Is dit versn.bak tandwiel nog te redden ?

4strokerules

MF veteraan
30 nov 2001
22.302
4.218
Waar ter wereld ik ook kwam.
DSC_0235k.JPG
 
Als je de dogs gaat afslijpen maak je ze korter. Wat lost dat nu op aan het probleem van de afrondingen? Je maakt alleen de kans op een extra vrijstand groter.En de kopkant is geen slijtlaag. Het is gehard omdat het hele tandwiel gehard is, niet omdat het op die plek iets toevoegt.
 
Ik kan me nog voorstellen dat een kortere docking makkelijker ingrijpt, uieindelijk steekt er een stuk loos door het gat in het tegentandwiel. Ik heb overigens geen moeite met de spelling "DOG" alleen heb ik geleerd dat het "DOCK's" zijn... Geen honden maar landingsplaatsen, en dan met name de gaten zijn de DOCK's.
 
Er is sowieso weinig want ik heb ook zitten duckducken. Ik weet het nog uit de autoraceperiode. Daar noemde men de dingen bij de naam en niet zoals men dacht het gehoord te hebben. Zo'n bak heet daar ook een dock-box omdat de "nock's" ook echt docken...
 
Ik kan daarentegen geen vrrband vinden met honden.
Zijn wel meer van die dingen waar ik door mijn leeftijd :+ bij de geboorte ben geweest zoals Duck tape wat je terugvindt als Duct of Duc (begrijpelijk) tape en Ty- Rap die tiewraps of tierips heten. Maakt ook allemaasl niet uit. Voor mij gewoon leuke wetenswaardigheden

 
Duct-tape of 'buizentape' werd gebruikt om snel lekkende leidingen te dichten.
Het heeft niks met een eend te maken..
Een trekbandje of 'tie-rip' is een lus-of stroptrekker.
In het engels dus een tie, stropdas dus.
 
Jahoor... Hou er gerust je eigen mythen en sage op aan maar ik heb wat werk gedaanvoor de US Army en tsja...

Wat als de grondleggers niet geloofd mogen worden

1595532047688.png



 
Jahoor... Hou er gerust je eigen mythen en sage op aan maar ik heb wat werk gedaanvoor de US Army en tsja...

Wat als de grondleggers niet geloofd mogen worden

Bekijk bijlage 1526073



En dat is pas sinds 1980, van de Wiki pagina van ducttape: "Een Amerikaans bedrijf (ShurTech Brands, LLC) produceert sinds 1980 ducttape onder de commerciële naam Duck Tape. "
 
Duct-tape of 'buizentape' werd gebruikt om snel lekkende leidingen te dichten.

Volgens mij heet het origineel ook duct-tape. (Duct = luchtinlaat ofzoiets)

Gebruikt in de bouw door bedrijven die luchtbehandelingssystemen monteerden. Vaak waren dat aluminium buizen en pijpen, vandaar ook de zilveren/grijze kleur en de gewoven/geweefde wapening.

En schakelnokken zijn dogs.....

Tot zover dit rondje offtopic taalpurisme....
 
Laatst bewerkt:
Grappig...dat een soortnaam voor een product verbasterd wordt naar een merknaam om het te kunnen vastleggen...wil nog niet zeggen dat het product zo heet..
'Chocomel' is een gegeven vastgelegde naam voor het product chokolademelk..maar er zijn andere fabrikanten van hetzelfde goedje die er een andere merknaam aan gegeven hebben.
'Duck' is net als 'ty-rap' een geregistreerde naam...maar 3M noemt het gewoon duct-tape...
Olie uit Koeweit (Kuwait) heette 'Q8' en werd als zodanig geregistreerd..

Je mag je mening hebben Rob, jammer dat je mijn bijdrage als mythe ziet..maar dat is jouw mening.
Ik ben meer van de feiten.
 
Laatst bewerkt:
@PLR ik dacht juist de feiten te hebben. Het maakt op zich niet uit. In de boeken diee ik lees heet de hoofdpersoon God, is er ineens een hele groepering die die goede man Allah noemt en het nog voor waar aannemen ook. Nou, moet ik dan over een doggie of een dockie in gaan zitten? Nee toch...
Ik heet trouwens Robbie, in het kader van deze discussie. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan