Is dit nu werkelijk te koop?(routeroller) of ....

Is dit makkelijk?

  • Nee

    Stemmen: 4 12,1%
  • Ja

    Stemmen: 21 63,6%
  • Gewoon in de tanktas

    Stemmen: 8 24,2%

  • Totaal aantal stemmers
    33

Ratz

MF veteraan
19 apr 2003
71.456
15
2461398.jpg

Voor de prijs van €175,-(stond erbij)
 
Ja, smaken verschillen.

Voor alleen een rondje snelweg heb je hem niet nodig, maar voor een fikse toertocht is het wel handig.
Dit is m.i. ook wel geen charmant exemplaar (maar hij zit op een BMW)
 
Eerlijk gezegd, wist ik nog geeneens dat die dingen bestonden :?
Nu dus wel :)
 
Als je regelmatig 'toer'tochten rijdt is zo'n ding onmisbaar. Route zit vlak onder de tellerpartij recht in het zicht. Ook heb je maar 5 regels ofzo voor je neus staan.

Op tanktas is vreselijk, je moet constant weer het volgende punt in de route opzoeken. Daarbij moet je ook veel te ver naar beneden kijken. Hierdoor ben je langer dan je denkt niet op de weg aan het letten.

Heb er zelfs eentje voor op mijn fiets, wel een minder lomp exemplaar :P D'r zijn zelfs electrische :X
 
Is reuze handig, maar wel duur vind ik. Ga er dus zelf eentje bouwen en heb op het web al heel wat leuke ideeën verzameld. GPS is natuurlijk ook een overweging, maar een routerol waarop de route staat met aantekeningen blijft informatiever.
 
Gewoon een routerol voor de fiets. Die zijn goedkoop en zeer goed. Ik vind 175 euro een beetje duur voor zoiets. Het kan iig veel goedkoper! Tanktas is niks. Dat ben ik met Joris eens. Als je kijkt moet je meteenkunnen zien wat je wil zien en niet dat moet zoeken.
 
175 euro.... :? beetje duur.
Volgens mij kun je inderdaad beter ff naar een fietsenwinkel gaan.
Ik denk dat je er dan 4 hebt voor dat geld.
 
Als je regelmatig 'toer'tochten rijdt is zo'n ding onmisbaar. Route zit vlak onder de tellerpartij recht in het zicht. Ook heb je maar 5 regels ofzo voor je neus staan.

Op tanktas is vreselijk, je moet constant weer het volgende punt in de route opzoeken. Daarbij moet je ook veel te ver naar beneden kijken. Hierdoor ben je langer dan je denkt niet op de weg aan het letten.

Heb er zelfs eentje voor op mijn fiets, wel een minder lomp exemplaar :P D'r zijn zelfs electrische :X
Mee eens. Hoe hoger het ding zit, dus hoe meer in je gezichtsveld, des te beter. Want iedere keer als je naar beneden moet kijken, moet je toch even zoeken ook al zie je maar 4 of 6 regels. En dan ben je toch even een aantal secondes afgeleid van het verkeer. En zelfs 54km/h is toch 15 meter per seconde. Als je een scherm hebt dan is boven de tellerpartij zelfs nog beter.
 
Zo'n gedrocht op je fiets (maakt niet uit welk type) :r

Investeer dan toch je duur verdiende centen in iets dat je tenminste de weg wijst zoals een GPS navigatiesysteem. Zoek maar eens met de de search knop.
 
Zo'n gedrocht op je fiets (maakt niet uit welk type) :r

Investeer dan toch je duur verdiende centen in iets dat je tenminste de weg wijst zoals een GPS navigatiesysteem. Zoek maar eens met de de search knop.

|( |( |(

Gemakkelijk hè als je een toertocht wilt rijden en je krijgt bij inschrijving 5 A4-tjes in je hand gedrukt :?

routerol_vol.jpg


Zo had ik het bij m'n Kawa opgelost ... zodra ik weer thuis was lag dat ding er in no-time af. De routerol kostte me maar 25 oudhollandsche guldens, is een schijntje van wat een navigatiesysteem kost.
 
Inderdaad zo'n routerol bij de fietstenzaak vandaan is ideaal.

Voor een paar tientjes heb je zo'n ding en met een beetje fantasie is ie voor makkelijk te bevestigen op je motor.

Ik heb de mijne al een paar keer gebruikt met "tour" tochten.

Het grote voordeel is dat het vrij goed in je gezichtsveld zit en dat je na iedere gepasseerde aanwijzing je rol een regel verder kan draaien, zodat je niet op je velletje hoeft te zoeken welke aanwijzing je nu moet hebben.

Over 2 weken ga we weer met een groep (van m'n werk) een lang weekend weg en ik heb iedereen aangeraden om zo'n ding aan te schaffen (zal best niet iedereen doen).

Ik weet nog goed dat ik met de 1e tocht door de ardennen de route op m'n tanktas had zitten.
De bovenste regels gaan nog wel, maar hoe verder naar beneden hoe moeilijker het was om op de weg te letten.

Dus ga naar een fietsen zaak of Halfords en koop zo'n ding.

Groeten
 
(Afbeelding)

Zo had ik het bij m'n Kawa opgelost ... zodra ik weer thuis was lag dat ding er in no-time af. De routerol kostte me maar 25 oudhollandsche guldens, is een schijntje van wat een navigatiesysteem kost.
Heb ook precies zo'n ding. Heb er in '95 f 27,50 voor betaald. (afzetters! :( zit ik voor f 2,50 in de min... :+ )
Werkt perfect als er geen navigatiesysteem in je budget past.
Icm tankmapje / tas met hierin de landkaart van het betreffende gebied helemaal goed! Ben er zelf nog steeds (na errug veul kilometers) zeer tevreden over.
Heb voor de bevestiging 2 sets klemzadels met de achterkant tegen elkaar gezet. Zo kan ik het ding er zeer snel opzetten en vooral afhalen, want een pronkstuk is het niet.
Deze dingen zijn trouwens ook in de motorzaak te koop. Ze kosten dan alleen 3x zo veel voor exact hetzelfde ding.
Succes! :]
 
Ideaal zo'n routerol. Hen inderdaad nog even getwijfeld over GPS, maar die dingen zijn (nog) veel te duur. Vergeet bovendien niet dat alles elektrisch is en dat je dus over oplaadmogelijkheden onderweg moet beschikken.
Wat is duur en wat niet. Ik heb op het moment zo'n "eenvoudige" routerol, die bij de motorzaken te koop is. Handig, maar draait erg zwaar. Ik moet eerst de onderkant iets los rollen en kan dan vervolgens de bovenkant oprollen. Niet vreselijk bezwaarlijk, maar toch..
Ik ben nu aan het kijken naar wat duurdere, maar die zijn dan ook veel mooier afgewerkt en draaien al bijna wanneer je er naar kijkt.
Overigens heb ik wel altijd een kaart in mijn tanktas, voor wanneer de planning afwijkt van de realiteit, zoals in het buitenland toch best regelmatig gebeurt.
Moraal: aanschaf zeker waard. Kijk wat het je waard kan zijn en vergelijk er een paar. www.nebe.nl of www.travelroad.nl (zijn wel dure !)

O ja, let op de bevestiging mogelijkheden !Je moet wel ruimte hebben.
 
heb jaren gereden, met kaart en route, tanktas werkt best goed hoor, je moet er even inkomen, maar dan is er weinig aan de hand, en al was het wel handig, je denkt toch niet dat er een routerol op me R1 komt.
 
Op zondag 18 mei 2003 20:57 schreef Gizzmo het volgende:
.......je denkt toch niet dat er een routerol op me R1 komt..........
Waarom :? :? .......... :X ..... ;) ....
 
|( |( |(

Gemakkelijk hè als je een toertocht wilt rijden en je krijgt bij inschrijving 5 A4-tjes in je hand gedrukt :?

Ja das lullig.

foto

Zo had ik het bij m'n Kawa opgelost ... zodra ik weer thuis was lag dat ding er in no-time af. De routerol kostte me maar 25 oudhollandsche guldens, is een schijntje van wat een navigatiesysteem kost.

Ben ik het helemaal mee eens, maar geef toe... het ziet er toch niet uit?!!
 
Op zondag 18 mei 2003 22:16 schreef DrFink het volgende:

Ziet er niet uit? Vind het zelf redelijk meevallen ... bedenk dat een fiets met krassen op de kuip en een voorwiel dat in de radiateur staat nog lelijker is :P

En daarbij, ik zet die rol er alleen op als ik een toerritje ga rijden...
 
Ik gebruik gewoon het transparante vak van een tanktas om daar de uitgeprinte route in te mikken. Onder het rijden inderdaad niet ideaal, eigenlijk zelfs gevaarlijk want je moet te ver naar beneden kijken. Maar ik bestudeer eerst in hoe ik moet rijden, weet ik het niet meer, motor even aan de kant en even rustig kijken op de kaart. Ik hoef niet zo'n raar ding op m'n motor ;)
 
Inderdaad zo'n routerol bij de fietstenzaak vandaan is ideaal.

Voor een paar tientjes heb je zo'n ding en met een beetje fantasie is ie voor makkelijk te bevestigen op je motor.

Ik heb de mijne al een paar keer gebruikt met "tour" tochten.

Het grote voordeel is dat het vrij goed in je gezichtsveld zit en dat je na iedere gepasseerde aanwijzing je rol een regel verder kan draaien, zodat je niet op je velletje hoeft te zoeken welke aanwijzing je nu moet hebben.

Over 2 weken ga we weer met een groep (van m'n werk) een lang weekend weg en ik heb iedereen aangeraden om zo'n ding aan te schaffen (zal best niet iedereen doen).

Ik weet nog goed dat ik met de 1e tocht door de ardennen de route op m'n tanktas had zitten.
De bovenste regels gaan nog wel, maar hoe verder naar beneden hoe moeilijker het was om op de weg te letten.

Dus ga naar een fietsen zaak of Halfords en koop zo'n ding.

Groeten

Werkt inderdaad behoorlijk goed. En niet al te duur.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan