Is dit normaal ????????

kawabmw5

MF'er
25 mei 2004
184
0
Deventer
Ik heb een klein ongelukje gehad met mijn Z1000, er is een fiets tegen de Z aan gevallen en nu is het kuipje en een voorpoot licht beschadigd.

Er is een klein stukje lak uit het kuipje geknapt en op de voorpoot zit een klein krasje.

Ben er mee naar mijn dealer gegaan en schade op laten nemen, schade van € 750,=

Nu is er een expert van de tegenpartij langs geweest is en die heeft de motor bekeken en kwam gelijk met de conclusie dat ik een polijstvergoeding krijg voor de voorpoot en dat het kuipje waarschijnlijk wel vergoed zal worden omdat een nieuw kuipje waarschijnlijk goedkoper was dan het repareren en overspuiten er van.

Aangezien de voorpoot van een Z1000 een goudkleurige coating heeft lijkt het mij sterk dat je dan een kras weg zou kunnen polijsten (kras is door de coating heen).

Nu heb ik bericht gehad van de verzekering dat ze € 350,= willen betalen, waar ik het natuurlijk niet mee eens ben.

Ik vind dit niet normaal, je zou toch verwachten dat bij zo'n jonge onbeschadigde motor (2003) de volledige schade gewoon vergoed wordt.

Zijn er mensen die zoiets soortgelijks ook hebben meegemaakt?
En heeft iemand misschien nog een tip wat ik hier mee aan moet.

Bij voorbaat dank.

Vraag aan de expert hoe hij dat polijsten ziet. Ik denk dat er eerst over de kras een nieuwe goudkleurige coating wordt aangebracht en het vervolgens gepolijst wordt, zodat het niet meer zichtbaar moet zijn.

Mocht je het niet eens zijn met de beslissing van de expert, dan kan je een contra-expertise aanvragen. Echter gezien het schade bedrag lijkt me dat nutteloos, omdat het meer kost dan het opleverd.

Vraag aan die expert de garantie dat na het polijsten de kras niet meer zichtbaar is. Verder denk ik niet dat de hoogte van het schadebedrag zo van belang is, tenzij je het niet wil laten repareren en het in je zak wil stoppen. Wil je het laten herstellen, dan maakt het niet uit of ze 350, 500 of 750 euro overmaken. Zolang de schade maar perfect hersteld wordt voor het uitgekeerde bedrag is het goed.

Succes! :)

Vraag aan die expert de garantie dat na het polijsten de kras niet meer zichtbaar is.
...
Zolang de schade maar perfect hersteld wordt voor het uitgekeerde bedrag is het goed.

Succes! :)
Als dit maar het geval is, dan is er niets aan de hand. Schade mag gewoon niet meer aanwezig/zichtbaar zijn (ook voor evt. verkoop)

Als dit maar het geval is, dan is er niets aan de hand. Schade mag gewoon niet meer aanwezig/zichtbaar zijn (ook voor evt. verkoop)

Dat is het nu net, als ik het niet zou laten maken en ik wil de motor inruilen dan ziet de dealer die schade toch ook en dan krijg je toch ook minder geld terug voor je motor.

Tjee, blijft lastig die verzekeringsmaatschappijen. Ook zij zijn net Hollanders en betalen het liefst zo min mogelijk. :(

Als ik mij niet vergis kun je het volgende doen:
Je hoeft niet zondermeer accoord te gaan met de geboden oplossing. Je dealer kan hierin bemiddelen en de voorgestelde oplossing in twijfel trekken. Tevens kan hij m.i. aangeven of de geboden oplossing voldoende is maar dit terzijde. Mijn ervaring is (helaas) dat indien je de geboden oplossing in twijfel trekt er een betere (lees voor de maatschappij duurdere) oplossing geboden wordt. Mocht de dealer niet willen meewerken moet je zelf contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij. (geen plezierige opgave |( )

Vraag in ieder geval aan de expert welk bedrijf HIJ in gedachte heeft om de kras te polijsten. Dan kun je zelf met hun contact opnemen ;)

Succes.

Terug
Bovenaan Onderaan