb hoor, maar ik geef gewoon objectief mijn mening.
Ik denk dat ik aardig objectief ben omdat ik werk bij een dealer van BMW, en een aantal japanners.
Ik kan je wel vertellen dat vooral koppelings en versnellingsbakproblemen erg veel voorkomen bij BMW.
Als ik ook de vergelijking maak tussen de politiemotoren die we in onderhoud hebben, K1100LT/R850RT/F650 etc, en de ST1100, Transalp, dan zit ook daar een heel groot verschil in hoeveelheid problemen.
 
Mijn R1100RS :r :r heeft ook diverse problemen gehad.
Kapotte versnellingsbak (geen garantie).
Rotte nokkenas en nokvolgers (geen garantie).
Achterschokbreker kapot (geen garantie).
Oliespuwende cardan (geen garantie).
Krom wiel (geen garantie).
En dit allemaal voordat de kilometerteller op de 50.000 stond!
Van meneer BMW geen enkele coulance! ;( ;( ;( ;(
Idefix mocht alles zelf betalen. :X :X :X :X
Ik rijd nu al 5 jaar probleemloos Pan (de tweede al weer). :] :] :]
 
Ik heb net mijn R1100RS bij mijn dealer opgehaald. De uitlaat lekte bij het "spruitstuk". De pakking was er tussenuit. De motor heeft 85000 km gelopen en de bouten waarmee dat ding vast zat waren inmiddels dermate vastgerot dat er 6 manuren voor nodig waren om de boutresten te verwijderen en nieuwe draadbussen er in te zetten. Samen met nog wat akkefietjes zoals een voorwiellager, dik 600 euro. Daar wordt je niet vrolijk van.
Verder heb ik de remschijven moeten vervangen bij 40000km. Een koppeling bij 60000km. Een rammelende uitlaatdemper. Een hall-sensor. Een achterschokbreker. Verder loopt de motor om de haverklap niet meer synchroon. En weet je wat dat spul allemaal kost?
Kortom, het onderhoudsinterval ligt bij mij op 5000km ipv 10000km.

Vandaag op een V-strom 650 gereden. mooie motor. Zou wat voor mij zijn, maar voor die R1100RS krijg je geen drol meer. Hoezo BMW waardevast?

Dit is mijn 3e BMW en ook de laatste.
 
de motor is inmiddels weer gerepareerd de schade in mijn porto viel mee.
totaal met een nieuwe achter band was ik 340€ kwijd nog veel geld maar je een band is ook niet goedkoop en daarop wil ik niet bezuinigen.

voor de rest wil ik er nog aan toevoegen dat ik bijna alleen woon werk verkeer rij zomer en winter 7km heen en 7km terug dus dat is ook niet het beste voor de motor.
maar soms word ik er gewoon moe van als er weer iets aan kapot is!

mvg m
 
Vorige keer moest er bij mij ook een nieuwe achterremschijf op: 70k+.
Volgende keer waarschijnlijk ook de voorschijven: 80k.

Verder geen noemenswaardige problemen.
Maar bij de 80k laat ik ze denk ik ook wel goed naar de koppeling kijken.
Heb af en toe het idee dat ie iets te lomp doet momenteel.
 
Op de een of andere manier heeft BMW het imago weinig kapot te gaan, maar vergeleken bij de Japanse toermotoren (st1100/ FJR etc.) Staan ze veel vaker met genoemde problemen in de garage.
Het grote verschil is volgens mij ook nog dat eigenaren van BMW's er meestal maar niet over praten hoeveel geld ze kwijt zijn aan reparaties....... :+
:^
 
Vorige keer moest er bij mij ook een nieuwe achterremschijf op: 70k+.
Volgende keer waarschijnlijk ook de voorschijven: 80k.

Verder geen noemenswaardige problemen.
Maar bij de 80k laat ik ze denk ik ook wel goed naar de koppeling kijken.
Heb af en toe het idee dat ie iets te lomp doet momenteel.
Een abs uitvoering? , die vreten achter rem schijven
 
Ik heb een bmw r1100rt nu 5 jaar het eerste jaar probleemloos gereden nu komt het.

motor gekocht bij 15000km
nieuwe koppelingsplaten bij 40000km
lapda sonde kapot 50000km
nieuwe schijven voor en achter 60000km
nieuwe koppakkingen en olie kooler 65000km
nieuwe koppeling pomp of zoiets 72000km nu 2005

en dan de normale 10000km beurten + setje nieuwe banden + setje remblokken (dit vind ik wel normaal)

Maar de rest van de reperatie's vind ik nog al veel en dat voor een bmw nu vraag ik me af of meerdere mensen de zelfde ervaring hebben als ik .

mvg m
ach er zijn maar weinig merken die zoveel k' maken (op het oude model pan na)
en jij praat er over de meeste zwijgen omdat ze het kommentaar niet aan kunnen
 
O mij maakt het niet veel ik wil best zeggen dat ik nog steeds wel eens moeite heb om aan mijn moto te wennen het lijkt er op dat de ene dat de moto perfect rijd en de andere dag weer voor geen meter.

Ik moet nog steeds wennen aan het rouwe 2 cilinder gedrag van mijn motor (en dan zegt de dealer dat deze motor nog perfect loopt geen gestotter bij de 3000 toeren).

Maar ik heb er ook veel plezier van, het is voor een toermoto, als ik hem volgeladen heb met vriendin en haar hele garderobe achterop B| , toch een wendbare en comfortabele moto


Dus het heeft zijn voor en nadelen als je bmw wil rijden.

En het heet niet voor niets Blijf Maar Werken.


Groet M
 
O... ik dacht dat het betekende Bellen Met Wegenwacht.
Maar ik vind het niet leuk als dat gezegd wordt hoor, versta me niet verkeerd.

Nog vraagje of iemand anders dat weleens meemaakt op de 1100 RT en dat is bij dichtdraaien of bijna dicht van de gasklep en een tijdje heeeel rustig rijden, b.v. van een helling in Z-Frankrijk of zo, heb ik weleens dat de hele ontsteking even uitvalt, paar seconden maar, maar soms voldoende voor een fikse knal uit de uitlaat. Het is me nu zo'n 5 tot 8 keer overkomen. Soms moet ik dan even naar de kant en de motor opnieuw starten.

Verder rijdt ie goed.
> 100.000 gereden en nog geen schokkende problemen. Wel achterremschijf nu versleten, mag ook wel lijkt me.

Frits
 
Nope.
Bij mij is maar één ding stuk gegaan, en dat was zo uitzonderlijk (en gevaarlijk) dat de schade in drieën werd gedeeld. (dealer, importeur, en ik zei de gek)
Voor de rest helemaal niks.
Oh? Vertel..... :Y

Zelf rij ik nu mijn derde Beemer, staat nu tegen de 40K op de teller (na 3 jaar) en geen echte problemen, ook niet de twee eerste (R1100RT's).
Eerste gereden tot 50K, tweede is bij 30K totall gereden.
 
de motor is inmiddels weer gerepareerd de schade in mijn porto viel mee.
totaal met een nieuwe achter band was ik 340€ kwijd nog veel geld maar je een band is ook niet goedkoop en daarop wil ik niet bezuinigen.

voor de rest wil ik er nog aan toevoegen dat ik bijna alleen woon werk verkeer rij zomer en winter 7km heen en 7km terug dus dat is ook niet het beste voor de motor.
maar soms word ik er gewoon moe van als er weer iets aan kapot is!

mvg m

Voor 7km heen/terug is een motor niet geschikt, een fiets lijkt mij in dit geval een betere keuze.
Bewaar de motor voor wat langere ritten (kan alles een beetje op bedrijfs temperatuur komen).
 
Nou ik ben ook van plan een BMW te gaan kopen. Argumenten zijn comfort, ook voor duo, bagagemogelijkheden, uiterlijk, wegligging maar ook lage onderhoudskosten en afschrijving.

Als ik jullie reacties hierzo lees begin ik toch een beetje te twijfelen..
 
O... ik dacht dat het betekende Bellen Met Wegenwacht.
Maar ik vind het niet leuk als dat gezegd wordt hoor, versta me niet verkeerd.

Nog vraagje of iemand anders dat weleens meemaakt op de 1100 RT en dat is bij dichtdraaien of bijna dicht van de gasklep en een tijdje heeeel rustig rijden, b.v. van een helling in Z-Frankrijk of zo, heb ik weleens dat de hele ontsteking even uitvalt, paar seconden maar, maar soms voldoende voor een fikse knal uit de uitlaat. Het is me nu zo'n 5 tot 8 keer overkomen. Soms moet ik dan even naar de kant en de motor opnieuw starten.

Verder rijdt ie goed.
> 100.000 gereden en nog geen schokkende problemen. Wel achterremschijf nu versleten, mag ook wel lijkt me.

Frits

Doet ie van mij wel eens als ik nogal plotseling het gas dichtgooi op de snelweg bijvoorbeeld.
Je kent dat wel: een auto die nog even van rijbaan wisselt...
 
Nou ik ben ook van plan een BMW te gaan kopen. Argumenten zijn comfort, ook voor duo, bagagemogelijkheden, uiterlijk, wegligging maar ook lage onderhoudskosten en afschrijving.

Als ik jullie reacties hierzo lees begin ik toch een beetje te twijfelen..


Hoeft niet hoor. Op zich vallen de problemen wel mee.
Welk model heb je op het oog?

... volgeladen heb met vriendin en haar hele garderobe achterop B| ...

= Koffer aan de grond 8-) })
 
Doet ie van mij wel eens als ik nogal plotseling het gas dichtgooi op de snelweg bijvoorbeeld.
Je kent dat wel: een auto die nog even van rijbaan wisselt...

Vlak voor de vakantie was het gedrag van het echt uitvallen van de motor dramatisch. Nieuwe accu erin, hielp niet, BMW-houtrust zei: het is waarschijnlijk de hall-gever, dus nieuwe hall-gever (duuuuuur), geen effect. soms stond ik wel 5 minuten langs de weg voordat ie het weer begon te doen, en op timing was geen peil te trekken.
2 dagen voor de vakantie, zadel eraf en alle contacten daaronder stuk voor stuk losgetrokken en behandeld met Philips-contactspray....
Sindsdien........ geen een keer meer stilgestaan en geen knal meer gehoord..... rara.....
Als dit werkelijk de oplossing is, is het wel heel pijnlijk voor het oplossingsvermogen van de BMW-dealer.

greetz Fritzie
 
Terug
Bovenaan Onderaan