Is dit nou een flip-up ruitje?

Lady-M

MF veteraan
10 aug 2003
3.145
154
Julianadorp
MRA Vario-Touring-VFR750F
Kost iets van 129 euro bij motozoom. Is dit aan te bevelen of zijn er juist mensen die er negatieve ervaringen mee hebben?

(VFR750F 94-97,smoke,E-keur)
Bovenaan de speciale MRA® Vario-Touringscreen zit een spoiler die met de hand qua hoek en hoogte al naar gelang het model in 6 of 7 verschillende posities te verstellen is. Zodoende kan de ruit op elke gewenst moment aan elke persoonlijke wens voldoen. Door de luchtstroom die onder de spoiler doorgaat, worden de turbulenties, die normaal vaak optreden bij standaard spoilerruiten, tot een absoluut minimum gereduceerd doordat er achter de ruit geen noemenswaardige onderdruk ontstaat. Het verschil in comfort is enorm! Afhankelijk van het model, is de MRA® Vario Touringscreen 8 tot 12 cm hoger dan de originele ruit.
Rookgrijs getint.
CE-gekeurd
Made in Germany
 
ff plaatje posten..

full
 
Ja, heb er met een TDM een tijdje (week) mee gereden, errug relaxed zeker zomers..

Naar beneden: lekker wind
Naar boven: goede bescherming
 
Geen ervaring met het bewuste ruitje, maar wel met Motozoom...niet aan beginnen.
Surf anders ff naar www.louis.de daar is alles te krijgen wat motozoom ook aanbiedt alleen met betere service en het wordt daadwerkelijk ook geleverd :9
Bovendien is het ruitje daar ook nog is een tientje goedkoper ;)
 
Geen ervaring met het bewuste ruitje, maar wel met Motozoom...niet aan beginnen.
Surf anders ff naar www.louis.de daar is alles te krijgen wat motozoom ook aanbiedt alleen met betere service en het wordt daadwerkelijk ook geleverd :9
Bovendien is het ruitje daar ook nog is een tientje goedkoper ;)

Ja, ik heb er gisteren toevallig een bestelling geplaatst. Ik had trouwens nooit problemen met motozoom hoor en daar heb ik in het verleden ook wel een paar keer iets besteld, maar sinds toen ik een paar ervaringen hier heb gelezen, ben ik er wel wat huiverig voor geworden. Het is alleen wel handig dat de site in het Nederlands is :) Ik heb dit ruitje voor de VFR uit 1995 alleen niet kunnen vinden bij Louis.de, maar misschien kijk ik niet goed. :?

edit: gevonden!
 
Laatst bewerkt:
lady-m ga je em bestellen? overweeg zelf nl ook over deze ruit en als jij em neemt hoor ik graag of het veel scheelt!
 
Ik heb dat ruitje op m'n Fazer 1000, de "double bubble" die ik er op had gaf te veel turbulentie op m'n helm. Niet prettig met een dubbele nek hernia.
Toen ik 'm binnenkreeg had ik iets van: is dit nou alles? Dat kan toch nooit werken, zo'n klein ruitje??

Ik ben er bére tevreden over....... vrijwel geen turbulentie meer op de helm tot rond de 180/190 km p/u. Daarboven geloof ik 't wel...... Goed afgewerkt, het mechanisme voelt stevig genoeg aan en het ruitje past perfect.

Ik heb 'm inderdaad bij Louis Duitsland besteld. Scheelde op dat moment iets van 40 Euro. Met een week in huis.
 
lady-m ga je em bestellen? overweeg zelf nl ook over deze ruit en als jij em neemt hoor ik graag of het veel scheelt!

Ja, ik denk het wel. Ze zijn nu in de aanbieding bij Louis.de en kosten 119 euro. Komt nog 6,95 verzendkosten bij en je kunt er van dat zwarte spul voor op de randen bijbestellen, maar ik weet niet of dat functioneel is of gewoon mooi of misschien zelfs wel leijk :? Kost maar een paar euro extra.
 
Op mijn vorige VFR was het echt niet nodig, maar ik merkte tijdens de proefrit op mijn nieuwe VFR dat ik veel meer last had van de wind. Op mijn oude dook ik pas bij 170 km/u achter het ruitje en op de nieuwe zocht ik al beschutting bij 140 km/u O-)
 
mijn vrouw heeft er een op haar HONDA CBF 600s. wij zijn van de zomer naar kroatie gereden, hadden net daarvoor de MRA ruit opgeschroefd en de resultaten zijn uitstekend te noemen.
heel goede bescherming , als het te heet wordt (kroatie) kun je die lager zetten. geen last in welke stand dan oook van turbulentie..
dus heel goede prosuct die MRA vario !!! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan