Is dit ook een brik?

Martijn-V4

Die hard MF'er
15 mei 2005
759
0
Den helder
full


Sinds een week of twee ook een brikkie gekocht voor tijdens het pekelgebeuren
de komende winter. Koste me 300 euries en het is er een van het bouwjaar 1984 en 60.000+ km´s op de teller.
Het kenteken zegt dat het een GPZ550 (Z550F) is maar ik kan er maar bar weinig van vinden. Qua uiterlijk lijkt ie nog het meest op een 550GT maar dan zonder cardan.
Start redelijk en los van een klapperende nokkenas ketting als hij koud is niet echt schrikbarende problemen voor 300 euro.

Wel dient de keering van de linker vorkpoot vervangen te worden (doe ze meteen alletwee maar). Nu zag ik vandaag dat er een roest putje in zit dus ben ik bang dat de nieuwe keering geen lang leven gegund is. Ik heb hier en daar al gelezen dat het met twee componenten kit o.i.d. opgevuld zou kunnen worden.
Mooiste is natuurlijk een 2e hands poot die wel goed is. Iemand hier misschien zo´n poot voor me liggen voordat ik naar Roukema en zijn kornuiten afreis?

Misschien dat iemand zelfs nog een wphb in pdf formaat heeft rondslingeren?
 
Ff kijken... Ik zie roest, bouwjaar 84, wat leksels, Marshall... Ja, dit is een brik :Y ;) *O*

Wat betreft je vorkpoten, je kan idd andere monteren, of je huidige opnieuw laten hardverchromen (kost iets van € 50 per poot)
 
Sinds een week of twee ook een brikkie gekocht voor tijdens het pekelgebeuren
de komende winter. Koste me 300 euries en het is er een van het bouwjaar 1984 en 60.000+ km´s op de teller.
Het kenteken zegt dat het een GPZ550 (Z550F) is maar ik kan er maar bar weinig van vinden. Qua uiterlijk lijkt ie nog het meest op een 550GT maar dan zonder cardan.
Start redelijk en los van een klapperende nokkenas ketting als hij koud is niet echt schrikbarende problemen voor 300 euro.

Misschien dat iemand zelfs nog een wphb in pdf formaat heeft rondslingeren?

Leuk ding!

Volgens Haynes is de Z550F het grotere broertje van de Z500B1 en B2. Alternatieve code is de ZR550A1 voor de zilveren versies van bouwjaar 1983. Maar hij lijkt idd ook wel wat op de GT zonder cardan ;) .

Hier is een wat (chaotische) site over de z550's.

Hier staat een relatief voordelige Nederlandstalige papieren versie van een handboek. Een digitale versie heb ik tot nu toe niet kunnen vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan