Is dit slim..

Dickster

MF'er
13 jan 2005
33
0
Spijkenisse
Misschien een vraga die ik het beste kan beantwoorden maar jullie hebben iets meer ervaring met motorrijden zelf.

Is het als beginnende motorrijder slim cq verstandig om te beginnen op een 600, en laten we een gsxr 600 srad nemen.

Wat is jullie mening hierover
 
zolang je je rechterhand onder controle kan houden zie ik niet in waarom niet, maar ik ben misschien bevooroordeeld, aangezien ik zelf ook ben begonnen met een gsxr 600 srad :) .

bevalt prima en voorlopig nog geen problemen gehad.. even afkloppen..
 
kan wel, het echt leren motorrijden (bochten) duurt iets langer dan op een lichtere motor. Maar verstand gebruiken is wel slim (duh) het gaat best wel hard zo 600...........en je kan er leuke wheelie's meetrekken :}
 
Je kan op elke fiets beginnen..zolang je de zelfkennis maar heb en de tijd neemt om te leren..dus niet meteen mee willen doen met anderen maar gewoon in je eigen tempo rijden.

De post over bochten leren duurt langer ongaat mij even.. :?
 
Kijk ik zou liegen als ik zeg dat het niet om de snelheid ga. Tuurlijk wil ik dat, maar tegelijker tijd denk ik meer aan de fun en de vrijheid. En die wil ik houden, zo lang mogelijk. Ik kijk mn hele leven al uit naar een mooie fiets, heb nu het geld ervoor en kijk wel uit dat ik m in de puin rij. Maar het meest van allemaal ik ben ook zuinig op mezelf.

Maar hoe ligt de srad 600 bij jullie, hebben jullie hier wat specs van eventueel?
 
Misschien een vraga die ik het beste kan beantwoorden maar jullie hebben iets meer ervaring met motorrijden zelf.

Is het als beginnende motorrijder slim cq verstandig om te beginnen op een 600, en laten we een gsxr 600 srad nemen.

Wat is jullie mening hierover

Geen probleem, maar als je'm plat legt is het wel 1 vd duurste om te herstellen (elke motor met volle kuip trouwens). En als je net begint is de kans hierop toch net wat hoger helaas...
Een trail of naked kost meestal minder om te herstellen na een crash of valpartij.
 
En bij de weg, misschien laat ik m wel gewoon terug voeren naar 25 kw de eerste maanden. Is dit mogelijk bij de srad 600
 
95 a 98 pkop achterwiel als het een 1997'er is.


Ik vond het een makkelijke motor om te besturen maar toch wel fel.. als eerste motor.. tja het kan best.. als je je verstand maar gebruikt.
 
Een paar maanden terug naar 25kw ? Veelste veel gekloot met je papieren steeds naar RDW toesturen, zitten ook leuke kosten aan. Gewoon vol vermogen op zo'n ding gaan rijden. Zekers als beginner kan je een lange tijd met een 600cc doen. Maak anders eens een proefrit op wat verschillende motoren.

bijv. :
Suzuki GSXR600 (4 cilinder)
Suzuki SV650S (V-Twin, 2 cilinder)

En oordeel dan wat je lekkerder vind rijden. Een SV is wel meer een bginners motor dan een GSXR, maar het zit 'm allemaal in je rechterhand en die grijze massa.


Wat je ook kan, doen, een vrij lichte motor kopen, bijv. vol vermogen GS500e, daar een paar maandjes op sturen en dan inruilen op een GSXR600 bijv. Heb je toch al wat ervaring, mocht je de stap van niets naar 110-120pk wat teveel vinden.
 
een srad uit 98 heeft 110 pk (theoretisch) en een nieuwere (2001, als je dat nog srad mag noemen, wel toch? :P ) 115PK.

Heb geen zin om '04/'05 model op te zoeken :z
 
Is perfecte beginfiets, Dit is ook mijn eerste fiets en ik heb er geen moment spijt van gehad.

Alleen als je nog 25Kw heb, zou ik iets lichters nemen, omdat je dan nog meer lol kan hebben
 
En hoe hard gaat dat dan met 110 pk'tjes...

Moet wel snel naar de 100 gaan ofzie, wat zou ik daar graag een keer achterop zitten...
 
Ik zou eerst maar eens gaan lessen en zelf wat ervaring opdoen...dan kan je alles zelf een beetje beoordelen. Hoef je niet op wat anderen vinden af te gaan...het is van zoveel afhankelijk... :]
 
Voor cijfers ga je naar www.bikez.com. Heb zelf een Honda CBR600f uit 1996 met 100PK. Doet de 0-100 in 3.5 seconde. Top van 245km/u. Ik kan er prima mee uit de voeten, maar boven de 7000 toeren wordt het een monster! Denk die GSXR600 ook wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan