Is dit normaal met 25 kw?

NSR_rijder

Rookie
3 apr 2007
27
0
Ik heb sinds kort de ZX6R 2002 en hier zit dus een 25 kw setje op.. Alleen hij komt nu niet meer boven de 7000 toeren uit + dat als ik vol gas geef hij helemaal inhoud en niet vooruit komt. Hij rijd trouwens ook niet erg hard en met moeite de 110 ongeveer.

Ik kan gewoon terug naar de dealer ermee maar ben alvast benieuwt wat er is of dat dit normaal is met 25 kw maar dat kan ik me absoluut niet voorstellen.


Mzzl
 
dit is absoluut niet normaal, een ZX6R hoort op 25KW zeker de 160 te halen!
die 110 hoor je met enigzins wachten zelfs in z'n 2 te kunnen halen...

zou dus zeker even terug gaan naar de dealer waar hij begrensd is!
 
En hoeveel toeren moet hij kunnen draaien? vast ook geen 7000 max dan?

weet niet hoe het zit met de 2002, maar mijn 2005 zx6 haalt gewoon het volledige toerenbereik, ook al is het wel ff wachten voordat die hoog in de toeren zit. En zoals MacReal al zei moet die zeker 160 kunnen lopen, waarschijnlijk zelfs nog harder ook
 
Okej dan,, en dat hij bijna stil valt wanneer je een dot gas geeft is ook niet normaal lijkt mij dan..

Er moet zowiezo naar gekeken worden begrijp ik al:)
 
Dan klopt er iets niet bij je zx6r. Is hij officieel met ringen begrenst?

Met mijn 2000 zx6r haal ik de 190 en toeren komen vanzelf in het rode als je maar lang genoeg door gaat.

makkelijk ga je tot de 10 000 rpm

mvg, michael
 
weet niet hoe het zit met de 2002, maar mijn 2005 zx6 haalt gewoon het volledige toerenbereik, ook al is het wel ff wachten voordat die hoog in de toeren zit. En zoals MacReal al zei moet die zeker 160 kunnen lopen, waarschijnlijk zelfs nog harder ook
in z'n eerste moet ie over de 100 kunnen, duurt ff, maar t hoort wel te kunnen :Y
 
Heb je een dyno kit er in ???

Dan kan het zijn dat als hij niet goed is afgesteld dat hij dan verzuipt.....mijn suzuki kwam bij de eerste afstelling(op 25 kW) in het midden toeren gebied op de bank niet hoger als 8 kW _O-

Toen zijn de carbs maar ff goed afgesteld, en hij loopt nu als een zonnetje *O*
 
Okej mensen erg bedankt allemaal want hij rijd echt heerlijk nu:P ze hadden er een ringetje in laten zitten die er uit moest,, dingetje van 2 mm zeiden ze..

Nog 1 vraagje (A) hoe warm mag zon zx6r worden? bij mij stond er zo 100 graden op na effe blazen;)

Mzzl
 
Okej mensen erg bedankt allemaal want hij rijd echt heerlijk nu:P ze hadden er een ringetje in laten zitten die er uit moest,, dingetje van 2 mm zeiden ze..

Nog 1 vraagje (A) hoe warm mag zon zx6r worden? bij mij stond er zo 100 graden op na effe blazen;)

Mzzl

meestal heb ik dat met stadsverkeer, op buitenwegen in de spits meestal rond de 90. Maar volgens mij gaan de fans pas draaien bij 106 of 112 graden dus zou geen probleem mogen zijn. Anders moet je het is in het zx6 topic vragen onder het sport gedeelte, daar zitten er een aantal die er redelijk vanaf weten en je zo kunnen helpen
 
125 O-) en toen maar doorgeschakeld naar zijn 2, en bij 145 nog maar is door (toen had ik dacht ik nog iets over maar vond het veel ste lang duren :X )
eerdere modellen hebben iets kortere versnellingen he ;)

enne mijn 6 werd ook behoorlijk warm, maar dat hoeft niet uit te maken...
als je ff flink over buitenweggetjes hebt lopen blazen en je rijdt daarna de stad in en stopt bij een stoplicht kan je t eigenlijk wel verwachten dat de fan aanslaat...
zolang de temperatuur bij rustig rijden boven de 80km/u niet over de 90 graden gaat zou ik me geen zorgen maken
 
bij een te arm mengsel kan de temp. te hoog oplopen....
klopt, had mijn ZXR, ff naar de andere kant vd stad en de fan sloeg al aan...
dynojet kitje erin en de temp blijft normaal :)

maargoed, de fan mag best aanslaan, alleen niet te snel en niet als je op de snelweg rijdt :+
 
Ik kan hem gewoon tot de 13.500 toeren doortrekke, alleen na 9.000 toeren heb ik bijna geen vermogen meer, en de volvermogen versie zou daar pas het volle vermogen loslaten,

Ik zou terug gaan naar de dealer.. want als jij maar 7.000 toere kan draaien dan is er wel degelijk iets fout, zeker als die amper 110 rijd.. kan je net zogoed 50cc gaan rijden toch? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan